Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
        
    

E-shop s elektronikou Czc.cz se zvětšil o více než 500 milionů, rostly hlavně prodeje televizí a audia

09:32, 5. 7. 2020

Druhý největší e-shop s elektronikou Czc.cz, který spadá pod e-commerce skupinu Mall Group miliardářů Petra Kellnera a Daniela Křetínského, za uplynulý fiskální rok (skončil v březnu 2020) pokračoval v růstu o stovky milionů korun.

Online obchod v daném období utržil více než 4,5 miliardy korun z prodeje zboží a služeb. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 13 procent (v absolutním vyjádření o více než 500 milionů korun). Dvouciferné tempo růstu zaznamenaly i objednávky, kterých e-shop rozeslal více než 1,2 milionu, což představuje celkem 3,5 milionu kusů zboží. Ve stejném období narostla báze unikátních zákazníků o 11 procent. Hospodářský výsledek obchod nesdělil, o rok dříve prodělal 36 milionů.

"Z pohledu tržeb byla nejvýkonnější kategorie televize a video. Za 45 procentní meziroční růst tohoto segmentu může zejména přechod na nový signál DVB-T2 a s ním spojená výměna přijímačů. Kategorie audio meziročně vyrostla o 38 procent a dvouciferným tempem rostl také gaming včetně herních počítačových sestav, chytrá elektronika, mobily, digitální fotoaparáty a kamery. Specializované příbramské oddělení smontovalo přes 12 tisíc počítačových sestav včetně počítače, který stál rekordních 380 tisíc korun," uvedla ředitelka e-shopu Jitka Dvořáková.

Dařilo se také segmentnu B2B, ve kterém Ccz.cz rostl o více než 30 procent. Nárůst tržeb oproti minulému finančnímu roku byl přibližně sto milionů korun. Největší podíl na obratu v tomto segmentu měly notebooky, síťové prvky, montované počítače a telefony. "Růst tržeb nezastavil ani korona virus. Naopak od začátku krize se tržby díky přílivu zákazníků do online prostředí a zájmu o konkrétní produkty vhodné k práci z home officu meziročně zvedly o více než 50 procent," řekl marketingový ředitel Czc.cz Milan Duda.

Tento rok se Kellnerův a Křetínského e-shop chystá oslovit i zákazníky v zahraničí prostřednictvím programu Mall Partner: "V uplynulém finančním roce jsme naše zboží začali prostřednictvím partnerského prodeje nabízet na slovenském Mallu. Letos plánujeme prodej takto rozšířit i do dalších zemí, kde Mall působí, jako je Polsko, Maďarsko, Slovinsko či Chorvatsko," plánuje Dvořáková.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Foxconn CZ: firma, která v Pardubicích vyrábí datová centra, komunikační a telekomunikační produkty, v roce 2020 dosáhla obratu 107 miliard korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 19 miliard. "Firma těžila z poptávky po infrastruktuře, zaměřené na podporu práce a učení z domova a na cloudové služby." Čistý zisk meziročně klesl z 658 milionů na 340 milionů korun. Společnost loni vyplatila dividendu přes 2,4 miliardy korun (o rok dříve 695 milionů).

  • A 11: vydavatelství rozšiřuje nabídku prémiových titulů o nový magazín E&B, se kterým vstupuje do segmentu estate, designu, developerských projektů a architektury. Magazín vyjde poprvé na začátku října a to ve formátu 330 x 230 mm a s rozsahem minimálně 80+4 strany. Distribuce bude probíhat ve volném prodeji i řízeně na top osobnosti z oboru. Šéfredaktorkou je Jana Chuchvalcová, která v A 11 řídí B2B tituly PROFI Makléř & Reality nebo PROFI Poradenství & Finance.

  • Empresa Media: v dozorčí radě vydavatelství nahradil Filipa Doubka (který odešel ke Karlovi Komárkovi ml.) Jitka Věková, jinak provozní ředitelka Médea Group.

  • Rada ČT: poslanecká sněmovna odvolala členku rady Hanu Lipovskou. Pro hlasovali poslanci z ODS, ČSSD, ANO, Pirátů, TOP09 a STAN. Důvodem má být údajné porušení zákona a kandidatura za Volný blok. Dá se očekávat, že se Lipovská odvolá a že má slušnou šanci na výhru. Mimochodem, před lety člen Rady ČT a ČSSD Erazim Kohák kandidoval do Senátu a nikomu to nevadilo.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná ze čtvrtku 16. září vidělo 1,141 milionu diváků (podíl na sledovanosti 29,63 procenta) v cílové skupině 15+, v cílovce 15 až 69 dosáhl seriál podílu na sledovanosti 28,17 procenta.

  • Košík.cz: e-shop z rodiny Mall Group se dohodl na exkluzivní spolupráci se značkou kosmetiky Ryor. Nově tak nabízí více než stovku nejoblíbenějších produktů Ryoru.

  • Hit dne

    Eminem: Lose Yourself

Recenze

Cesta domů

Film Aleš Borovan

Filmová novinka režiséra, scenáristy a (dokonce) i kameramana Tomáše Vorla st. Cesta domů vykazuje stejně jako předchozí související film Cesta do lesa (2012) sestupnou tendenci v rámci celé volné trilogie.

Zatímco "jednička" Cesta z města (2000) byla sympatickým snímkem se silným tématem úniku z městské civilizaci a (především) díky Tomáši Hanákovi v hlavní roli a výtvarné stylizaci zachovávající alespoň částečně podmanivou a hravou sklepáckou poetiku, pro další volná pokračování jakoby Vorel marně hledal podobně silnou a pohromadě držící látku. Cesta do lesa a hlavně aktuální Cesta domů je spíše sledem tu více, tu méně zábavných scének, hala bala poslepovaným jednoduchoučkou kostrou autenticky bukolického žití na tom českém venkově. "Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil," vysvětluje Vorel. Ano, to by odpovídalo.

Za takové situace je pak logické, že divák marně pátrá po motivaci a důvodech konání jednotlivých, nepříliš propracovaných postav. Proč Hanákova figura tak strašně, až sebezničujícím způsobem kalí? Nevíme. Stejně tak nevíme, proč revírník Ludva rovněž nebezpečně holduje alkoholu a proč se jednou zachová nepěkně ke své překrásné partnerce. Co zůstává, je pár vydařených momentů/skečů a autentická bio agitka, zaměřená proti hnojení, tradičním lidovým zvykům (pomlázka) a "špatným" potravinám (buchty, nutella, maso atd.), která je sice přesná, ale nepříliš nápaditá, takže vyznívá spíše jako nezáměrná karikatura. Výsostní autoři Vorlova formátu mívali na víc (Kouř, Kamenný most, Skřítek, Pražská 5).