reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

E-shop s elektronikou Czc.cz se zvětšil o více než 500 milionů, rostly hlavně prodeje televizí a audia

09:32, 5. 7. 2020

Druhý největší e-shop s elektronikou Czc.cz, který spadá pod e-commerce skupinu Mall Group miliardářů Petra Kellnera a Daniela Křetínského, za uplynulý fiskální rok (skončil v březnu 2020) pokračoval v růstu o stovky milionů korun.

Online obchod v daném období utržil více než 4,5 miliardy korun z prodeje zboží a služeb. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 13 procent (v absolutním vyjádření o více než 500 milionů korun). Dvouciferné tempo růstu zaznamenaly i objednávky, kterých e-shop rozeslal více než 1,2 milionu, což představuje celkem 3,5 milionu kusů zboží. Ve stejném období narostla báze unikátních zákazníků o 11 procent. Hospodářský výsledek obchod nesdělil, o rok dříve prodělal 36 milionů.

"Z pohledu tržeb byla nejvýkonnější kategorie televize a video. Za 45 procentní meziroční růst tohoto segmentu může zejména přechod na nový signál DVB-T2 a s ním spojená výměna přijímačů. Kategorie audio meziročně vyrostla o 38 procent a dvouciferným tempem rostl také gaming včetně herních počítačových sestav, chytrá elektronika, mobily, digitální fotoaparáty a kamery. Specializované příbramské oddělení smontovalo přes 12 tisíc počítačových sestav včetně počítače, který stál rekordních 380 tisíc korun," uvedla ředitelka e-shopu Jitka Dvořáková.

Dařilo se také segmentnu B2B, ve kterém Ccz.cz rostl o více než 30 procent. Nárůst tržeb oproti minulému finančnímu roku byl přibližně sto milionů korun. Největší podíl na obratu v tomto segmentu měly notebooky, síťové prvky, montované počítače a telefony. "Růst tržeb nezastavil ani korona virus. Naopak od začátku krize se tržby díky přílivu zákazníků do online prostředí a zájmu o konkrétní produkty vhodné k práci z home officu meziročně zvedly o více než 50 procent," řekl marketingový ředitel Czc.cz Milan Duda.

Tento rok se Kellnerův a Křetínského e-shop chystá oslovit i zákazníky v zahraničí prostřednictvím programu Mall Partner: "V uplynulém finančním roce jsme naše zboží začali prostřednictvím partnerského prodeje nabízet na slovenském Mallu. Letos plánujeme prodej takto rozšířit i do dalších zemí, kde Mall působí, jako je Polsko, Maďarsko, Slovinsko či Chorvatsko," plánuje Dvořáková.