Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mediální dům Mafra z Babišova svěřenského fondu zvedl tržby nad 3 miliardy

Akvizice časopisů Bauer Media v roce 2018 výrazně navýšila tržby vydavatelství Mafra (svěřenský fond Andreje Babiše) v loňském roce.

Mediální firma loni utržila 3,043 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 598 milionů více (Bauer Media v roce 2017 získal tržby ve výši 659 milionů korun). Odpisy byly na úrovni 200 milionů. EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, amortizací a odpisy) činil téměř 260 milionů. O rok dříve to bylo 186 milionů. Čistý zisk meziročně klesl ze 34 milionů na 15 milionů korun.

"K dobrému výsledku přispěl stabilní výkon inzertních služeb v printovém a i v online segmentu, kde se nám vedle tradičních formátů dařilo dobře rozvíjet i ty nové, a to jak v desktopech, tak i v mobilních zařízeních.. Zároveň se podařilo zvýšit a zefektivnit prodej přes programatické kanály." "V roce 2020 počítáme s mírným poklesem distribučních příjmů a s udržením inzertních příjmů z printových médií."

Vydavatelství Mafra vydává deníky MF DnesLidové novinyMetroIdnes.cz5+2, Žena a život, Týdeník Televize atd. Do skupiny patří televize Óčko, největší Rádio Impuls, tiskárny Mafra Print, slovenská dcera Mafra Slovakia nebo marketingová agentura Acomware. Celkem skupina zaměstnává přes 1200 lidí.

Firma na konci roku 2019 dlužila úvěrující Komerční bance přes 852 milionů korun. Splátka v letošním roce bude činit 142 milionů.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • A 11: vydavatelství Aleš Zavorala (nejedná se o spolumajitele Alza.cz, pozn. aut.), specializující se na lokální a odborné tituly, koupilo od mediální firmy Empresa Media ochranné známky někdejšího časopisu Mladý svět. Ten vycházel od roku 1959 a jehož vydávání skončilo sloučením s časopisem Instinkt. A 11 získalo ochranné známky Mladý svět, MS mladý svět a Už jsi čet' Mladý svět? Časopis prodával v době své největší slávy stovky tisíc výtisků na vydání. Obnovený časopis má začít vycházet na začátku roku 2021.

  • Czech Social Awars: vítězové, "osobnosti českých sítí" - Richard a Karin Krajčovi, Ester a Josefina, Petr Ludwig, Anna Julie Slováčková, Kovy, Petr Mára, Dominik Feri, Anna Šulc, Jitka Nováčková, Not So Funny Any, Masterchef 2020 Roman Staša a Iva Pazderková.

  • Vodafone: společně se skupinou COOP a Materna Communications navyšují kapitál ve virtuálním operátorovi COOP Mobil (každý z nich vlastní třetinu). Každý společník do základního kapitálu poslal cca 6 milionů, celkem se ZK COOP Mobil navýšil na 18,45 milionu korun.

  • Valmont CR: rozsáhlá síť prodejen tisku, tabákových výrobků a značkového alkoholu Tabák Valmont, kterou ovládá slovenský miliardář a mediální boss Ivan Kmotrík, v roce 2019 utržila 2,012 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 12 milionů méně. Čistý zisk klesl z 90 milionů na 17 milionů korun. Odpisy byly 36 milionů korun. Valmont CR v Česku provozuje přes 120 maloobchodních prodejen.

  • Ochranný svaz autorský: předseda antimonopolního úřadu zamítl rozklad kolektivního správce a potvrdil prvostupňové rozhodnutí, jímž byla tomuto soutěžiteli za zneužití dominantního postavení uložena pokuta ve výši téměř 11 milionů korun. Podle úřadu OSA porušil zákon o ochraně hospodářské soutěže i unijní soutěžní pravidla, když si v letech 2008 až 2014 na provozovatelích ubytovacích zařízení měl vynucovat "nepřiměřené obchodní podmínky spočívající v požadavku platby autorských odměn za užití autorských děl prostřednictvím přístrojů umístěných na pokojích".

  • Soundsquare: tým pražského zvukového studia vedený Pavlem Rejholcem získal spolu s dalšími tvůrci (Ed Cantú, Dominik Leube, Manuel Vogt) ocenění Deutsche Akademie für Fernsehen v kategorii Nejlepší zvuk ke druhé sezóně seriálu Das Boot. Druhá série osmi-dílného válečného dramatu Das Boot režisérů Matthiase Glasnera, Ricka Ostermanna a producenta Moritze Poltera, tvořená produkční společností Bavaria Fiction pro Sky TV, měla premiéru letos v dubnu.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.