Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
        
      
      
     

Vodafone může přijít o část zákazníků, lidem se nelíbí partnerství operátora s Prague Pride

13:21, 18. 8. 2020

Vykročení českého mobilního operátora Vodafone do vod politického aktivismu se nemusí vyplatit. Část zákazníků zareagovala odmítavě na partnerství firmy s kontroverzní akcí Prague Pride (PP, akce "hrdosti" gayů, lesbiček a dalších sexuálních menšin), která v Praze proběhla v uplynulých dnech.

U facebookového příspěvku českého Vodafone z 5. srpna, kterým operátor oznámil změnu loga na duhovou variantu jako symbol partnerství s PP, se sešlo nebývalé množství nesouhlasných a odmítavých reakcí (stejně jako řada souhlasných). Nechyběla ani oznámení o ukončení zákaznické smlouvy nebo fotografie přestříhávaných SIM karet. Otázka je, zda zákazníci tento záměr skutečně dotáhnou do konce nebo jde jen o rétoriku. Vodafone v Česku podporuje LGBT akci již několik let, děje se tak i v řadě dalších zemí.

"Každý rok zaznamenáme pozitivní i negativní komentáře. Nemůžeme však jednoznačně říct, zda nám podpora festivalu Prague Pride přináší či spíše bere zákazníky - je možné, že někteří zákazníci kvůli tomu od nás odejdou a jiní přijdou. V celkových číslech nevidíme významnou změnu na jednu či druhou stranu," uvedl mluvčí Vodafone Ondřej Luštinec. Vodafone měl v Česku na konci roku 2019 téměř 4 miliony zákazníků (meziročně plus 80 tisíc). Je nejmenší ze tří velkých mobilních operátorů v České republice (ještě T-Mobile a O2 Czech Republic).

Kontroverzně vnímaný pochod a festival Prague Pride, který se kromě jiného snaží prosadit radikálně levicovou agendu LGBT, na sebe v uplynulých letech upozornil několika znepokojivými excesy. Pochodovali zde extremisté - anarchisté, radikální socialisté, a členové pedofilní komunity. Někteří z účastníků dokonce hlásali hesla o zabíjení policistů (viz zde). "Od takových aktivit se samozřejmě distancujeme stejně jako organizátoři Prague Pride," reagoval Luštinec.

Podpora jedné politické agendy je pro komerční firmu dvojsečná zbraň. Bývá nepříjemná těm zaměstnancům s odlišnými politickými preferencemi a nepřispívá k jejich firemní loajalitě. Navíc v případě "pochodů hrdosti" jsou odpůrcům často podsouvány nejrůznější "fobie". Český Vodafone však tvrdí, že je otevřen všem názorům, i těm s Prague Pride nesouhlasícím.

"Ve firmě rozhodně nevládne nepřátelské prostředí, naopak si zakládáme na otevřené firemní kultuře. Respektujeme rozdílné názory zaměstnanců a za rozdílný názor tedy zaměstnanec nebude postižen. Zároveň se zaměstnanci vedeme dialog, abychom vysvětlovali a informovali, proč určité aktivity podporujeme," tvrdí Luštinec. Blíže však již neupřesnil, jaká opatření operátor činí, aby se zaměstnanci nesouhlasící s cíli Prague Pride uvnitř firmy cítili příjemně a nediskriminovaní.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

  • PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

  • Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

  • Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

  • Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

  • Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.