reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Vodafone může přijít o část zákazníků, lidem se nelíbí partnerství operátora s Prague Pride

13:21, 18. 8. 2020

Vykročení českého mobilního operátora Vodafone do vod politického aktivismu se nemusí vyplatit. Část zákazníků zareagovala odmítavě na partnerství firmy s kontroverzní akcí Prague Pride (PP, akce "hrdosti" gayů, lesbiček a dalších sexuálních menšin), která v Praze proběhla v uplynulých dnech.

U facebookového příspěvku českého Vodafone z 5. srpna, kterým operátor oznámil změnu loga na duhovou variantu jako symbol partnerství s PP, se sešlo nebývalé množství nesouhlasných a odmítavých reakcí (stejně jako řada souhlasných). Nechyběla ani oznámení o ukončení zákaznické smlouvy nebo fotografie přestříhávaných SIM karet. Otázka je, zda zákazníci tento záměr skutečně dotáhnou do konce nebo jde jen o rétoriku. Vodafone v Česku podporuje LGBT akci již několik let, děje se tak i v řadě dalších zemí.

"Každý rok zaznamenáme pozitivní i negativní komentáře. Nemůžeme však jednoznačně říct, zda nám podpora festivalu Prague Pride přináší či spíše bere zákazníky - je možné, že někteří zákazníci kvůli tomu od nás odejdou a jiní přijdou. V celkových číslech nevidíme významnou změnu na jednu či druhou stranu," uvedl mluvčí Vodafone Ondřej Luštinec. Vodafone měl v Česku na konci roku 2019 téměř 4 miliony zákazníků (meziročně plus 80 tisíc). Je nejmenší ze tří velkých mobilních operátorů v České republice (ještě T-Mobile a O2 Czech Republic).

Kontroverzně vnímaný pochod a festival Prague Pride, který se kromě jiného snaží prosadit radikálně levicovou agendu LGBT, na sebe v uplynulých letech upozornil několika znepokojivými excesy. Pochodovali zde extremisté - anarchisté, radikální socialisté, a členové pedofilní komunity. Někteří z účastníků dokonce hlásali hesla o zabíjení policistů (viz zde). "Od takových aktivit se samozřejmě distancujeme stejně jako organizátoři Prague Pride," reagoval Luštinec.

Podpora jedné politické agendy je pro komerční firmu dvojsečná zbraň. Bývá nepříjemná těm zaměstnancům s odlišnými politickými preferencemi a nepřispívá k jejich firemní loajalitě. Navíc v případě "pochodů hrdosti" jsou odpůrcům často podsouvány nejrůznější "fobie". Český Vodafone však tvrdí, že je otevřen všem názorům, i těm s Prague Pride nesouhlasícím.

"Ve firmě rozhodně nevládne nepřátelské prostředí, naopak si zakládáme na otevřené firemní kultuře. Respektujeme rozdílné názory zaměstnanců a za rozdílný názor tedy zaměstnanec nebude postižen. Zároveň se zaměstnanci vedeme dialog, abychom vysvětlovali a informovali, proč určité aktivity podporujeme," tvrdí Luštinec. Blíže však již neupřesnil, jaká opatření operátor činí, aby se zaměstnanci nesouhlasící s cíli Prague Pride uvnitř firmy cítili příjemně a nediskriminovaní.