Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Skupina Pilulka za první pololetí 2020 vyrostla na 1,6 miliardy

Skupina Pilulka (e-shop Pilulka.cz a síť kamenných Pilulka Lékáren s volně dostupnými léky, kosmetikou, zdravotnickým materiálem, potravinářskými doplňky atd.) má za sebou rekordní pololetí. Tržby za 1H 2020 v meziročním srovnání vyrostly o 45 procent.

Od ledna do června 2020 Pilulka dle vlastních údajů utržila celkem 1,6 miliardy korun. Internetové tržby vzrostly v uvedeném období meziročně o 68 procent, kamenné lékárny Pilulka utržily o 33 procent více než loni (vše neauditovaná čísla). Za celý rok 2019 skupina Pilulka utržila 2,4 miliardy korun (meziročně plus 20 procent). Tržby skupiny, kterou ovládají bratři Martin (foto) a Petr Kasové, tvoří přibližně z poloviny internetový prodej a z druhé poloviny tržby kamenných lékáren. Část sítě kamenných lékáren je provozována společností Pilulka a část franchise partnery.

Společnost Pilulka dosáhla v prvním letošním pololetí hrubého provozního zisku EBITDA 16 milionů korun (bez franchise lékáren, které nejsou součástí výkazů společnosti), zatímco v loňském roce ve stejném období vykázala ztrátu 21 milionů korun.

"Potěšitelné je, že jsme provozně každý rok efektivnější, stoupá naše ziskovost ruku v ruce s růstem tržní pozice a navyšujeme technologický náskok před konkurencí. Na trzích, kde jsme již delší dobu a dosáhneme určitého objemu, jako je Česká republika, dokážeme být zajímavě ziskoví, a to i přesto, že nadále významně investujeme. Česko bylo za první pololetí provozně v zisku 21 milionů korun. Slovensko je též provozně ziskové. Chceme expandovat v Rumunsku, kde jsme zatím provozně ztrátoví, ale vyrostli jsme na pětinásobek loňských tržeb. Nadále plánujeme vstoupit do Maďarska, až nám to politicko-hygienická situace umožní. Pozitivně vidíme i druhé pololetí, které je v našem oboru vždy tržbami silnější než první polovina roku," komentoval Martin Kasa.

Skupina Pilulka působí na českém, slovenském a rumunském trhu od roku 2013 a v současnosti provozuje více než 150 Pilulka Lékáren společně s internetovými lékárnami Pilulka.cz, Pilulka.sk a Pilulka.ro. Firma zaměstnává přes 380 lidí, převážně se zdravotnickým vzděláním.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Carvago: automotive start-up ze skupiny EAG se otevřel i koncovým zákazníkům. Koncept prodeje ojetých automobilů online nabízí výběr z téměř 1 milionu vozů. Vybrat si mohou jak čeští, slovenští a němečtí zákazníci, tak postupně i zákazníci z dalších zemí, jako je Francie, Benelux, Švédsko, Španělsko, Itálie a Rakousko. Carvago se následně rozšíří až do 17 zemí po celé Evropě. Start-up bude zároveň nadále pokračovat i v marketplace programu pro B2B partnery, který provozuje od roku 2019.

  • Info.cz: provozní firma CMI News (dříve Info.cz Online Media), kterou ovládá Daniel Křetínský a která má pod sebou zpravodajský a publicistický server Info.cz, v roce 2019 utržila téměř 11 milionů korun (první ucelený rok hospodaření). Čistá ztráta přesáhla 20 milionů korun.

  • A11: vydavatelství lokálního a odborného tisku Aleše Zavorala (nejde o majitele Alzy) začalo vydávat dva nové časopisy. Lifestylový magazín Innspirace, který 5x ročně přinese na 80 stranách desítky sezonních tipů a nápadů pro zpestření všedních dní. Dále pak ekonomický měsíčník Innovation, který doposud vycházel jako čtvrtletník. Innovation přináší kombinaci lifestylových témat s odborným obsahem z oblastí investic, realit, řízení firem a lidských zdrojů.

  • TV Nova: sedmý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas v sobotu 17. října dosáhl 30,52 procenta share v cílovce v 15 - 54, v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,106 milionu diváků. Nejvíce diváků k televizním obrazovkám v 42. týdnu 2020 přilákaly Televizní noviny (38,41 procenta diváků v CS 15 - 54), seriály Ulice (31,33 procenta share v cílové skupině 15-54) a Ordinace v růžové zahradě 2 (18,17 procenta diváků v CS 15 - 54).

  • Škwor: rock metalová čtveřice vydává 6. listopadu na labelu Supraphon nové, v pořadí desáté album Tváře smutnejch hrdinů. Finální mix měl na starosti Amak Golden.

  • DoDo: start-up, který se specializuje na městskou logistiku, hlásí rychlý růst divize DoDo Fresh, orientovanou na rozvoz potravin. Rozvoz pro e-shopy jako Tesco či Košík.cz od ledna vyrostl o 49 procent a před vánoční sezónou start-up dále navyšuje kapacity. DoDo nyní na rozvoz potravin přebírá 200 nových vozů. O doručování v segmentu Fresh se celkově stará přes 800 kurýrů (Česko, Slovensko a Maďarsko).

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.