Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
     
      

Důležitá manažerská posila pro stomilionový projekt, který chce změnit filmovou a televizní distribuci

17:44, 4. 9. 2020

Filmový a TV distribuční start-up Artinii, za kterým stojí investiční skupina Sebre (pražská budova DRN a Palác Špork, Pub Červený Jelen, filmové ateliéry Avala Studios v Bělehradě), získal důležitou manažerskou posilu z prostředí filmů a filmové distribuce.

Technologický projekt Artinii se zaměřuje na prodej non-theatrical práv k filmům a TV seriálům pro nejrůznější komunity a veřejná promítání mimo kina. Řešení, které zahrnuje vlastní přehrávač a digitální distribuci po celém světě, je podle zástupců firmy bezpečné z hlediska pirátství, finančně dostupné a mělo by představovat další zdroj příjmů pro distributory a producenty. Doposud tento způsob distribuce nebyl příliš využívaný.

Podle informací Borovan.cz na nově vytvořenou pozici business development board advisor v Artinii nyní nastupuje manažer Radovan Čech (foto), donedávna šéf velké distribuční společnosti Vertical Entertainment (o jeho odchodu jsme psali jako první na trhu).

Čech bude mít v Artinii na starosti nastavení lokální a globální obchodní strategie včetně stavby obchodního týmu. Jeho úkolem bude kromě jiného na trhu vytipovávat komunity, značky, segmenty a lokace, pro které je veřejné promítání zajímavé. To znamená restaurační zařízení, letní kina, drive in, komerční firmy (podnikové večírky, eventy) atd. Jedním z klientů je kupříkladu Kofola. Na druhé straně řetězce bude komunikovat s majiteli práv, to znamená s filmovými studii a distributory (non-theatrical práva jsou obvykle dostupná 4 měsíce po kinopremiéře) nebo přímo s producenty.

Projekt Artinii, který aktuálně zaměstnává přes 40 lidí, se měl původně rozjet na počátku letošního roku, do plánů však zasáhla pandemie čínského koronaviru. Expanze by měla pokračovat v následujících týdnech. Autoři nápadu jsou Vít Krajíček (rovněž CEO) a Ctirad Hemelík. Dosavadní investice do start-upu by se měla pohybovat do 100 milionů korun. V současné době Artinii nabízí výběr z převážně českých 250 filmů a TV seriálů, včetně titulů Obchod na korze (mezinárodní trhy), Milada, Čertí brko, České století, Kolja, Tmavomodrý svět a Tři bratři.

Radovan Čech řídil filmového distributora Vertical Entertainment od roku 2015. Předtím pracoval jako senior sales manažer v místní pobočce Warner Bros., v mediazastupitelství Media Master, ARBOmedia nebo v OOH hráči JCDecaux.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Režisér Havlík natočil na Islandu nový film Minuta věčnosti s Langmajerem a Babišovou

Režisér Bebjak v produkci Hangar Films točí nový celovečerní film Stínohra

Česká kina při druhé vlně pandemie doposud přišla o prodeje lístků ve výši cca 150 milionů

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Tým režiséra Bebjaka se připravuje na natáčení nového celovečerního filmu

Audiovizuální průmysl bojuje o desítky milionů z ministerské pomoci

Filmovou cenu Oscar zkusí získat životopisné drama Šarlatán

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Komedie Bábovky Rudolfa Havlíka prodala kinolístky za téměř 20 milionů

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války

Šlajerova produkce Bionaut utržila přes 80 milionů

U Pardubic se začal točit celovečerní slovensko-český film Služka s Geislerovou a Dobrým

Bartoškův tým zorganizuje mimořádný ročník Karlovarského festivalu na podzim 2020. Možná

Hrubé kinotržby Šarlatána překročily 30 milionů

Produkce Goodmind dotočila komedii Mstitel s Fischerem, Duškem nebo Čtvrtníčkem v hlavních rolích

Nolanův blockbuster Tenet utržil v kinech přes 250 milionů dolarů

Režisér Hobzik začal točit debutovou komedii Ubal a zmiz

Na Slámovu Krajinu ve stínu bylo zvědavo jen pár tisíc diváků

Celovečerní film Vyšehrad se konečně začal točit, do kin míří v roce 2021

Globální kinotržby sci-fi Tenet překročily 200 milionů dolarů

Druhý ročník Comic-Conu přiveze herce Christophera Lamberta nebo Juliana Glovera

Kinotržby Šarlatána s Ivanem Trojanem v hlavní roli se blíží 30 milionům

Kinotržby Nolanovy sci-fi Tenet se přiblížily 150 milionům dolarů

Padla poslední klapka nového celovečerního filmu F. A. Brabce

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Makro Cash & Carry ČR: novým výkonným ředitelem velkoobchodního řetězce se od 1. dubna stal Atila Yenisen, který dosud působil na stejné pozici v Bulharsku. Nahradil Oliviera Langleta, který tento post zastával v Česku od dubna 2019.

  • EP Infrastructure: skupina miliardáře Daniela Křetínského, která má pod sebou aktiva energetické infrastruktury ve střední Evropě (tranzit, distribuce a skladování zemního plynu, distribuce elektřiny a teplárenství), v roce 2020 dosáhla ukazatele EBITDA (zisk před odpisy, úroky, zdaněním a amortizací) a upravený EBITDA ve výši 1622 milionů eur a 1526 milionů eur. Upravený EBITDA mírně klesl o 80 milionů eur (-5 procent) ve srovnání s výsledky roku 2019. "Potěšující výsledky byly dosaženy díky diverzifikaci provozovaných společností napříč několika odvětvími, do značné míry regulovaným nebo kontrahovaným výnosům, vynikající schopnosti konverze provozního výsledku na hotovost a dostatečné likviditě. Finanční zdraví skupiny zůstává silné díky konzervativní kapitálové struktuře a dobře řízené strategii financování, což mimo jiné dokazuje úspěšné vydání 10letého dluhopisu ve výši 500 milionů eur na začátku března 2021," uvedl Václav Paleček, finanční ředitel EPIF.

  • Rock for People: další velký open air háže letos ručník do ringu. Organizátoři Rock for People oznámili přesun letošního ročníku na rok 2022, konkrétně na termín 16. až 18. června. "Bohužel vývoj epidemiologické situace nám již podruhé neumožňuje uspořádat náš klasický mezinárodní festival v plném rozsahu. Se všemi hlavními interprety z letošního ročníku jsme v kontaktu a řešíme jejich účast na rok 2022," uvedl ředitel festivalu Michal Thomes.

  • Nadace rodiny Vlčkových: fond šéfa Avastu a miliardáře Ondřeje Vlčka koupil usedlost Cibulka v pražských Košířích. V komplexu budov s historií sahající do 14. století plánuje vybudovat dětský hospic s paliativním střediskem a zároveň vzdělávací a komunitní prostory pro veřejnost. Nadace rodiny Vlčkových získala celý areál o rozloze 11 595 m², včetně nedalekého Čínského pavilonu.

  • Young & Rubicam Praha: reklamní agentura před nedávnem změnila jednatele. Martina Bártu a Daniela Živicu nahradili Ondřej Obluk a Lukáš Vaculík.

  • Telly: satelitní a internetový operátor (ex-Digi CZ; majitelem je skupina Lama Energy Group) spustil na počátku dubna nový věrnostní program, Telly klub, s odměnami pro stálé zákazníky. Zákazníci Telly mají k dispozici až 129 TV programů, z toho 79 v HD.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.