Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
       
     
      
    

Důležitá manažerská posila pro stomilionový projekt, který chce změnit filmovou a televizní distribuci

17:44, 4. 9. 2020

Filmový a TV distribuční start-up Artinii, za kterým stojí investiční skupina Sebre (pražská budova DRN a Palác Špork, Pub Červený Jelen, filmové ateliéry Avala Studios v Bělehradě), získal důležitou manažerskou posilu z prostředí filmů a filmové distribuce.

Technologický projekt Artinii se zaměřuje na prodej non-theatrical práv k filmům a TV seriálům pro nejrůznější komunity a veřejná promítání mimo kina. Řešení, které zahrnuje vlastní přehrávač a digitální distribuci po celém světě, je podle zástupců firmy bezpečné z hlediska pirátství, finančně dostupné a mělo by představovat další zdroj příjmů pro distributory a producenty. Doposud tento způsob distribuce nebyl příliš využívaný.

Podle informací Borovan.cz na nově vytvořenou pozici business development board advisor v Artinii nyní nastupuje manažer Radovan Čech (foto), donedávna šéf velké distribuční společnosti Vertical Entertainment (o jeho odchodu jsme psali jako první na trhu).

Čech bude mít v Artinii na starosti nastavení lokální a globální obchodní strategie včetně stavby obchodního týmu. Jeho úkolem bude kromě jiného na trhu vytipovávat komunity, značky, segmenty a lokace, pro které je veřejné promítání zajímavé. To znamená restaurační zařízení, letní kina, drive in, komerční firmy (podnikové večírky, eventy) atd. Jedním z klientů je kupříkladu Kofola. Na druhé straně řetězce bude komunikovat s majiteli práv, to znamená s filmovými studii a distributory (non-theatrical práva jsou obvykle dostupná 4 měsíce po kinopremiéře) nebo přímo s producenty.

Projekt Artinii, který aktuálně zaměstnává přes 40 lidí, se měl původně rozjet na počátku letošního roku, do plánů však zasáhla pandemie čínského koronaviru. Expanze by měla pokračovat v následujících týdnech. Autoři nápadu jsou Vít Krajíček (rovněž CEO) a Ctirad Hemelík. Dosavadní investice do start-upu by se měla pohybovat do 100 milionů korun. V současné době Artinii nabízí výběr z převážně českých 250 filmů a TV seriálů, včetně titulů Obchod na korze (mezinárodní trhy), Milada, Čertí brko, České století, Kolja, Tmavomodrý svět a Tři bratři.

Radovan Čech řídil filmového distributora Vertical Entertainment od roku 2015. Předtím pracoval jako senior sales manažer v místní pobočce Warner Bros., v mediazastupitelství Media Master, ARBOmedia nebo v OOH hráči JCDecaux.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Režisér Havlík natočil na Islandu nový film Minuta věčnosti s Langmajerem a Babišovou

Režisér Bebjak v produkci Hangar Films točí nový celovečerní film Stínohra

Česká kina při druhé vlně pandemie doposud přišla o prodeje lístků ve výši cca 150 milionů

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Tým režiséra Bebjaka se připravuje na natáčení nového celovečerního filmu

Audiovizuální průmysl bojuje o desítky milionů z ministerské pomoci

Filmovou cenu Oscar zkusí získat životopisné drama Šarlatán

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Komedie Bábovky Rudolfa Havlíka prodala kinolístky za téměř 20 milionů

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války

Šlajerova produkce Bionaut utržila přes 80 milionů

U Pardubic se začal točit celovečerní slovensko-český film Služka s Geislerovou a Dobrým

Bartoškův tým zorganizuje mimořádný ročník Karlovarského festivalu na podzim 2020. Možná

Hrubé kinotržby Šarlatána překročily 30 milionů

Produkce Goodmind dotočila komedii Mstitel s Fischerem, Duškem nebo Čtvrtníčkem v hlavních rolích

Nolanův blockbuster Tenet utržil v kinech přes 250 milionů dolarů

Režisér Hobzik začal točit debutovou komedii Ubal a zmiz

Na Slámovu Krajinu ve stínu bylo zvědavo jen pár tisíc diváků

Celovečerní film Vyšehrad se konečně začal točit, do kin míří v roce 2021

Globální kinotržby sci-fi Tenet překročily 200 milionů dolarů

Druhý ročník Comic-Conu přiveze herce Christophera Lamberta nebo Juliana Glovera

Kinotržby Šarlatána s Ivanem Trojanem v hlavní roli se blíží 30 milionům

Kinotržby Nolanovy sci-fi Tenet se přiblížily 150 milionům dolarů

Padla poslední klapka nového celovečerního filmu F. A. Brabce

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Dentsu Czech Republic: podíl ve výši 90 procent v agentuře Isobar Czech Republic se přesune uvnitř komunikační skupiny z Adexpres.com na další firmu dentsu McGarrybowen Czech Republic. Má se jednat o účetní operaci. Zbylých 10 procent má Dentsu Czech Republic.

  • TV Nova: reality show Survivor Česko & Slovensko při svém televizním startu v úterý 18. ledna podle televize zaujala 30,81 procenta lidí u televizních obrazovek v CS 15 až 54. Nejvyšší podíl na sledovanosti byl mezi mladšími ženami - 53,81 procenta v CS Ž15 až 34.

  • Tomáš Kočko & Orchestr: seskupení z tuzemské world music scény vydalo poslední den 2021 novinkové album Ona. Slavnostní "postřižiny" nového CD proběhnou 5. dubna v brněnském Sono Centru. Natáčelo se částečně v domácích studiích hostujících interpretek a interpretů (Lucia Šoralová, Alena Antalová, Gosza Tutko a Cimbaliband), a také ve studiu dvorního zvukaře Broňka Šmida.

  • Digital People: společnost, která zastřešuje čtyři módní brandy a e-shopy Zoot, Different, Urban Store a Bibloo působící na 11 trzích Evropy, získala ke konci roku 2021 nového strategického partnera. Akciový podíl ve společnosti Digital People ve výši 50,01 procenta koupila od Natlandu společnost Across e-commerce, která se stane majoritním vlastníkem a získává tím také pravomoci exekutivně řídit celou skupinu. Majitelem Across e-commerce je slovenská skupina Across (Július Strapek).

  • Microsoft: obří softwarová korporace kupuje velkého herního vydavatele Activision Blizzard (tituly Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty nebo Candy Crush). Objem transakce je 68,7 miliardy dolarů (cena akcie 95 dolarů za kus). Po uzavření transakce (předpoklad rok 2023) by se Microsoft měl stát třetí největší herní společností na svět za Tencent a Sony. Activision Blizzard zaměstnává okolo 10 tisíc lidí po celém světě.

  • Vodafone: ve videotéce Vodafone TV diváci v roce 2021 v kategorii české filmy nejvíce sledovali (podle pořadí) 1. Anděl Páně 2. 2. S čerty nejsou žerty. 3. Čertoviny. 4. Ženy v běhu. 5. Tři oříšky pro Popelku. V kategorii české seriály to byly 1. První republika 1. a 2. série. 2. Vyšehrad. 3. Mlsné medvědí příběhy. 4. Pat a Mat. 5. Krtek a Panda. Služba Vodafone TV odstartovala v Česku v březnu 2020 a podle firmy má aktuálně statisíce zákazníků.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Guru

Televize Aleš Borovan

Kdo ještě před několika měsíci pochyboval, zda si TV Nova náhodou objemnými investicemi do velkého počtu premiérových internet-only seriálů na Voyo.cz náhodou neukousla příliš velké sousto, ten minimálně od novinkové série Guru musí začít uznale kývat hlavou (pokud to neudělal již u loňského titulu Případ Roubal).

Guru rozhodně není bakelitovou a lacině vypadající vycpávkou pro Voyo mezi americké blockbustery. Je to vydařená, plnokrevná minisérie s dobrou production value (výkonná produkce zkušená Dramedy Productions), navíc na nesnadné téma manipulace a zneužívání druhých (zde především psychických raněných či labilních žen). Guru, který vznikl na motivy nechvalně proslulého samozvaného Gurua Járy alias Óm Nadsamce a jeho polosekty, je výborně napsaný (Jan Coufal), scénář se vyhnul laciné bulvarizaci a povrchní oplzlosti.

Skvěle a přitom citlivě pracuje s atmosférou, některé pasáže, zejména obávaného "odháčkování", mohou některým slabším jedincům dost zacloumat emocemi. Je třeba smeknout, že stejně jako v Roubalovi, tak i v Guruovi dostávají velký prostor spíše neokoukané tváře, nejedná se o umělce provařené milionem seriálů. Angažovaní herci a herečky se odměnili povětšinou výbornými výkony (zejména Anna Fialová), ve kterých se snoubí civilní a soustředěné herectví. A dvě plus: herec Vojtěch Kotek má konečně ve své filmografii pořádného zlouna (každý větší herec by ho měl mít) a velmi solidní rukavice hozená konkurenční Primě. Jestli se dvě největší komerční stanice v Česku začnou přeplivávat v ranku quality TV, tuzemský divák na tom jedině vydělá.