Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
      
      
    

V Česku vznikla další koncertní organizace, Asociace hudebního průmyslu

07:58, 8. 9. 2020
Hudba Koncerty Aleš Borovan

Velké subjekty podnikající v oblasti hudebního průmyslu na území České republiky se spojily do nové organizace - Asociace hudebního průmyslu (AHP). První schůzka proběhla na konci srpna v pražské O2 Aréně. V Česku již existuje profesní organizace Festas, která sdružuje pořadatele letních festivalů.

AHP sdružuje velké promotéry, ticketingové operátory, technické firmy, prostory k pořádání akcí a dodavatele lidských zdrojů, které zabezpečují servis spojený se stavbami akcí a security službami. "Účelem asociace je především zastupovat, prosazovat, obhajovat a ochraňovat zájmy svých členů a vznikla jako reakce na současný kritický stav v oblasti komerční kultury."

Členy AHP je nyní na třicet subjektů, kromě jiných Bestsport, BrainZone, Pragokoncert Bohemia, Pink Panther Agency, Fource Entertainment, Live Nation nebo Ticketmaster Česká republika. Členy jsou i pořadatelé letních festivalů, jinými slovy dochází zde k jistému štěpení sil (vedle Festas existuje i Česká asociace festivalů).

Jen v roce 2019 členové nové asociace podle zástupců AHP zorganizovaly akce s celkovou návštěvností nad 1,5 milionu osob a dosáhly celkového obratu přeš čtyři miliardy korun. Šlo například o koncerty Metallica, Rammstein, Kiss, Billie Eilish, Ariana Grande, Kabát (foto), Lucie; za festivaly Masters of Rock, Benátská noc, Hrady CZ atd.

"Kromě obrovských ztrát, které nám každý den, kdy akce nemůžeme pořádat, vznikají, vnímáme jako velký nedostatek neorganizovanost v hudebním průmyslu, kdy zejména se státními institucemi jednají různí zástupci s různými zájmy s mnohdy jen nepatrnými zkušenostmi v oblasti hromadných akcí. Asociace má za cíl sdružit subjekty, které nejsou za normálních okolností závislé na různých podporách a dotacích od měst a státu," uvedl předseda výkonného výboru AHP Robert Porkert (Live Nation).

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

PPF na filantropii věnovala 100 milionů, podporu získal Cirk la Putyka nebo festival Půlmetronome

Velká hudební firma majetkově vycouvala z letního festivalu

Koncertní agentura si chytře zajistila tradiční místo konání velkého letního festivalu

Pořadatel letního hudebního festivalu navýšil tržby, stále zůstává ve ztrátě

Studie: diváci za osm letních hudebních festivalů utratili přes 600 milionů korun

Ben Cristovao vydává digitální album Jentak a vyjíždí na letní koncerty

Kryštof na podzim vydá novou desku, bude na ní i duet s Karlem Gottem

Zpěvák Marek Ztracený vyjede na speciální koncerty Tour de léto

Na koncertní turné po covidové pauze vyráží Tři sestry, Lucie nebo Kabát

Kabát opět odloží obří turné, jako náhradu nabídne „cirkusové“ koncerty

Tržby Divokého Billa v covidovém roce 2020 spadly na méně než třetinu

Prodeje posledního alba Richarda Müllera vynesly miliony korun

Čtvrtý pokus Chinaski o velké turné. Odsouvalo se kvůli covidu

Němečtí Rammstein se příští rok vrátí do Prahy

Lucie Bílá navýšila podíl v černém divadle Ta Fantastika

Pop punková legenda The Offspring po devíti letech vydává nové album

IFPI: Globální trh s hudbou loni narostl na 22 miliard dolarů, hlavně díky streamingu

Tržby Nohavicova hudebního klubu se loni propadly o 70 procent

Robert Křesťan a Druhá tráva utržili za prodej nové desky přes web půl milionu

Obrat gramofirmy Universal Music překročil 300 milionů

Písničkář Pokáč a jeho tým plánují vyprodat pražskou O2 Arénu

Poprockoví Chinaski stěhují velké halové turné pod širé nebe

Alternativci Tata Bojs vydávají novou desku Jedna nula

Funkpopaři Monkey Business na trh posílají nové album

Jaromír Nohavica po třech letech vydává nové studiové album

Výrobce gramofonů SEV Litovel po předloňském propadu navýšil tržby o 23 milionů

Xindl X se stal nejúspěšnějším autorem populární hudby za rok 2019

Chinaski chtějí s vánoční show navštívit 14 českých měst

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Mall Group: počet obchodníků, kteří zboží nabízejí na internetovém tržišti Mall, přesahuje dva tisíce. Kromě výrazného nárůstu prodejů v Česku, kde se zboží z partnerského prodeje na celkových prodejích Mallu podílí více než třetinou, podle zástupců skupiny rostou i prodeje v zahraničí. Mimo Česko již putuje více než čtvrtina objednávek z partnerského prodeje. Vedle sousedního Slovenska je nejsilnějším trhem pro tuzemské prodejce Slovinsko, kde marketplace Mallu meziročně vyrostl o tisíc procent. Polovina obchodníků na slovinském Mallu přitom pochází z Česka.

  • CNN Prima News: od srpna stanici posílí moderátor Petr Suchoň (ex-TV Nova), který dostane na starost moderování ranního pořadu Nový den.

  • PPF: investiční skupina vstupuje do nového segmentu trhu, pronájmu plachetnic pro rekreaci. PPF vytváří společný podnik s Groupe Beneteau, tradičním francouzským výrobcem menších rekreačních plavidel a plachetnic. Cílem je vybudovat nového lídra v odvětví pronájmu plachetnic na dovolené. Transakce spočívá v akvizici kontrolních podílů jedničky a dvojky na tomto trhu, Dream Yacht Charter a Navigare Yachting, společným podnikem, ve kterém bude mít PPF většinový podíl.

  • NBCUniversal: streamovací platforma Peacock dosáhla od startu v dubnu 2020 počtu uživatelů 54 milionů. Platforma nabízí jak verzi zdarma, financovanou reklamou a s omezeným obsahem, tak i placenou verzi. Peacock Premium by mělo mít přes 10 milionů zákazníků. V tomto roce chce Peacock výrazně proniknout na mezinárodní trhy.

  • Česká televize: nasadí nový seriál režiséra Radka Bajgara a scenáristy Petra Kolečka od 3. září (pátek) v prime time na ČT1. Komediální série z prostředí chatové osady má 13 epizod. V hlavních rolích Martin MyšičkaPavla BeretováRadek HolubPetra NesvačilováIgor BarešEva LeinwerberováJosef PolášekJana PlodkováPavel NovýJana ŠvandováIvana ChýlkováStanislav Majer nebo Tomáš Hanák. Výkonnou producentkou série je Romana Brožková/Logline Production, externím producentem Petr Erben/Logline Production. Osada vznikla v kreativní skupině ČT Josefa Viewegha.

  • Bezrealitky.cz: realitní projekty, do kterých v posledních měsících investoval podnikatel Marek Rosenbaum, míří pod jednu střechu. Vzniká skupina European Housing Services, která spojí Bezrealitky.cz, Maximu, Český nemovitostní trust a nově také službu Tvůj Správce. Do roka skupina chce mít obrat přesahující jednu miliardu a do pěti let chce působit v pěti evropských zemích. Do čela skupiny se postaví Hendrik Meyer.

  • Hit dne


    Tři sestry: Já jsem Aleš

Recenze

Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Film Aleš Borovan

Možná nejpříjemnější překvapení na poli českých filmů v letošním, distribučně podivném roce. Filmová adaptace románu Patrika Hartla (rovněž režie a scénář) totiž trochu klame tělem. Film, který se na první pohled tváří jako klasická tuzemská řachanda o vztazích a všude se opravdu prezentuje jako "komedie", je ve skutečnosti ne úplně veselé vyprávění z chlapského světa po čtyřicítce.

Čtyři kamarádi z gymplu (?) si ve středním věku víceméně v podobném momentu uvědomí, že nežijí úplně tak, jak si kdysi v mládí představovali. Mužskou krizi, poničené sebevědomí a mentální tápání zkusí vyřešit plněním téměř nesplnitelných úkolů. Samozřejmě, že takto rozehraný příběh nabídne množství (zde více méně zdařilých) gagů, hlášek a komických situací. Do nich ale režisér Hartl velmi zručně a místy velmi překvapivě sází vážné situace, při kterých vnímavějšího diváka mrazí v zádech. Takže žánr spíše tedy dramedy, v Prvokovi... nadprůměrně zvládnutá, se silnými, emočně naléhavými momenty a propracovanými postavami, napsanými tak, že jen málokdo z cílové skupiny se s některou z nich nebude schopen identifikovat.

Asi je možná zbytečné dodávat, že velký podíl na sympatickém a uvěřitelném vyznění filmu mají excelentní výkony v hlavních rolích v podání Martina Pechláta, Davida Švehlíka, Hynka Čermáka a Martina Hofmanna (ve vedlejších rolích, či spíše minirolích se tam mihnou desítky dalších hvězdných herců a hereček). Prvok, Šampón, Tečka a Karel má díky všem těmto ingrediencím nakročeno dostat se v návštěvnosti přes půl milionu diváků a velmi slušnou šancí stát se klasickým snímkem žánru - mnohý z diváků se k němu rád vrátí i po deseti dvaceti letech. Takový počin je v české kinematografii vzácný: kvalitní film pro masy.