Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
        
      
   
      

Vydavatel deníku Právo udržel tržby nad 600 miliony, stále je v zisku

Ekonomika mediálního domu Borgis (na fotce pražské sídlo), který stojí za vydáváním deníku Právo nebo dodává obsah pro Novinky.cz či Super.cz, loni mírně zpomalila.

Vydavatelství v roce 2019 utržilo 615 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. To není špatný výsledek v podmínkách dlouhodobě klesajícího mediálního trhu. "Projevil se tak mírný pokles prodaného nákladu i pokles příjmů z tištěné a internetové inzerce. V prvních měsících roku 2019 ovlivnil příznivě hospodářský výsledek prodej výrobní haly bývalé tiskárny Neotypia. Od počátku roku 2019 již probíhal tisk deníku Právo dodavatelským způsobem a tato změna přinesla očekávané úspory nákladů na výrobu."

Čistý zisk Borgisu ve stejném období klesl z 12,4 milionu na 3,6 milionu korun. Mediální firma loni majitelům vyplatila dividendu ve výši 12,2 milionu.

Podle kanceláře ověřování nákladu tisku ABC ČR Právo v prosinci 2019 v průměru prodalo denně 64 247 výtisků. O rok dříve to bylo v průměru 69 166 výtisků. Borgis vlastní mediální podnikatel Zdeněk Porybný (přes 59 procent) a Seznam.cz (33,6 procenta).

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Mediální dům Economia dostal novou seniorní posilu v obchodním týmu

Obří Křetínského investice se protahuje, miliardář čeká na lepší podmínky od dodavatelů

Seznam.cz rozšířil byznysovou spolupráci s Kellnerovou firmou

Do vedení mediálního domu miliardáře Křetínského míří velmi silné jméno

Nová posila v TOP mediálním managementu Daniela Křetínského

Nárůst výkonu Seznam.cz mírně zpomalil, čistý zisk přesáhl miliardu

Menší vydavatelství získalo další časopisy

Skutečná revoluce v řízení mediálního domu Czech News Center

Křetínského CMI vstupuje do albánského „Seznamu“

Do velkého vydavatelství nastupuje nový šéf online obsahu

Těsné propojení printového vydavatelství a marketingové obsahové agentury

Miliardář Bakala chystá změny ve vedení vydavatelství Economia

Vydavatel EuroZpráv.cz žaluje spolek Nelež, který web označil za dezinformační

Vydavatel radikálního webu A2larm.cz a časopisu A2 dostal od ministerstva další miliony

Menší vydavatelství INCORP má nového ředitele obchodu a marketingu

Týdeník Náš Region Praha povede Marek Brodský

Provozovatel serveru ParlamentniListy.cz navýšil tržby o 23 milionů

Zavoralovo vydavatelství A 11 kupuje lokální čtrnáctideník pro Příbramsko

Hospodářské noviny mění šéfredaktora, na post přijde Mašek

Hájkův agregátor FlashNews po kritice stahuje obsah od řady vydavatelů

Vydavatel české a slovenské mutace Vogue zahučel do ztráty několika desítek milionů

Info.cz: mediální domy hrozí žalobami kvůli novému agregátoru FlashNews

Čásenského Reportér magazín zvedl tržby téměř na 28 milionů

Tylčerová novou ředitelkou pro centrální a agenturní obchod Vltava Labe Media

Obchod vydavatelství A11 bude řídit Korn (ex-Mladá fronta)

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Symbio Digital: digitální agentura Roberta Haase a Libora Šimona postavila nový web pro investiční skupinu PPF. Na zakázce pracovala od podzimu 2020, zajistila kompletní proces od návrhu struktury přes UI až po vývoj.

  • FTV Prima: druhý díl seriálu Einstein - Případy nesnesitelného génia vidělo na hlavním kanále Prima v sobotu 15. května 1,009 milionu diváků (share 24,78 procenta) v cílovce 15+. O týden dříve to bylo 1,115 milionu.

  • Nestlé Česko a Slovensko: novou finanční ředitelkou Nestlé pro český a slovenský trh je Lenka Škopová. V Nestlé pracuje více než 12 let a v posledních pěti letech vedla oddělení pro finanční kontrolu.

  • IMT Smile: slovenská skupina vydává novou desku Srdce Rozum Boulevard. Ta vyšla fyzicky i digitálně 13. května a o dva týdny později se objeví i na vinylu. Label Universal Music.

  • Knihobot: online antikvariát rozjíždí vyhledávač knížek UlovKnihu.cz. Ten sleduje knižní nabídku více než 160 českých antikvariátů a denně monitoruje více než 1,8 milionu titulů. Umožňuje tedy vyhledávat v široké antikvární nabídce. "Přestože je trh knih z druhé ruky obrovský, pro antikváře je výrazně těžší a dražší shánět na internetu zákazníky než pro běžné knihkupce. Napomáhá tomu i přístup největších vyhledávačů zboží. Například Heureka.cz ve vyhledávání zboží z druhé ruky, a tím i antikvární knihy, upozaďuje, Zboží.cz je dokonce blokuje úplně," uvedl Dominik Gazdoš, zakladatel Knihobot.cz.

  • O2 Czech Republic: vzhledem k pandemické situaci představenstvo mobilního operátora (majoritní vlastník PPF) svolává valnou hromadu k rozhodování per rollam s termínem hlasování od 28. května do 14. června 2021. Veškeré podklady pro akcionáře budou uveřejněny na internetových stránkách společnosti a v Obchodním věstníku.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Vojtěch Matocha: Prašina – Bílá komnata

Knihy Aleš Borovan

Poslední a patrně nejpovedenější díl dobrodružné trilogie Prašina o tajemné pražské čtvrti, ve které nefunguje elektřina, ani signál mobilních telefonů a jejíž předchozí příběhy přitáhly pozornost řady foglarovských čtenářů a příznivců ježka v kleci.

Spisovatel Vojtěch Matocha, v civilním životě vývojář softwaru pro mobilní telefony, v Bílé komnatě do značné míry vycizeloval vypravěčský styl Prašiny - rychlý spád a příběh, který se odehrává v krátkém časovém úseku a ve kterém akce střídá akci, nyní ještě prokombinoval s hlubšími ponory do minulosti a do nitra hlavních hrdinů, chlapce Jirky a dívky En.

Matocha zároveň omezil, byť zcela nepotlačil momenty, které trochu dráždily u předchozích dvou knih. Totiž velkou roli náhod, které v první Prašině a Černém merkuritu zhusta posouvaly děj kupředu. V Bílé komnatě je stavba a plynutí příběhu logičtější, kompaktnější a propracovanější. Zároveň si i třetí kniha uchovává jedinečnou atmosféru oprýskaných a zaprášených domů, dvorků a zapomenutých bytů, které vytvářejí magický kolorit čtvrti Prašina, ukrývající v sobě úžasné vynálezy záhadného vynálezce z 19. století Hanuše Nápravníka.

Výsledkem je skvělé dobrodružné čtení pro celou rodinu (byť primární cílení jsou dětští čtenáři nad devět let), které se směle může postavit vedle legendárních příhod Rychlých šípů ve Stínadlech. S napětím čekáme, kam se Matochova vypravěčská fantazie po uzavření (?) trilogie vydá dále.