Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Vydavatel deníku Právo udržel tržby nad 600 miliony, stále je v zisku

Ekonomika mediálního domu Borgis (na fotce pražské sídlo), který stojí za vydáváním deníku Právo nebo dodává obsah pro Novinky.cz či Super.cz, loni mírně zpomalila.

Vydavatelství v roce 2019 utržilo 615 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. To není špatný výsledek v podmínkách dlouhodobě klesajícího mediálního trhu. "Projevil se tak mírný pokles prodaného nákladu i pokles příjmů z tištěné a internetové inzerce. V prvních měsících roku 2019 ovlivnil příznivě hospodářský výsledek prodej výrobní haly bývalé tiskárny Neotypia. Od počátku roku 2019 již probíhal tisk deníku Právo dodavatelským způsobem a tato změna přinesla očekávané úspory nákladů na výrobu."

Čistý zisk Borgisu ve stejném období klesl z 12,4 milionu na 3,6 milionu korun. Mediální firma loni majitelům vyplatila dividendu ve výši 12,2 milionu.

Podle kanceláře ověřování nákladu tisku ABC ČR Právo v prosinci 2019 v průměru prodalo denně 64 247 výtisků. O rok dříve to bylo v průměru 69 166 výtisků. Borgis vlastní mediální podnikatel Zdeněk Porybný (přes 59 procent) a Seznam.cz (33,6 procenta).

Sdílejte článek:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Mediální dům Economia dostal novou seniorní posilu v obchodním týmu

Obří Křetínského investice se protahuje, miliardář čeká na lepší podmínky od dodavatelů

Seznam.cz rozšířil byznysovou spolupráci s Kellnerovou firmou

Do vedení mediálního domu miliardáře Křetínského míří velmi silné jméno

Nová posila v TOP mediálním managementu Daniela Křetínského

Nárůst výkonu Seznam.cz mírně zpomalil, čistý zisk přesáhl miliardu

Menší vydavatelství získalo další časopisy

Skutečná revoluce v řízení mediálního domu Czech News Center

Křetínského CMI vstupuje do albánského „Seznamu“

Do velkého vydavatelství nastupuje nový šéf online obsahu

Těsné propojení printového vydavatelství a marketingové obsahové agentury

Miliardář Bakala chystá změny ve vedení vydavatelství Economia

Vydavatel EuroZpráv.cz žaluje spolek Nelež, který web označil za dezinformační

Vydavatel radikálního webu A2larm.cz a časopisu A2 dostal od ministerstva další miliony

Menší vydavatelství INCORP má nového ředitele obchodu a marketingu

Týdeník Náš Region Praha povede Marek Brodský

Provozovatel serveru ParlamentniListy.cz navýšil tržby o 23 milionů

Zavoralovo vydavatelství A 11 kupuje lokální čtrnáctideník pro Příbramsko

Hospodářské noviny mění šéfredaktora, na post přijde Mašek

Hájkův agregátor FlashNews po kritice stahuje obsah od řady vydavatelů

Vydavatel české a slovenské mutace Vogue zahučel do ztráty několika desítek milionů

Info.cz: mediální domy hrozí žalobami kvůli novému agregátoru FlashNews

Čásenského Reportér magazín zvedl tržby téměř na 28 milionů

Tylčerová novou ředitelkou pro centrální a agenturní obchod Vltava Labe Media

Obchod vydavatelství A11 bude řídit Korn (ex-Mladá fronta)