Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
   
    
       
     

Vydavatel deníku Právo udržel tržby nad 600 miliony, stále je v zisku

Ekonomika mediálního domu Borgis (na fotce pražské sídlo), který stojí za vydáváním deníku Právo nebo dodává obsah pro Novinky.cz či Super.cz, loni mírně zpomalila.

Vydavatelství v roce 2019 utržilo 615 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. To není špatný výsledek v podmínkách dlouhodobě klesajícího mediálního trhu. "Projevil se tak mírný pokles prodaného nákladu i pokles příjmů z tištěné a internetové inzerce. V prvních měsících roku 2019 ovlivnil příznivě hospodářský výsledek prodej výrobní haly bývalé tiskárny Neotypia. Od počátku roku 2019 již probíhal tisk deníku Právo dodavatelským způsobem a tato změna přinesla očekávané úspory nákladů na výrobu."

Čistý zisk Borgisu ve stejném období klesl z 12,4 milionu na 3,6 milionu korun. Mediální firma loni majitelům vyplatila dividendu ve výši 12,2 milionu.

Podle kanceláře ověřování nákladu tisku ABC ČR Právo v prosinci 2019 v průměru prodalo denně 64 247 výtisků. O rok dříve to bylo v průměru 69 166 výtisků. Borgis vlastní mediální podnikatel Zdeněk Porybný (přes 59 procent) a Seznam.cz (33,6 procenta).

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Mediální dům Economia dostal novou seniorní posilu v obchodním týmu

Obří Křetínského investice se protahuje, miliardář čeká na lepší podmínky od dodavatelů

Seznam.cz rozšířil byznysovou spolupráci s Kellnerovou firmou

Do vedení mediálního domu miliardáře Křetínského míří velmi silné jméno

Nová posila v TOP mediálním managementu Daniela Křetínského

Nárůst výkonu Seznam.cz mírně zpomalil, čistý zisk přesáhl miliardu

Menší vydavatelství získalo další časopisy

Skutečná revoluce v řízení mediálního domu Czech News Center

Křetínského CMI vstupuje do albánského „Seznamu“

Do velkého vydavatelství nastupuje nový šéf online obsahu

Těsné propojení printového vydavatelství a marketingové obsahové agentury

Miliardář Bakala chystá změny ve vedení vydavatelství Economia

Týdeník Náš Region Praha povede Marek Brodský

Provozovatel serveru ParlamentniListy.cz navýšil tržby o 23 milionů

Zavoralovo vydavatelství A 11 kupuje lokální čtrnáctideník pro Příbramsko

Hospodářské noviny mění šéfredaktora, na post přijde Mašek

Hájkův agregátor FlashNews po kritice stahuje obsah od řady vydavatelů

Vydavatel české a slovenské mutace Vogue zahučel do ztráty několika desítek milionů

Info.cz: mediální domy hrozí žalobami kvůli novému agregátoru FlashNews

Čásenského Reportér magazín zvedl tržby téměř na 28 milionů

Tylčerová novou ředitelkou pro centrální a agenturní obchod Vltava Labe Media

Obchod vydavatelství A11 bude řídit Korn (ex-Mladá fronta)

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • CNN Prima News: zpravodajská TV stanice v měsíci únoru dosáhla průměrný celodenní share 0,66 procenta v cílovce 15+. Nejlepšího výsledku podle Prima Group dosáhla v neděli 28. února díky share 1,50 procenta v CS 15+.

  • Forum 24: malé vydavatelství (oficiální majitel Pavel Šafr), které stojí za politicko-bulvárním portálem Forum24.cz, v roce 2020 získalo výnosy ve výši 9,7 milionu korun (prodej výrobků a služeb plus dar od miliardářského vehiklu NFNZ). O rok dříve to bylo 8 milionů korun.

  • RadioZET: jak jsme informovali již dříve, zpravodajské rádio Z radio se v rámci mediální skupiny Daniela Křetínského přesunulo z rádiového vehiklu Active Radio pod CMI News, která provozuje názorový a zpravodajský portál Info.cz.

  • Czech News Center: novým členem představenstva velkého mediálního domu (majitelé Daniel Křetínský a spol). se stal šéfredaktor Blesku Radek Lain.

  • AMI Digital: agentura nově spravuje sociální sítě značek Staropramen, Cool a Ostravar (Pivovary Staropramen). Na starosti má jak samotnou správu, tak přípravu online strategií, tvorbu kreativy a zajištění placené podpory. O tři nápojové značky z portfolia Molson Coors se stará tým pod vedením Kateřiny Marešové, strategy directorky AMI Digital.

  • Česká manažerská asociace: má nového PR manažera a kontaktní osobu pro média. Stal se jím Jan Vocel, který přichází se zkušenostmi z komunikační agentury Ewing a Asociace nestátních neziskových organizací v Česku.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.