Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Filmový fond poslal desítky milionů do výroby nových filmů Prušinovského, Altrichtera nebo Pavláskové

17:51, 22. 9. 2020

Filmový fond rozděloval z peněz daňových poplatníků nevratné dotace pro výrobu chystaných celovečerních filmů. Celkem se v této výzvě rozdělilo 64 milionů korun.

Nejvyšší nevratnou dotaci získaly chystané projekty režiséra Tomasze Mielnika (12,5 milionu korun), režiséra a scenáristy Štěpána Altrichtera (10 milionů) a režiséra Jana Prušinovského (na fotce vpravo; 10 milionů korun). Zde výčet všech podpořených projektů (název, režie, dotace v milionech korun):

  • Vyvolený. Tomasz Mielnik. 12,5 milionu. "Snímek sleduje osudy papeže Řehoře I. Velikého, který je dáván za vzor výkonu funkce papeže."
  • Vzteklá krása. Štěpán Altrichter. 10 milionů. "Příběh pětice žen různého věku a povah z jedné rodiny během sedmi pouťových dní na malém českém městě."
  • Grand Prix. Jan Prušinovský. 10 milionů. "Bizarní roadmovie o dvou bratrancích, kriminálníkovi a servírce, kteří jedou společně karavanem na závod F1 do Španělska."
  • Běžná selhání. Cristina Grosan. 10 milionů. "Příběh obyčejného dne tří žen ve velkoměstě, který je narušen sérií podivných výbuchů."
  • Manželé Stodolovi. Petr Hátle. 7,5 milionu. Film o českých masových vrazích, který bude mít problém vysvětlit, proč vůbec vzniká a proč na jeho výrobu mají přispívat i příbuzní obětí.
  • Obrazy lásky. Tomasz Wiński. 5 milionů. "Snímek řeší otázky upřímnosti, nevěry, monogamie a lidské intimity."
  • Vánoční příběh. Irena Pavlásková. 5 milionů. Komedie
  • Princ Mamánek. Jan Budař. 4 miliony. Dlouholetý projekt populárního českého herce

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Velký filmový podnik se dostal do zástavy zahraniční finanční agentury

Důležitá manažerská posila pro stomilionový projekt, který chce změnit filmovou a televizní distribuci

Filmová a TV produkce zvedla rekordní tržby nad 400 milionů

Filmové ateliéry Barrandov Studio dokončují investici za 150 milionů

Miliardář Hájek kupuje Vachlerův filmový portál Kinobox.cz

Filmový byznys zvedl čistý zisk na rekordních 90 milionů korun

Čerstvá akvizice ve filmovém byznysu

Bartoškova produkční firma Karlovarského festivalu udržela obrat na téměř 190 milionech

Film Agnieszky Holland Šarlatán má pět nominací v Cenách české filmové kritiky

Režisér Havlík natočil na Islandu nový film Minuta věčnosti s Langmajerem a Babišovou

Režisérka Parkanová točí druhý celovečerní film s Fingerem, Polívkou a Mikulkovou

Hobzik po 27 natáčecích dnech dotočil komedii Ubal a zmiz

Režisér Petr Kolečko dotočil svůj druhý celovečerní film

Produkce Flamesite dokončuje natáčení gangsterské komedie Ubal a zmiz

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Tým režiséra Bebjaka se připravuje na natáčení nového celovečerního filmu

Audiovizuální průmysl bojuje o desítky milionů z ministerské pomoci

Filmovou cenu Oscar zkusí získat životopisné drama Šarlatán

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Komedie Bábovky Rudolfa Havlíka prodala kinolístky za téměř 20 milionů

Globální kinotržby akční sci-fi Tenet překročily 300 milionů dolarů

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války

Šlajerova produkce Bionaut utržila přes 80 milionů

U Pardubic se začal točit celovečerní slovensko-český film Služka s Geislerovou a Dobrým

Celovečerní film Vyšehrad se konečně začal točit, do kin míří v roce 2021

Padla poslední klapka nového celovečerního filmu F. A. Brabce

Bavič Michal Suchánek se vrhl na filmovou režii, točí komedii Večírek

Režisér Haluza dotočil filmový debut Deníček moderního fotra

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

  • TV Prima: v uplynulých dnech natočila další řadu vědomostní soutěže Máme rádi Česko. Desetidílná devátá série show, jíž opět provede moderátor Libor Bouček, přinese vizuální i obsahové novinky - nové studio, nové technologie, nové logo, novou kapelu atd. Moderátorem je Libor Bouček a kapitáni soutěžních týmů Jakub Prachař a Vojtěch Kotek. Premiérové díly Máme rádi Česko plánuje televize nasadit během jarní TV sezóny.

  • MallPay: fintech start-up, ve kterém mají podíl Petr Kellner a Daniel Křetínský, díky zisku licence na poskytování platebních služeb a uvedení nových produktů (platební karta) v roce 2020 zprostředkoval 130 tisíc plateb v řádu stovek milionů korun a dle vlastního tvrzení meziročně vyrostl na zhruba dvojnásobek. Počet všech uživatelů se přiblížil 250 tisícům, těch pravidelně aktivních je více než 60 tisíc, počet B2B partnerů z řad e-shopů a online služeb se přiblížil 160. Účty s vlastní skipovací platební kartou - tedy Plus a Komplet - aktivovala více než tisícovka nových klientů.

  • Škoda Auto: automobilka v roce 2020 (přerušení výroby na 39 dní kvůli pandemii) vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 753 tisíc vozů. Jedničkou byl s počtem 187 tisíc vyrobených vozů model Škoda Octavia. V závodě v Mladé Boleslavi společnost 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Ostavia, KamiQ, KaroQ a EnyaQ iV.

  • Optimist Czech: česká pobočka americké marketingové agentury, která od ledna 2019 přebrala mezinárodní marketingovou komunikaci Škoda Auto, předloni utržila přes 150 milionů korun. Z toho na tuzemské výnosy připadlo více než 44 milionů. Firma v daném období skončila v účetní ztrátě 2,7 milionu (meziroční srovnání není možné vzhledem k datu startu zakázky).

  • Rohlik.cz: antimonopolní úřad povolil francouzskému fondu Partech Partners vstup a společnou kontrolu spolu s Tomášem Čupru provozní společnosti Velká Pecka, která stojí za e-commerce skupinou Rohlik.cz.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.