Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Filmový fond poslal desítky milionů do výroby nových filmů Prušinovského, Altrichtera nebo Pavláskové

17:51, 22. 9. 2020

Filmový fond rozděloval z peněz daňových poplatníků nevratné dotace pro výrobu chystaných celovečerních filmů. Celkem se v této výzvě rozdělilo 64 milionů korun.

Nejvyšší nevratnou dotaci získaly chystané projekty režiséra Tomasze Mielnika (12,5 milionu korun), režiséra a scenáristy Štěpána Altrichtera (10 milionů) a režiséra Jana Prušinovského (na fotce vpravo; 10 milionů korun). Zde výčet všech podpořených projektů (název, režie, dotace v milionech korun):

  • Vyvolený. Tomasz Mielnik. 12,5 milionu. "Snímek sleduje osudy papeže Řehoře I. Velikého, který je dáván za vzor výkonu funkce papeže."
  • Vzteklá krása. Štěpán Altrichter. 10 milionů. "Příběh pětice žen různého věku a povah z jedné rodiny během sedmi pouťových dní na malém českém městě."
  • Grand Prix. Jan Prušinovský. 10 milionů. "Bizarní roadmovie o dvou bratrancích, kriminálníkovi a servírce, kteří jedou společně karavanem na závod F1 do Španělska."
  • Běžná selhání. Cristina Grosan. 10 milionů. "Příběh obyčejného dne tří žen ve velkoměstě, který je narušen sérií podivných výbuchů."
  • Manželé Stodolovi. Petr Hátle. 7,5 milionu. Film o českých masových vrazích, který bude mít problém vysvětlit, proč vůbec vzniká a proč na jeho výrobu mají přispívat i příbuzní obětí.
  • Obrazy lásky. Tomasz Wiński. 5 milionů. "Snímek řeší otázky upřímnosti, nevěry, monogamie a lidské intimity."
  • Vánoční příběh. Irena Pavlásková. 5 milionů. Komedie
  • Princ Mamánek. Jan Budař. 4 miliony. Dlouholetý projekt populárního českého herce

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Velký filmový podnik se dostal do zástavy zahraniční finanční agentury

Důležitá manažerská posila pro stomilionový projekt, který chce změnit filmovou a televizní distribuci

Filmová a TV produkce zvedla rekordní tržby nad 400 milionů

Filmové ateliéry Barrandov Studio dokončují investici za 150 milionů

Miliardář Hájek kupuje Vachlerův filmový portál Kinobox.cz

Filmový byznys zvedl čistý zisk na rekordních 90 milionů korun

Čerstvá akvizice ve filmovém byznysu

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Tým režiséra Bebjaka se připravuje na natáčení nového celovečerního filmu

Audiovizuální průmysl bojuje o desítky milionů z ministerské pomoci

Filmovou cenu Oscar zkusí získat životopisné drama Šarlatán

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Komedie Bábovky Rudolfa Havlíka prodala kinolístky za téměř 20 milionů

Globální kinotržby akční sci-fi Tenet překročily 300 milionů dolarů

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války

Šlajerova produkce Bionaut utržila přes 80 milionů

U Pardubic se začal točit celovečerní slovensko-český film Služka s Geislerovou a Dobrým

Celovečerní film Vyšehrad se konečně začal točit, do kin míří v roce 2021

Padla poslední klapka nového celovečerního filmu F. A. Brabce

Bavič Michal Suchánek se vrhl na filmovou režii, točí komedii Večírek

Režisér Haluza dotočil filmový debut Deníček moderního fotra

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Carvago: automotive start-up ze skupiny EAG se otevřel i koncovým zákazníkům. Koncept prodeje ojetých automobilů online nabízí výběr z téměř 1 milionu vozů. Vybrat si mohou jak čeští, slovenští a němečtí zákazníci, tak postupně i zákazníci z dalších zemí, jako je Francie, Benelux, Švédsko, Španělsko, Itálie a Rakousko. Carvago se následně rozšíří až do 17 zemí po celé Evropě. Start-up bude zároveň nadále pokračovat i v marketplace programu pro B2B partnery, který provozuje od roku 2019.

  • Info.cz: provozní firma CMI News (dříve Info.cz Online Media), kterou ovládá Daniel Křetínský a která má pod sebou zpravodajský a publicistický server Info.cz, v roce 2019 utržila téměř 11 milionů korun (první ucelený rok hospodaření). Čistá ztráta přesáhla 20 milionů korun.

  • A11: vydavatelství lokálního a odborného tisku Aleše Zavorala (nejde o majitele Alzy) začalo vydávat dva nové časopisy. Lifestylový magazín Innspirace, který 5x ročně přinese na 80 stranách desítky sezonních tipů a nápadů pro zpestření všedních dní. Dále pak ekonomický měsíčník Innovation, který doposud vycházel jako čtvrtletník. Innovation přináší kombinaci lifestylových témat s odborným obsahem z oblastí investic, realit, řízení firem a lidských zdrojů.

  • TV Nova: sedmý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas v sobotu 17. října dosáhl 30,52 procenta share v cílovce v 15 - 54, v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,106 milionu diváků. Nejvíce diváků k televizním obrazovkám v 42. týdnu 2020 přilákaly Televizní noviny (38,41 procenta diváků v CS 15 - 54), seriály Ulice (31,33 procenta share v cílové skupině 15-54) a Ordinace v růžové zahradě 2 (18,17 procenta diváků v CS 15 - 54).

  • Škwor: rock metalová čtveřice vydává 6. listopadu na labelu Supraphon nové, v pořadí desáté album Tváře smutnejch hrdinů. Finální mix měl na starosti Amak Golden.

  • DoDo: start-up, který se specializuje na městskou logistiku, hlásí rychlý růst divize DoDo Fresh, orientovanou na rozvoz potravin. Rozvoz pro e-shopy jako Tesco či Košík.cz od ledna vyrostl o 49 procent a před vánoční sezónou start-up dále navyšuje kapacity. DoDo nyní na rozvoz potravin přebírá 200 nových vozů. O doručování v segmentu Fresh se celkově stará přes 800 kurýrů (Česko, Slovensko a Maďarsko).

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.