Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
     
      

Filmový fond poslal desítky milionů do výroby nových filmů Prušinovského, Altrichtera nebo Pavláskové

17:51, 22. 9. 2020
Film Aleš Borovan

Filmový fond rozděloval z peněz daňových poplatníků nevratné dotace pro výrobu chystaných celovečerních filmů. Celkem se v této výzvě rozdělilo 64 milionů korun.

Nejvyšší nevratnou dotaci získaly chystané projekty režiséra Tomasze Mielnika (12,5 milionu korun), režiséra a scenáristy Štěpána Altrichtera (10 milionů) a režiséra Jana Prušinovského (na fotce vpravo; 10 milionů korun). Zde výčet všech podpořených projektů (název, režie, dotace v milionech korun):

  • Vyvolený. Tomasz Mielnik. 12,5 milionu. "Snímek sleduje osudy papeže Řehoře I. Velikého, který je dáván za vzor výkonu funkce papeže."
  • Vzteklá krása. Štěpán Altrichter. 10 milionů. "Příběh pětice žen různého věku a povah z jedné rodiny během sedmi pouťových dní na malém českém městě."
  • Grand Prix. Jan Prušinovský. 10 milionů. "Bizarní roadmovie o dvou bratrancích, kriminálníkovi a servírce, kteří jedou společně karavanem na závod F1 do Španělska."
  • Běžná selhání. Cristina Grosan. 10 milionů. "Příběh obyčejného dne tří žen ve velkoměstě, který je narušen sérií podivných výbuchů."
  • Manželé Stodolovi. Petr Hátle. 7,5 milionu. Film o českých masových vrazích, který bude mít problém vysvětlit, proč vůbec vzniká a proč na jeho výrobu mají přispívat i příbuzní obětí.
  • Obrazy lásky. Tomasz Wiński. 5 milionů. "Snímek řeší otázky upřímnosti, nevěry, monogamie a lidské intimity."
  • Vánoční příběh. Irena Pavlásková. 5 milionů. Komedie
  • Princ Mamánek. Jan Budař. 4 miliony. Dlouholetý projekt populárního českého herce

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Velký filmový podnik se dostal do zástavy zahraniční finanční agentury

Důležitá manažerská posila pro stomilionový projekt, který chce změnit filmovou a televizní distribuci

Filmová a TV produkce zvedla rekordní tržby nad 400 milionů

Filmové ateliéry Barrandov Studio dokončují investici za 150 milionů

Miliardář Hájek kupuje Vachlerův filmový portál Kinobox.cz

Filmový byznys zvedl čistý zisk na rekordních 90 milionů korun

Čerstvá akvizice ve filmovém byznysu

V Praze se začal točit celovečerní film Arvéd o význačné postavě českého okultismu

Bartoškova produkční firma Karlovarského festivalu udržela obrat na téměř 190 milionech

Film Agnieszky Holland Šarlatán má pět nominací v Cenách české filmové kritiky

Režisér Havlík natočil na Islandu nový film Minuta věčnosti s Langmajerem a Babišovou

Režisérka Parkanová točí druhý celovečerní film s Fingerem, Polívkou a Mikulkovou

Hobzik po 27 natáčecích dnech dotočil komedii Ubal a zmiz

Režisér Petr Kolečko dotočil svůj druhý celovečerní film

Produkce Flamesite dokončuje natáčení gangsterské komedie Ubal a zmiz

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Tým režiséra Bebjaka se připravuje na natáčení nového celovečerního filmu

Audiovizuální průmysl bojuje o desítky milionů z ministerské pomoci

Filmovou cenu Oscar zkusí získat životopisné drama Šarlatán

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Komedie Bábovky Rudolfa Havlíka prodala kinolístky za téměř 20 milionů

Globální kinotržby akční sci-fi Tenet překročily 300 milionů dolarů

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války

Šlajerova produkce Bionaut utržila přes 80 milionů

U Pardubic se začal točit celovečerní slovensko-český film Služka s Geislerovou a Dobrým

Celovečerní film Vyšehrad se konečně začal točit, do kin míří v roce 2021

Padla poslední klapka nového celovečerního filmu F. A. Brabce

Bavič Michal Suchánek se vrhl na filmovou režii, točí komedii Večírek

Režisér Haluza dotočil filmový debut Deníček moderního fotra

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Makro Cash & Carry ČR: novým výkonným ředitelem velkoobchodního řetězce se od 1. dubna stal Atila Yenisen, který dosud působil na stejné pozici v Bulharsku. Nahradil Oliviera Langleta, který tento post zastával v Česku od dubna 2019.

  • EP Infrastructure: skupina miliardáře Daniela Křetínského, která má pod sebou aktiva energetické infrastruktury ve střední Evropě (tranzit, distribuce a skladování zemního plynu, distribuce elektřiny a teplárenství), v roce 2020 dosáhla ukazatele EBITDA (zisk před odpisy, úroky, zdaněním a amortizací) a upravený EBITDA ve výši 1622 milionů eur a 1526 milionů eur. Upravený EBITDA mírně klesl o 80 milionů eur (-5 procent) ve srovnání s výsledky roku 2019. "Potěšující výsledky byly dosaženy díky diverzifikaci provozovaných společností napříč několika odvětvími, do značné míry regulovaným nebo kontrahovaným výnosům, vynikající schopnosti konverze provozního výsledku na hotovost a dostatečné likviditě. Finanční zdraví skupiny zůstává silné díky konzervativní kapitálové struktuře a dobře řízené strategii financování, což mimo jiné dokazuje úspěšné vydání 10letého dluhopisu ve výši 500 milionů eur na začátku března 2021," uvedl Václav Paleček, finanční ředitel EPIF.

  • Rock for People: další velký open air háže letos ručník do ringu. Organizátoři Rock for People oznámili přesun letošního ročníku na rok 2022, konkrétně na termín 16. až 18. června. "Bohužel vývoj epidemiologické situace nám již podruhé neumožňuje uspořádat náš klasický mezinárodní festival v plném rozsahu. Se všemi hlavními interprety z letošního ročníku jsme v kontaktu a řešíme jejich účast na rok 2022," uvedl ředitel festivalu Michal Thomes.

  • Nadace rodiny Vlčkových: fond šéfa Avastu a miliardáře Ondřeje Vlčka koupil usedlost Cibulka v pražských Košířích. V komplexu budov s historií sahající do 14. století plánuje vybudovat dětský hospic s paliativním střediskem a zároveň vzdělávací a komunitní prostory pro veřejnost. Nadace rodiny Vlčkových získala celý areál o rozloze 11 595 m², včetně nedalekého Čínského pavilonu.

  • Young & Rubicam Praha: reklamní agentura před nedávnem změnila jednatele. Martina Bártu a Daniela Živicu nahradili Ondřej Obluk a Lukáš Vaculík.

  • Telly: satelitní a internetový operátor (ex-Digi CZ; majitelem je skupina Lama Energy Group) spustil na počátku dubna nový věrnostní program, Telly klub, s odměnami pro stálé zákazníky. Zákazníci Telly mají k dispozici až 129 TV programů, z toho 79 v HD.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.