reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Španělská Telefónica zvýšila dojení české dcery

07:15, 22. 5. 2013

Globální telekomunikační obr Telefónica loni pořádně zvětšil penězovod z české dcery (na fotce její ředitel Luis Antonio Malvidodo španělské centrály. Nejde jen o dividendy a výplaty ze snižování základního jmění. 

Telefónica Czech Republic platí čím dál více na poplatcích za služby mateřské firmy. Zatímco v roce 2011 česká Telefónica zaplatila za používání značky a manažerské poplatky (tzv. brand fees a management fees) 1,08 miliardy korun, v loňském roce to bylo již 1,138 miliardy korun. V roce 2010 si většinový majitel firmy takto vytáhl 1,057 miliardy korun.

Nepoměr částek vynikne při porovnání s další dceřinou firmou Telefóniky v Německu. Ta loni na poplatcích zaplatila 72 milionů euro, tedy asi 1,8 miliardy korun. Telefónica Deutschland je přitom cca pětkrát větší, než česká sestra. Německá telekomunikační firma platí do centrály cca 1,4 procenta z tržeb (viz obrázek), zatímco česká cca 2,25 procenta celkových tržeb.

V loňském roce kromě džusovacích poplatků česká Telefónica vyplatila majitelům na dividendě 8,696 miliardy korun. Základní kapitál byl rovněž snížen o 4,187 miliardy korun a příslušná částka byla vyplacena akcionářům.