reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tržby skupiny Vltava Labe Media stále přes 2 miliardy korun

08:58, 4. 10. 2020

Velký mediální dům Vltava Labe Media (VLM; foto pražského sídla), který ovládá investiční skupina Penta, v uplynulém roce v podstatě udržel ekonomický výkon, i v podmínkách klesajícího mediálního trhu v České republice.

Skupina VLM v roce 2019 utržila 2,121 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o milion méně. Čistá ztráta dosáhla dosáhla 120 milionů. O rok dříve net prodělek činil 105 milionů (vše konsolidovaná čísla). Odpisy byly na úrovni 187 milionů (o rok dříve 190 milionů). Zisk před odpisy, úroky, zdaněním a amortizací (EBITDA) za uplynulý rok činil slušných 143 milionů korun. V roce 2018 to bylo 148 milionů korun. Závazky k majitelům na konci roku 2019 byly na úrovni 1,146 miliardy korun (1,106 miliardy).

Bez konsolidace čistě jen vydavatelství VLM loni utržilo 1,479 miliardy korun. To je o 19 milionů více než v roce 2018. Ztráta se snížila z 84 milionů na 21 milionů. Odpisy byly 194 milionů korun.

Pentařský mediální dům vydává 70 regionálních mutací Deníku, magazíny Vlasta, Týdeník Květy, Překvapení, čtrnáctideník Story, měsíčníky Glanc, National Geographic nebo TV magazín. Podle údajů firmy celé printové portfolio má oslovovat přes 4 miliony čtenářů. V online segmentu provozuje weby Annonce.cz, Tipcars.com, Automix.cz, Cars.cz nebo Denik.cz. Do konsolidačního celku patří firmy Česká distribuční, podíl v První novinové společnosti, Webfarm nebo EBM system.