Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Natáčení vysokorozpočtového filmu Il Boemo vstoupilo do hlavní fáze

08:42, 8. 10. 2020

Výroba projektu režiséra Petra Václava a producenta Jana Macoly, celovečerního historického filmu Il Boemo, se dostala do hlavní fáze. První klapka padla 29. července loňského roku v italském městě Como. Takřka po roce se štáb vrátil do Čech a na Moravu, aby zde natočil další scény filmu, ve kterém postavu skladatele Josefa Myslivečka ztvární Vojtěch Dyk.

V České republice se začalo filmovat 4. září v Klášteře sester premonstrátek v Doksanech, další scény jsou z pražských paláců Martinického, Colloredo - Mansfeld a prostor zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou. Nejsložitější a nejvýpravnější část českého natáčení, včetně komplikované kaskadérské scény, pak proběhla v pražském Stavovském divadle. Poté tvůrce čeká natáčení v regionech, v bývalém cisterciácském klášteře v Plasech, na zámku v Bučovicích a v brněnském Mahenově divadle. V polovině října bude následovat opětovný přesun do Itálie.

"Kvůli probíhající pandemii jsme museli filmování složitě několikrát posouvat a měnit plány. Ještě na konci května jsme neměli vůbec žádnou jistotu, kdy a jak bude možné v Itálii točit. Zdržela se i výroba kostýmů, která probíhala v Itálii, a kvůli striktním hygienickým opatřením se o několik týdnů protáhla," uvedl Macola.

Vedle Vojtěcha Dyka se v hlavních rolích představí italské herečky Barbara Ronchi, Elena Radonicich a Lana Vlady. Dále hrají Lenka Vlasáková, Karel Roden nebo Zdeněk Godla. Ve snímku se objeví i operní hvězdy jako Phillipe Jaroussky, Emöke Baráth, Raffaella Milanesi, Juan Sancho nebo Krystian Adam.

Producentem za českou stranu je Macolova Mimesis Film, koproducentem Česká televize, skupina Kateřiny Ondřejkové. Do kin by měl Il Boemo vstoupit na podzim 2021. Projekt dostal na podzim 2016 dotaci od filmového fondu ve výši 23 milionů korun. Tehdy byl celkový rozpočet deklarován na úrovni téměř 129 milionů korun.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Herní a filmový obr Koch Media rozšiřuje investice v České republice

Filmový fond poslal desítky milionů do výroby nových filmů Prušinovského, Altrichtera nebo Pavláskové

Velký filmový podnik se dostal do zástavy zahraniční finanční agentury

Důležitá manažerská posila pro stomilionový projekt, který chce změnit filmovou a televizní distribuci

Herní studio Wahorse Studios překvapivě zalovilo ve filmovém a TV byznysu

Filmové ateliéry Barrandov Studio dokončují investici za 150 milionů

Miliardář Hájek kupuje Vachlerův filmový portál Kinobox.cz

Filmový byznys zvedl čistý zisk na rekordních 90 milionů korun

Financování a výroba očekávaného filmu se přesouvá do příštího roku

Vlastník multikin Cinema City získal nové stovky milionů dolarů na provoz

Režisérka Parkanová točí druhý celovečerní film s Fingerem, Polívkou a Mikulkovou

Režiséři Štáfek a Kopp dotočili celovečerní fotbalovou komedii Vyšehrad

Dvořákova firma Movie začala točit Přání Ježíškovi, za Bartošku zaskočil Dušek

Hobzik po 27 natáčecích dnech dotočil komedii Ubal a zmiz

Režisér Petr Kolečko dotočil svůj druhý celovečerní film

Produkce Flamesite dokončuje natáčení gangsterské komedie Ubal a zmiz

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Tým režiséra Bebjaka se připravuje na natáčení nového celovečerního filmu

Audiovizuální průmysl bojuje o desítky milionů z ministerské pomoci

Filmovou cenu Oscar zkusí získat životopisné drama Šarlatán

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Rohlik.cz: antimonopolní úřad povolil francouzskému fondu Partech Partners vstup a společnou kontrolu spolu s Tomášem Čupru provozní společnosti Velká Pecka, která stojí za e-commerce skupinou Rohlik.cz.

  • Nay: slovenská skupina, která ovládá českou síť obchodů s elektronikou Electro World, kupuje obdobné prodejny K+B Expert. Obchod nyní posuzuje antimonopolní úřad.

  • Empresa Media: vydavatelství Jaromíra Soukupa obnovuje po roční přestávce vydávání měsíčníku Instinkt. První číslo se objeví se na pultech 28. ledna.

  • První novinová společnost: český distributor tisku rozšiřuje portfolio regionálních titulů. K několika celostátním titulům nově převzala distribuci regionálních periodik v Kraji Vysočina, na Znojemsku a Zlínsku. Týdenní objem distribuce PNS se tak zvyšuje o desítky tisíc kusů novin a časopisů. Společnost bude také výhradním distributorem tisku do sítě projeden Žabka, čítající 123 poboček.

  • Ogilvy: dlouholetý kreativec Jakub Cabejšek (ex-Mark BBDO, ex-Proximity atd.) nastoupil na pozici creative group head.

  • CETIN: telekomunikační operátor Petra Kellnera fúzuje s jihomoravskou společnosti Stel-Invest (zanikající firma;  výstavbu a servis telco a energetických sítí), kterou koupila na jaře 2019.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.