reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nova požádala o další data z měření televizní sledovanosti

17:24, 22. 5. 2013
Televize Aleš Borovan

Televize Nova bude podle předpokladů pokračovat v odběru dat o televizní sledovanosti od Asociace televizních organizací (ATO). Podle informací Borovan.cz v těchto dnech na ATO dorazila příslušná žádost CET 21.

Nova Group zažádala o dalších sedm měsíců. Bude tak mít data z tohoto měření sledovanosti až do konce února 2014. 

ATO v Česku tradičně organizuje projekt elektronického měření sledovanosti. Nova (na fotce ředitel Jan Andruško) však na vlastní žádost řady asociace opustila ke konci roku 2012. Data o sledovanosti od té doby odebírá od ATO na základě obchodní smlouvy.

Důvodem k vystoupení Novy z asociace byl nesouhlas s průběhem a výsledkem tendru na nového realizátora měření. Tím se na podzim 2011 opět stala společnost Mediaresearch. Vedení CET 21 mělo kromě jiného obavy z vazeb některých majitelů Mediaresearch na finanční skupinu PPF. Nova poté spolu s Médeou založila nové Sdružení pro měření sledovanosti. Tendr na druhé měření vyhrála na konci roku 2012 výzkumná agentura ACNielsen Czech Republic, první data by mohla být k dispozici na konci roku 2013.