Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

TV Nova zdraží inzerentům reklamu v průměru o 5 procent

Při nákupu reklamního prostoru na stanicích a webech české Nova Group (majitel skupina PPF) v roce 2021 budou muset zadavatelé a mediální agentury sáhnout opět hlouběji do kapsy. Další parametry obchodního modelu televize zůstanou zachovány.

Reklama na Nově od ledna 2021 zdraží v průměru o 5 procent. Kromě toho by se v obchodních podmínkách (OP) Novy pro další rok neměly objevit žádné další výraznější změny. "Základní struktura a principy OP se nemění již několik let, jsme stabilní partner pro spolupráci. Vycházíme z toho, co se nám osvědčilo a v tom pokračujeme. Letošní rok byl pro různé subjekty na trhu poměrně turbulentní a o to více se soustředíme na to, co fungovalo. Takže změn v OP je opravdu minimum, zachováváme nastavení základních principů a cen na úrovni letošního roku, vyjma základní ceny reklamy CPP," uvedl na dotaz Borovan.cz CoCEO TV Nova Jan Vlček (foto).

Nova by tak i nadále měla cílit na skupinu 15 - 54, vysílací čas je rozdělen na off prime time, prime time a super prime time. Zachována je i výše kalendářních koeficientů pro reklamní spoty, to znamená například duben 1,40; květen 1,40; červen 1,30; říjen 1,45 nebo listopad 1,45.

Konsolidované tržby Nova Group (včetně Slovenska) v roce 2019 dosáhly 7,852 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 457 milionů více. Z celkové sumy na prodej reklamního času připadlo 6,908 miliardy (o rok dříve 6,591 miliardy) a prodej kabelovým televizím 542 milionům (472 milionů). Ještě v roce 2017 konsolidované číslo tržeb televizní skupiny činilo 7 miliard korun. Celkový loňský obrat skupiny se pohyboval na úrovni 9,7 miliardy, podobně jako o rok dříve.

Konsolidovaný zisk Nova Group se meziročně zvedl z 553 milionů na 980 milionů korun. Odpisy byly na úrovni 1,692 miliardy, v roce 2018 to bylo 1,809 miliardy. EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) za loňský rok byl na úrovni přes 3,5 miliardy korun (o rok dříve 3,1 miliardy).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český rozhlas: navýší s účinností od 1. ledna 2021 zaměstnancům mzdy v rozmezí od 1 do 6 procent podle výše základního platu. Platí to pro zaměstnance se základní mzdou do 50 tisíc korun. Ředitel René Zavoral vyplatí všem zaměstnancům také mimořádnou plošnou odměnu. Na valorizaci mezd ČRo vyčlenil 13 milionů korun. V roce 2021 by měla výše průměrné měsíční mzdy ve veřejnoprávním rozhlasu překročit 43 tisíc korun.

  • O2 Czech Republic: operátor se stal partnerem nové kulturní platformy Naživo, která chce podpořit umělce v době koronavirové pandemie a propojit živou kulturu s diváky u obrazovek. O2 TV tak od prosince nabídne divákům TV stanici Televize Naživo.

  • NutritionPro: start-up, který vyvinul aplikaci pro sestavení a rozvoz jídla, odpovídající individuálním preferencím strávníka, získal na další rozvoj 7 milionů korun od SFG Holding. Ten se se dlouhodobě věnuje odbornému poradenství a financování jednotlivců, firem i startupů.

  • KKCG: Aricoma Group, která je součástí skupiny Karla Komárka ml., kupuje 100 procent švédské
    technologické společnosti Seavus (IT poradenství, softwarový vývoj, implementaci softwarových produktů pro správu a řízení infrastruktury atd.). Aricoma touto akvizicí proniká na další trhy v Evropě a posiluje také pozici v USA. Zároveň se stává mezinárodním hráčem na poli informačních technologií s konsolidovaným obratem 8 miliard korun, se ziskem před zdaněním, úroky, amortizací a odpisy (EBITDA) přes 600 milionů korun a s více než 2800 zaměstnanci.

  • Antimonopolní úřad: prezident České republiky Miloš Zeman jmenoval 1. prosince 2020 novým předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Mlsnu. Dosavadní předseda ÚOHS Petr Rafaj na svou funkci rezignoval.

  • Asociace pro elektronickou komerci: odhaduje, že obraty e-shopů za předvánoční období by mohly dosáhnout 65 miliard korun. To představuje meziroční růst o více než 25 procent.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.