Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Primácké mediazastupitelství Media Club zdraží reklamu v průměru o 5 procent

Mediazastupitelství Media Club (MC), které ovládá majitel TV Prima Ivan Zach, zdraží podobně jako konkurenční Nova. Cena reklamního prostoru zastoupených médií MC se od ledna 2021 zvedne v průměru o 5 procent.

Hlavní pilíře obchodní politiky MC pro příští rok zůstanou z velké části nezměněny. Cílovou obchodní skupinou Media Clubu nadále zůstává 15 až 69 let, ve které mělo zastupitelství v září celodenní share 37,87 procenta. Beze změny pro příští rok zůstává rozdělení dne na prime time (17.30–23.30) a off prime time (23.30–17.30). Časová období jsou rozdělena na high season (duben, květen, říjen a listopad), medium season (březen, červen, září a 1.–24. prosince 2021) a low season (leden, únor, červenec, srpen a 25.–31. prosince 2021).

Od ledna 2021 Media Club upravuje poměr zastupovaných stanic v reklamním prodeji v Bundlu Exclusive i Total podle aktuální sledovanosti TV stanic. Bundle Exclusive 2021: Prima 42 procent, Prima Cool 11,5 procenta, Prima Love 5,5 procenta, Prima Zoom 5,5 procenta, Prima Max 9,5 procenta, Prima Krimi 8,5 procenta, CNN Prima News 1,5 procenta, skupina TV Barrandov 2,5 procenta, ostatní stanice 13,5 procenta. Total: Prima 35 procent, Prima Cool 10 procent, Prima Love 4,5 procenta, Prima Zoom 5 procent, Prima Max 8,5 procenta, Prima Krimi 8 procent, CNN Prima News 1 procento, Barrandov Group 15 procent a ostatní stanice 13 procent.

Novinkou v rámci skupiny Ostatní TV je zavedení digitálních eGRPs v cílové skupině 15 - 54 let, které jsou generovány prostřednictvím odvysílaných videospotů na zastupovaných webech. Media Club si vyhrazuje možnost dodat až 3 procenta plnění jejich prostřednictvím. "Věříme, že do budoucna se eGRPs stane součástí nabídky i konkurenčních mediálních zastupitelství," uvedl obchodní ředitel MC Ladislav Dianiška (foto).

Media Club kromě sedmi TV stanic Prima Group zastupuje i prodej reklamy v online projektech, tištěných časopisech, dále eventech pro veřejnost a v oblasti esportu ve spojení se společností PLAYzone. Nabídku produktů v oblasti rádií doplňují od února 2020 stanice Active Radio (Daniel Křetínský) - Evropa 2, Radio Bonton, Frekvence 1 a Dance radio. Media Club i nadále zastupuje hudební stanice skupiny Óčko, kanály skupiny Barrandov, komediální stanici Prima Comedy Central, dětský kanál Nickeloden a Nick Jr. a kanály zastupované společností Atmedia Czech.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český rozhlas: navýší s účinností od 1. ledna 2021 zaměstnancům mzdy v rozmezí od 1 do 6 procent podle výše základního platu. Platí to pro zaměstnance se základní mzdou do 50 tisíc korun. Ředitel René Zavoral vyplatí všem zaměstnancům také mimořádnou plošnou odměnu. Na valorizaci mezd ČRo vyčlenil 13 milionů korun. V roce 2021 by měla výše průměrné měsíční mzdy ve veřejnoprávním rozhlasu překročit 43 tisíc korun.

  • O2 Czech Republic: operátor se stal partnerem nové kulturní platformy Naživo, která chce podpořit umělce v době koronavirové pandemie a propojit živou kulturu s diváky u obrazovek. O2 TV tak od prosince nabídne divákům TV stanici Televize Naživo.

  • NutritionPro: start-up, který vyvinul aplikaci pro sestavení a rozvoz jídla, odpovídající individuálním preferencím strávníka, získal na další rozvoj 7 milionů korun od SFG Holding. Ten se se dlouhodobě věnuje odbornému poradenství a financování jednotlivců, firem i startupů.

  • KKCG: Aricoma Group, která je součástí skupiny Karla Komárka ml., kupuje 100 procent švédské
    technologické společnosti Seavus (IT poradenství, softwarový vývoj, implementaci softwarových produktů pro správu a řízení infrastruktury atd.). Aricoma touto akvizicí proniká na další trhy v Evropě a posiluje také pozici v USA. Zároveň se stává mezinárodním hráčem na poli informačních technologií s konsolidovaným obratem 8 miliard korun, se ziskem před zdaněním, úroky, amortizací a odpisy (EBITDA) přes 600 milionů korun a s více než 2800 zaměstnanci.

  • Antimonopolní úřad: prezident České republiky Miloš Zeman jmenoval 1. prosince 2020 novým předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Mlsnu. Dosavadní předseda ÚOHS Petr Rafaj na svou funkci rezignoval.

  • Asociace pro elektronickou komerci: odhaduje, že obraty e-shopů za předvánoční období by mohly dosáhnout 65 miliard korun. To představuje meziroční růst o více než 25 procent.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.