Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
      
      
    

Vydavatel Blesku, E15.cz, Reflexu atd. v provozu vygeneroval opět přes 300 milionů

Vydavatel deníků Blesk, Aha!, Sport, E15, webů Blesk.cz, E15.cz, Reflex.cz, Recepty.cz, časopisů Reflex, ABC, Mateřídouška atd., společnost Czech News Center (CNC), i přes jistý pokles hlavních hospodářských ukazatelů stále zůstává jedním z největších mediálních domů v Česku.

Mediální firma, kterou ovládá Daniel Křetínský a spol., v roce 2019 utržila 2,04 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 120 milionů méně. "Tento pokles byl z velké části způsoben snížením objemu barterových obchodů, které ale neměly vliv na celkový výsledek hospodaření." Z celkového čísla tržeb na prodej novin a časopisů připadlo 1,026 miliardy (o rok dříve 1,182 miliardy) a na prodej inzerce 1,013 miliardy (0,977 miliardy). V CNC se podle všeho poněkud šetří - marketingové náklady loni činily 320 milionů, o rok dříve 452 milionů korun.

Čistá ztráta CNC se loni prohloubila ze 124 milionů na 137 milionů korun. "Celkový výsledek hospodaření... je významně ovlivněn účtováním odpisů z oceňovacích rozdílů z nabytého majetku ve výši 386 milionů korun z titulu dřívějších fúzí." Konečný výsledek rovněž ovlivnily nižší vyplacené dividendy z Czech Print Center a První novinové společnosti ve výši 90 milionů (o rok dříve 119 milionů). Odpisy CNC byly na úrovni 401 milionů (podobně jako o rok dříve). EBITDA za sledované období činil stále slušných 313 milionů korun (mírný pokles).

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Takhle umí mediální byznys lišák Daniel Křetínský!

Miliardář Křetínský přeskupí svoje mediální aktiva

Mediální dům Mafra z Babišova svěřenského fondu zvedl tržby nad 3 miliardy

Miliardář Křetínský plánuje pro své české deníky a rádia razantní změnu

Kellner s Křetínským si v e-commerce brousí zuby na nové podnikání

Skutečná revoluce v řízení mediálního domu Czech News Center

Miliardář Bakala pumpuje do mediálního domu Economia potřebné peníze

Mediální dům CNC přetáhl konkurenční Mafře produktového manažera

Někdejší vrcholový mediální manažer Ondráček se vrhá na podcastový byznys

Vydavatel EuroZpráv.cz žaluje spolek Nelež, který web označil za dezinformační

Vydavatel radikálního webu A2larm.cz a časopisu A2 dostal od ministerstva další miliony

Menší vydavatelství INCORP má nového ředitele obchodu a marketingu

Týdeník Náš Region Praha povede Marek Brodský

Provozovatel serveru ParlamentniListy.cz navýšil tržby o 23 milionů

Zavoralovo vydavatelství A 11 kupuje lokální čtrnáctideník pro Příbramsko

Digitální obchod Vltava Labe Media začal řídit Novosad

Hospodářské noviny mění šéfredaktora, na post přijde Mašek

Hájkův agregátor FlashNews po kritice stahuje obsah od řady vydavatelů

Vydavatel české a slovenské mutace Vogue zahučel do ztráty několika desítek milionů

Vydavatelství v úpadku Mladá fronta by se mělo prodávat v druhé aukci

Info.cz: mediální domy hrozí žalobami kvůli novému agregátoru FlashNews

Za řetězec prodejen Lidl bude mluvit Myler

Autorský videoobsah Televizeseznam.cz bude mít nově na starosti Cífka

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Mall Group: počet obchodníků, kteří zboží nabízejí na internetovém tržišti Mall, přesahuje dva tisíce. Kromě výrazného nárůstu prodejů v Česku, kde se zboží z partnerského prodeje na celkových prodejích Mallu podílí více než třetinou, podle zástupců skupiny rostou i prodeje v zahraničí. Mimo Česko již putuje více než čtvrtina objednávek z partnerského prodeje. Vedle sousedního Slovenska je nejsilnějším trhem pro tuzemské prodejce Slovinsko, kde marketplace Mallu meziročně vyrostl o tisíc procent. Polovina obchodníků na slovinském Mallu přitom pochází z Česka.

  • CNN Prima News: od srpna stanici posílí moderátor Petr Suchoň (ex-TV Nova), který dostane na starost moderování ranního pořadu Nový den.

  • PPF: investiční skupina vstupuje do nového segmentu trhu, pronájmu plachetnic pro rekreaci. PPF vytváří společný podnik s Groupe Beneteau, tradičním francouzským výrobcem menších rekreačních plavidel a plachetnic. Cílem je vybudovat nového lídra v odvětví pronájmu plachetnic na dovolené. Transakce spočívá v akvizici kontrolních podílů jedničky a dvojky na tomto trhu, Dream Yacht Charter a Navigare Yachting, společným podnikem, ve kterém bude mít PPF většinový podíl.

  • NBCUniversal: streamovací platforma Peacock dosáhla od startu v dubnu 2020 počtu uživatelů 54 milionů. Platforma nabízí jak verzi zdarma, financovanou reklamou a s omezeným obsahem, tak i placenou verzi. Peacock Premium by mělo mít přes 10 milionů zákazníků. V tomto roce chce Peacock výrazně proniknout na mezinárodní trhy.

  • Česká televize: nasadí nový seriál režiséra Radka Bajgara a scenáristy Petra Kolečka od 3. září (pátek) v prime time na ČT1. Komediální série z prostředí chatové osady má 13 epizod. V hlavních rolích Martin MyšičkaPavla BeretováRadek HolubPetra NesvačilováIgor BarešEva LeinwerberováJosef PolášekJana PlodkováPavel NovýJana ŠvandováIvana ChýlkováStanislav Majer nebo Tomáš Hanák. Výkonnou producentkou série je Romana Brožková/Logline Production, externím producentem Petr Erben/Logline Production. Osada vznikla v kreativní skupině ČT Josefa Viewegha.

  • Bezrealitky.cz: realitní projekty, do kterých v posledních měsících investoval podnikatel Marek Rosenbaum, míří pod jednu střechu. Vzniká skupina European Housing Services, která spojí Bezrealitky.cz, Maximu, Český nemovitostní trust a nově také službu Tvůj Správce. Do roka skupina chce mít obrat přesahující jednu miliardu a do pěti let chce působit v pěti evropských zemích. Do čela skupiny se postaví Hendrik Meyer.

  • Hit dne


    Tři sestry: Já jsem Aleš

Recenze

Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Film Aleš Borovan

Možná nejpříjemnější překvapení na poli českých filmů v letošním, distribučně podivném roce. Filmová adaptace románu Patrika Hartla (rovněž režie a scénář) totiž trochu klame tělem. Film, který se na první pohled tváří jako klasická tuzemská řachanda o vztazích a všude se opravdu prezentuje jako "komedie", je ve skutečnosti ne úplně veselé vyprávění z chlapského světa po čtyřicítce.

Čtyři kamarádi z gymplu (?) si ve středním věku víceméně v podobném momentu uvědomí, že nežijí úplně tak, jak si kdysi v mládí představovali. Mužskou krizi, poničené sebevědomí a mentální tápání zkusí vyřešit plněním téměř nesplnitelných úkolů. Samozřejmě, že takto rozehraný příběh nabídne množství (zde více méně zdařilých) gagů, hlášek a komických situací. Do nich ale režisér Hartl velmi zručně a místy velmi překvapivě sází vážné situace, při kterých vnímavějšího diváka mrazí v zádech. Takže žánr spíše tedy dramedy, v Prvokovi... nadprůměrně zvládnutá, se silnými, emočně naléhavými momenty a propracovanými postavami, napsanými tak, že jen málokdo z cílové skupiny se s některou z nich nebude schopen identifikovat.

Asi je možná zbytečné dodávat, že velký podíl na sympatickém a uvěřitelném vyznění filmu mají excelentní výkony v hlavních rolích v podání Martina Pechláta, Davida Švehlíka, Hynka Čermáka a Martina Hofmanna (ve vedlejších rolích, či spíše minirolích se tam mihnou desítky dalších hvězdných herců a hereček). Prvok, Šampón, Tečka a Karel má díky všem těmto ingrediencím nakročeno dostat se v návštěvnosti přes půl milionu diváků a velmi slušnou šancí stát se klasickým snímkem žánru - mnohý z diváků se k němu rád vrátí i po deseti dvaceti letech. Takový počin je v české kinematografii vzácný: kvalitní film pro masy.