Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
      
     

Vydavatelství Premium Media Group advokáta Havla má nové investory

08:24, 13. 11. 2020

Menší printové a online vydavatelství Premium Media Group, které doposud ovládalo známé právnické eso Jaroslav Havel (foto; velká advokátní kancelář Havel&Partners), má nového investora.

Padesát procent ve firmě odkoupila po několikaměsíčním vyjednávání investiční skupina SEBRE podnikatelů Petra Němce a Jana Fidlera. Druhou polovinu drží stále Havel. "Naším společným zájmem je kultivovat mediální trh, a to především v tematických oblastech, které jsou nám blízké a spatřujeme v nich potenciál - tedy v developmentu, architektuře, designu, umění, golfu a cestování," uvedl Havel.

SEBRE se zaměřuje především na development, skupina v Praze stojí za realizacemi, jako je například komplex DRN na Národní třídě, palác Špork nebo za plánovaným rezidenčním projektem Šemíkův břeh v Praze 5. Němec a Fidler investují také do segmentu kultury a gastronomie - spoluvlastní například koncept restaurace U Matěje zaštítěný šéfkuchařem Janem Punčochářem nebo pivnici Červený jelen, rovněž se angažují v kinematografii. SEBRE a Havel letos společně investovali do projektu Sousedé.cz, online platformy pro správu nemovitostí.

Premium Media Group (PMG) se dle vlastních slov specializuje na "komunikaci se společenskou elitou a na klíčové oblasti jejího zájmu". Do portfolia vydavatelství patří byznys magazín Estate, revue pro českou a slovenskou architekturu Architect+, lifestylové časopisy Premium Golf a Premium Ski a pololetník o designu a umění Art of Living. Celkem 12 mediálních titulů. Podle oficiálních účetních výkazů v obchodním rejstříku akciová společnost PMG v roce 2019 utržila nula korun (?), prodělek byl 150 tisíc. Podřízená fakturační dceřinka Conventia Events za stejné období dosáhla tržeb 22,3 milionu korun (meziročně plus 2,3 milionu), čistý zisk překročil 600 tisíc korun.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Tajná divestice z mediálního portfolia Daniela Křetínského se blíží do finále

Silný mediální dům změní obchodního ředitele, nové jméno je z in house zdrojů

Vydavatel Blesku, E15.cz, Reflexu atd. v provozu vygeneroval opět přes 300 milionů

Seznam.cz vůči jedné z mediálních agentur nasadil krajní prostředek

Takhle umí mediální byznys lišák Daniel Křetínský!

Vydavatel deníku Právo udržel tržby nad 600 miliony, stále je v zisku

Menší vydavatelství získalo další časopisy

Havlovo vydavatelství Premium Media Group má nového šéfa digitálu

Havlovo vydavatelství Premium Media Group má nového CEO

Někdejší vrcholový mediální manažer Ondráček se vrhá na podcastový byznys

Nadační fond nezávislé žurnalistiky poslal podstatnou sumu kontroverzní neziskovce

Vydavatel EuroZpráv.cz žaluje spolek Nelež, který web označil za dezinformační

Vydavatel radikálního webu A2larm.cz a časopisu A2 dostal od ministerstva další miliony

Menší vydavatelství INCORP má nového ředitele obchodu a marketingu

Týdeník Náš Region Praha povede Marek Brodský

Provozovatel serveru ParlamentniListy.cz navýšil tržby o 23 milionů

Zavoralovo vydavatelství A 11 kupuje lokální čtrnáctideník pro Příbramsko

Digitální obchod Vltava Labe Media začal řídit Novosad

Hospodářské noviny mění šéfredaktora, na post přijde Mašek

Hájkův agregátor FlashNews po kritice stahuje obsah od řady vydavatelů

Vydavatel české a slovenské mutace Vogue zahučel do ztráty několika desítek milionů

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Český rozhlas: dokončil čtyřletou rekonstrukci budovy regionální stanice Český rozhlas Brno. Ředitel ČRo René Zavoral a ředitelka Českého rozhlasu Brno Hana Ondryášová dnes slavnostně znovuotevřeli prostory nejstarší regionální stanice Českého rozhlasu. První etapa rekonstrukce budovy ČRo Brno začala v roce 2017 a týkala nezbytného technického zázemí budovy v suterénu, kompletního přemístění celého programového archivu brněnského rozhlasu.

  • Universal Music: jedna z největších hudebních firem na světě (70 procent drží Vivendi) byla před několika dny zalistovaná na burze Euronext Amsterdam. Počáteční cena 18,5 eura za akcii, tržní kapitalizace 33,5 miliardy eur. Aktuální cena pohybuje na úrovni 24 eur za akcii, tržní kapitalizace 43,4 miliardy eur.

  • Mig 21: po sedmi letech připravila nové studiové album Džus noci. V pořadí již pátá řadová deska, z nichž všechny dosud dosáhly minimálně platinového ocenění, bude obsahovat 12 skladeb. Na podzim kapela vyjede na turné, které zahrnuje 16 zastávek včetně tradičního pražského trojkoncertu v Lucerna Music Baru.

  • Avast: z pozice finančního ředitele odchází z "osobních důvodů" Philip Marshall. Ten by měl ještě působit jako poradce při plánovaném spojení s NortonLifeLock. Marshall bude prozatímně nahrazen Stuartem Simpsonem.

  • Canal+: francouzská TV společnost (Vivendi) získá většinový, 70ti procentní podíl v mediální firmě SPI International se zachováním aktuálního manažerského týmu. Dokončení transakce je podmíněno schválením regulačními úřady jednotlivých zemí. Canal+ Group je globální provozovatel placených TV služeb a bezplatného TV vysílání ve Francii. Společnost Canal+ má zastoupení ve 40 zemích v Evropě, subsaharské Africe a Asii. V roce 2019 společnost odkoupila platformu M7 Group, která v Česku provozuje česko-slovenskou internetovou a satelitní platformy Skylink. SPI International je poskytovatelem filmových služeb a programů, kupříkladu FilmBox.

  • L'Oréal:  rozšiřuje spolupráci s agenturou We Digital. Letos bude agentura zaštiťovat influencer kampaně pro všechny 4 divize společnosti. Spolupráci s influencery si na podzim poprvé vyzkouší i Divize profesionálních produktů, která doposud komunikovala pouze s kadeřníky klasickými B2B kanály. Celkem se jedná o 25 influencer kampaní.

  • Hit dne

    Eminem: Lose Yourself

Recenze

Cesta domů

Film Aleš Borovan

Filmová novinka režiséra, scenáristy a (dokonce) i kameramana Tomáše Vorla st. Cesta domů vykazuje stejně jako předchozí související film Cesta do lesa (2012) sestupnou tendenci v rámci celé volné trilogie.

Zatímco "jednička" Cesta z města (2000) byla sympatickým snímkem se silným tématem úniku z městské civilizaci a (především) díky Tomáši Hanákovi v hlavní roli a výtvarné stylizaci zachovávající alespoň částečně podmanivou a hravou sklepáckou poetiku, pro další volná pokračování jakoby Vorel marně hledal podobně silnou a pohromadě držící látku. Cesta do lesa a hlavně aktuální Cesta domů je spíše sledem tu více, tu méně zábavných scének, hala bala poslepovaným jednoduchoučkou kostrou autenticky bukolického žití na tom českém venkově. "Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil," vysvětluje Vorel. Ano, to by odpovídalo.

Za takové situace je pak logické, že divák marně pátrá po motivaci a důvodech konání jednotlivých, nepříliš propracovaných postav. Proč Hanákova figura tak strašně, až sebezničujícím způsobem kalí? Nevíme. Stejně tak nevíme, proč revírník Ludva rovněž nebezpečně holduje alkoholu a proč se jednou zachová nepěkně ke své překrásné partnerce. Co zůstává, je pár vydařených momentů/skečů a autentická bio agitka, zaměřená proti hnojení, tradičním lidovým zvykům (pomlázka) a "špatným" potravinám (buchty, nutella, maso atd.), která je sice přesná, ale nepříliš nápaditá, takže vyznívá spíše jako nezáměrná karikatura. Výsostní autoři Vorlova formátu mívali na víc (Kouř, Kamenný most, Skřítek, Pražská 5).