Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Prodej reklamy na Nově stále padá meziročně o desítky procent

14:17, 24. 5. 2013

Televizi Nova se stále nedaří přesvědčit některé reklamní zadavatele a mediální agentury k investicím podle nového obchodního modelu, který od ledna nasadil vyšší ceny a odboural obvyklé provize.

Za první kvartál  2013 prodeje GRP (Gross Rating Point, cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny) klesly o desítky procent a to se dosud nezměnilo. Během prvních dvou týdnů v květnu objem prodaných GRP na hlavním kanálu Nova meziročně klesl o více než 60 procent. Podíl Novy na celkem prodaných GRP meziročně klesl o více než 50 procent.

Podle vysoké poptávky mediálek a firem po umístění reklamy na kanálech Primy nebo na menších televizích v červnu lze usuzovat, že nepříznivá situace pro Nova Group se velmi pravděpodobně přelije i do dalších týdnů. Pro CET 21 je to dvojnásob nepříjemné: zatímco měsíce leden a únor jsou považovány za takzvanou low season, kdy je poptávka inzerentů po kampaních obecně nižší, duben, květen a červen jsou řazeny mezi medium a high season. Tedy inzertně tradičně velmi vydatné období.

Podle některých zdrojů Borovan.cz se podobná situace jako v Česku začíná nyní rýsovat i na Slovensku, kde sesterská Markíza (slovenské operace spadají pod CET 21) za 1Q 2013 vykázala jen velmi nízký meziroční pokles reklamních i celkových tržeb (cca minus 12 procent).

Pokles reklamních prodejů na Nově v penězích za duben a květen se doposud nedá odhadnout. Pro lepší představu: jen za první letošní čtvrtletí tržby z televizní reklamy CET 21 v meziročním srovnání podle údajů mateřské CME klesly o cca 427 milionů korun.