Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
      
     
   

Velké e-shopy jako Mall.cz nebo Alza.cz zažily nejlepší Black Friday, utržily miliardy korun

17:13, 30. 11. 2020

První velké žně předvánočního běsnění - nákupní akce Black Friday (BF) - mají velké e-shopy v České republice za sebou. Dle očekávání, online obchody dosáhly rekordních čísel, a to i díky pandemii čínského koronaviru a vládním restrikcím.

Jedna z největších e-commerce skupin, Mall Group (MG), během celé kampaně BF utržila 6,3 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 35 procent více. Jen e-shop Mall.cz prodal zboží v hodnotě 2,3 miliardy korun (meziročně plus přes 25 procent). Internetovým obchodům Mall se dařilo nejenom v Česku, ale i v ostatních zemích, kde skupina působí. "Rekordmanem bylo po celou dobu kampaně Slovinsko, kde tržby meziročně rostly o více než 70 procent."

MG, kterou vlastní Petr Kellner, Daniel Křetínský a spol. plus Rockaway, spustila Black Friday s výrazným předstihem, už v polovině října, kdy představila prvních dva tisíce akčních produktů. Postupně zapojila téměř 30 tisíc produktů za zvýhodněnou cenu. "Největší rozdíl oproti loňsku vidíme v nárůstu vícekusových objednávek, kde zákazníci k typicky vánočním kategoriím často přihazují i zboží denní potřeby jako drogerie, výživa pro děti nebo chovatelské potřeby," komentoval obchodní ředitel MG Jakub Střeštík.

V rámci Black Friday zákazníci MG nejčastěji nakupovali vánoční dárky nebo akci využili k pořízení vybavení do domácnosti. "Během uplynulého víkendu byl největší zájem o produkty osobní péče, jako jsou zubní kartáčky, holicí strojky a kulmy. Mezi TOP 5 nejprodávanějších kategorií dále patřila drobná elektronika, hračky, malá bílá technika a mobilní telefony."

Podobně se dařilo i největšímu českému e-shopu Alza.cz (majitelem skupina investorů v čele s Alešem Zavoralem). Do akce, která běžela od 11. do 29. listopadu, zařadil více než 12 tisíc druhů zboží, celkem 1,5 milionu kusů v hodnotě 1,8 miliardy korun.

"Za listopad tak očekáváme obrat ve výši 5 miliard korun (více než 6 miliard včetně DPH), což představuje meziroční růst o více než třetinu. V počtu kusů prodaného zboží je nárůst ještě vyšší, a to o více než 60 procent. Lidé totiž na Alze v čím dál větší míře vedle relativně dražší elektroniky nakupují i další zboží jako beauty, drogerii, knihy, hračky, hobby, chovatelské potřeby či sportovní vybavení," uvedla pro Borovan.cz mluvčí Alzy Daniela Chovancová. Celkem si zákazníci na Alza.cz za listopad objednali skoro 8 milionů kusů zboží.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

E-shop PPF a Křetínského Czc.cz narostl téměř o miliardu

Tržby Zásilkovny za první tři kvartály 2020 vzrostly o 121 procent

Do velké e-commerce hry se zapojil i spolumajitel Avastu, miliardář Kučera

Firma miliardáře Komárka získala zakázku s dopadem na e-commerce segment

Babišův a Janovův e-shop s podprsenkami a kalhotkami expanduje na Ukrajinu

Jedna z mála e-commerce radostí Petr Kellnera razantně snížila ztrátu a zvedla tržby

Velký deal na českém e-commerce trhu konečně uzavřen

Český e-commerce miliardář na nákupech, v kapse má novou kamennou prodejnu

Ředitel stamilionového e-commerce byznysu navyšuje svůj minoritní podíl

Majitelé skupiny Pilulka (e-shop plus lékárny) začnou shánět nové investory

E-shop s elektronikou Czc.cz se zvětšil o více než 500 milionů, rostly hlavně prodeje televizí a audia

E-shop a prodejny Pilulka zvedly tržby na 2,4 miliardy

Alza.cz otevřela obří logistické centrum a showroom u Prahy, nabídne přes 20 tisíc produktů k odběru

E-shop Alza.cz na Slovensku otevřel největší prodejnu

Firemní segment v e-commerce skupině Mall Group nově řídí Hollmann

Největší e-shop Alza.cz spojuje dvě tržiště, jejich obrat roste o stovky procent

Česká pobočka Panasonicu utržila méně z prodeje televizorů

Mall Group nově řídí Jan Hanuš (ex-Telenor Hungary)

E-shopy s oblečením a módou Bibloo a Urban Store hlásí letošní růst o více než 40 procent

E-shop s potravinami Rohlik.cz vstupuje do Rakouska, vozí ve Vídni a v okolí

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Alarm (dříve A2larm): krajně levicový zpravodajský a publicistický web mění vydavatele. Nově přejde pod hlavičku čerstvě vzniklého zapsaného ústavu Deník Alarm. Ředitelem ústavu je šéfredaktor Alarmu Jan Bělíček, web bude vycházet na nové doméně. A2larm doposud vydávala obecně prospěšná společnost A2, která získává peníze (miliony korun) od mocenského establishmentu, konkrétně od ministerstva kultury. To příliš nešlo dohromady s levicovou kritikou systému ze strany A2larmu. Web dle vlastního tvrzení získává finance hlavně od dárců, další sumy přicházejí od miliardářské neziskovky NFNZ (stojí za ní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů).

  • Pilulka Lab: akcelerátor Pilulka Lékárny a StartupYard završil první akvizici, kterou je Carebot, projekt, který pomáhá lékařům k lepším diagnózám nejen z rentgenových snímků za pomoci umělé inteligence.

  • Zátopek: film Davida Ondříčka se v těchto dnech představuje odborné veřejnosti ve Spojených státech. V rámci propagační cesty před  vyhlášením tzv. short listu snímků, které se budou ucházet o nominaci na Cenu Akademie Oscar, životopisný snímek uvádějí v Los Angeles a New Yorku scenárista, režisér a producent Ondříček a producent Kryštof Mucha. V Los Angeles se v minulých dnech uskutečnily čtyři projekce, kterých se zúčastnili jak členové americké Akademie filmového umění a věd, tak novináři z důležitých filmových médií.

  • Český rozhlas: pro město Brno a okolí byly spuštěny dva nové vysílače. Ty od středy 1. prosince zajišťují místním obyvatelům poslech stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Dvojka. Vysílač pro stanici Radiožurnál byl spuštěn na kmitočtu 89,5 MHz s výkonem 50 Wattů ERP, pro stanici ČRo Dvojka na kmitočtu 100,2 MHz s výkonem 50 Wattů ERP. U obou vysílačů je použita vertikální polarizace.

  • Eco-investment: mateřský vehikl miliardáře Milana Fil´a loni skončil v účetní ztrátě přes 125 milionů korun. O rok dříve minus dosáhl 132 milionů. Pod Eco-investment spadá kupříkladu pražské muzikálové divadlo Hybernia.

  • TV Nova: stanice do Televizních nasazuje novou moderátorskou dvojici Veroniku Petruchovou a Martina Čermáka. Doplní stávající dvojice Lucii Borhyovou a Reye Korantenga a Kristinu Kloubkovou s Martinem Pouvou. Petruchová na Novu nastoupila v roce 2015 jako redaktorka ve zpravodajství, pak se věnovala natáčení reportáží ze světa showbyznysu a slavných. Postupně začala i moderovat, nejprve ranní Televizní noviny, poté další formáty. Čermák je v TV Nova už deset let, doposud moderoval Sportovní noviny a od roku 2018 je i vedoucím vydání.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Eternals

Film Aleš Borovan

V globální kinematografii začíná evidentně platit nové pravidlo: Čím více film obsahuje levicové progresivistické ideologie (nejrůznější kvóty pro hlavní postavy, woke výstřelky atd.), tím je film hloupější a nudnější. Divák by měl vědět, že nová parta superhrdinů Marvelu Eternals je progresivismem napěchovaná až na půdu hodně vysokého mrakodrapu.

Stačí si jen vzít hlavní hrdiny - takže tu máme pět žen, pět mužů, ta úzkostlivá přesnost je až dojemně úsměvná a strojově těžkopádná. Z celkového počtu jedna Asiatka, jeden Asiat, jeden Pákistánec, minimálně jeden homosexuál, jedna superhrdinka, která je hluchoněmá atd. Jsme opravdu jen kousek od okamžiku, kdy velká studia do boje pošlou jako superhrdinu/-nku legendární lesbickou, jednonohou černošku.

Je jen logické, že uprostřed hromobití ideologie a plnění nejrůznějších nároků angažovaného umění nebyl moc čas na filmařinu. Od slabého, povrchně nahozeného příběhu, přes nevěrohodné zvraty až po jednoduchou, zkratkovitou stavbu a prokreslení postav. Jaký to propad od skvělého Logana: Wolverina (2017), který nastavil vysokou laťku kvality, jak se dá postavou superhrdiny pracovat. Je skutečně úsměvná představa, že by kdokoliv z nových superhrdinů Eternals sám utáhl svůj sólo film. Možná s výjimkou Ikarise (Richard Madden). Je dost pravděpodobné, že to studio napadlo, ale pokud to bude podobná slabota, tak diváci v kině usnou. Ach kdeže časy Avengers a X-Menů jsou!

Celá nová superhrdinská parta je pro Marvel kvalitativní krok vzad a jediné, co je na této situaci skutečně zajímavé, jak a zda si Walt Disney s propadem kvality u jednoho ze svých hlavních byznysových koňů poradí.