Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Velké e-shopy jako Mall.cz nebo Alza.cz zažily nejlepší Black Friday, utržily miliardy korun

17:13, 30. 11. 2020

První velké žně předvánočního běsnění - nákupní akce Black Friday (BF) - mají velké e-shopy v České republice za sebou. Dle očekávání, online obchody dosáhly rekordních čísel, a to i díky pandemii čínského koronaviru a vládním restrikcím.

Jedna z největších e-commerce skupin, Mall Group (MG), během celé kampaně BF utržila 6,3 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 35 procent více. Jen e-shop Mall.cz prodal zboží v hodnotě 2,3 miliardy korun (meziročně plus přes 25 procent). Internetovým obchodům Mall se dařilo nejenom v Česku, ale i v ostatních zemích, kde skupina působí. "Rekordmanem bylo po celou dobu kampaně Slovinsko, kde tržby meziročně rostly o více než 70 procent."

MG, kterou vlastní Petr Kellner, Daniel Křetínský a spol. plus Rockaway, spustila Black Friday s výrazným předstihem, už v polovině října, kdy představila prvních dva tisíce akčních produktů. Postupně zapojila téměř 30 tisíc produktů za zvýhodněnou cenu. "Největší rozdíl oproti loňsku vidíme v nárůstu vícekusových objednávek, kde zákazníci k typicky vánočním kategoriím často přihazují i zboží denní potřeby jako drogerie, výživa pro děti nebo chovatelské potřeby," komentoval obchodní ředitel MG Jakub Střeštík.

V rámci Black Friday zákazníci MG nejčastěji nakupovali vánoční dárky nebo akci využili k pořízení vybavení do domácnosti. "Během uplynulého víkendu byl největší zájem o produkty osobní péče, jako jsou zubní kartáčky, holicí strojky a kulmy. Mezi TOP 5 nejprodávanějších kategorií dále patřila drobná elektronika, hračky, malá bílá technika a mobilní telefony."

Podobně se dařilo i největšímu českému e-shopu Alza.cz (majitelem skupina investorů v čele s Alešem Zavoralem). Do akce, která běžela od 11. do 29. listopadu, zařadil více než 12 tisíc druhů zboží, celkem 1,5 milionu kusů v hodnotě 1,8 miliardy korun.

"Za listopad tak očekáváme obrat ve výši 5 miliard korun (více než 6 miliard včetně DPH), což představuje meziroční růst o více než třetinu. V počtu kusů prodaného zboží je nárůst ještě vyšší, a to o více než 60 procent. Lidé totiž na Alze v čím dál větší míře vedle relativně dražší elektroniky nakupují i další zboží jako beauty, drogerii, knihy, hračky, hobby, chovatelské potřeby či sportovní vybavení," uvedla pro Borovan.cz mluvčí Alzy Daniela Chovancová. Celkem si zákazníci na Alza.cz za listopad objednali skoro 8 milionů kusů zboží.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

  • TV Prima: v uplynulých dnech natočila další řadu vědomostní soutěže Máme rádi Česko. Desetidílná devátá série show, jíž opět provede moderátor Libor Bouček, přinese vizuální i obsahové novinky - nové studio, nové technologie, nové logo, novou kapelu atd. Moderátorem je Libor Bouček a kapitáni soutěžních týmů Jakub Prachař a Vojtěch Kotek. Premiérové díly Máme rádi Česko plánuje televize nasadit během jarní TV sezóny.

  • MallPay: fintech start-up, ve kterém mají podíl Petr Kellner a Daniel Křetínský, díky zisku licence na poskytování platebních služeb a uvedení nových produktů (platební karta) v roce 2020 zprostředkoval 130 tisíc plateb v řádu stovek milionů korun a dle vlastního tvrzení meziročně vyrostl na zhruba dvojnásobek. Počet všech uživatelů se přiblížil 250 tisícům, těch pravidelně aktivních je více než 60 tisíc, počet B2B partnerů z řad e-shopů a online služeb se přiblížil 160. Účty s vlastní skipovací platební kartou - tedy Plus a Komplet - aktivovala více než tisícovka nových klientů.

  • Škoda Auto: automobilka v roce 2020 (přerušení výroby na 39 dní kvůli pandemii) vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 753 tisíc vozů. Jedničkou byl s počtem 187 tisíc vyrobených vozů model Škoda Octavia. V závodě v Mladé Boleslavi společnost 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Ostavia, KamiQ, KaroQ a EnyaQ iV.

  • Optimist Czech: česká pobočka americké marketingové agentury, která od ledna 2019 přebrala mezinárodní marketingovou komunikaci Škoda Auto, předloni utržila přes 150 milionů korun. Z toho na tuzemské výnosy připadlo více než 44 milionů. Firma v daném období skončila v účetní ztrátě 2,7 milionu (meziroční srovnání není možné vzhledem k datu startu zakázky).

  • Rohlik.cz: antimonopolní úřad povolil francouzskému fondu Partech Partners vstup a společnou kontrolu spolu s Tomášem Čupru provozní společnosti Velká Pecka, která stojí za e-commerce skupinou Rohlik.cz.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.