reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Velké e-shopy jako Mall.cz nebo Alza.cz zažily nejlepší Black Friday, utržily miliardy korun

17:13, 30. 11. 2020

První velké žně předvánočního běsnění - nákupní akce Black Friday (BF) - mají velké e-shopy v České republice za sebou. Dle očekávání, online obchody dosáhly rekordních čísel, a to i díky pandemii čínského koronaviru a vládním restrikcím.

Jedna z největších e-commerce skupin, Mall Group (MG), během celé kampaně BF utržila 6,3 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 35 procent více. Jen e-shop Mall.cz prodal zboží v hodnotě 2,3 miliardy korun (meziročně plus přes 25 procent). Internetovým obchodům Mall se dařilo nejenom v Česku, ale i v ostatních zemích, kde skupina působí. "Rekordmanem bylo po celou dobu kampaně Slovinsko, kde tržby meziročně rostly o více než 70 procent."

MG, kterou vlastní Petr Kellner, Daniel Křetínský a spol. plus Rockaway, spustila Black Friday s výrazným předstihem, už v polovině října, kdy představila prvních dva tisíce akčních produktů. Postupně zapojila téměř 30 tisíc produktů za zvýhodněnou cenu. "Největší rozdíl oproti loňsku vidíme v nárůstu vícekusových objednávek, kde zákazníci k typicky vánočním kategoriím často přihazují i zboží denní potřeby jako drogerie, výživa pro děti nebo chovatelské potřeby," komentoval obchodní ředitel MG Jakub Střeštík.

V rámci Black Friday zákazníci MG nejčastěji nakupovali vánoční dárky nebo akci využili k pořízení vybavení do domácnosti. "Během uplynulého víkendu byl největší zájem o produkty osobní péče, jako jsou zubní kartáčky, holicí strojky a kulmy. Mezi TOP 5 nejprodávanějších kategorií dále patřila drobná elektronika, hračky, malá bílá technika a mobilní telefony."

Podobně se dařilo i největšímu českému e-shopu Alza.cz (majitelem skupina investorů v čele s Alešem Zavoralem). Do akce, která běžela od 11. do 29. listopadu, zařadil více než 12 tisíc druhů zboží, celkem 1,5 milionu kusů v hodnotě 1,8 miliardy korun.

"Za listopad tak očekáváme obrat ve výši 5 miliard korun (více než 6 miliard včetně DPH), což představuje meziroční růst o více než třetinu. V počtu kusů prodaného zboží je nárůst ještě vyšší, a to o více než 60 procent. Lidé totiž na Alze v čím dál větší míře vedle relativně dražší elektroniky nakupují i další zboží jako beauty, drogerii, knihy, hračky, hobby, chovatelské potřeby či sportovní vybavení," uvedla pro Borovan.cz mluvčí Alzy Daniela Chovancová. Celkem si zákazníci na Alza.cz za listopad objednali skoro 8 milionů kusů zboží.

Vaší pozornosti doporučujeme:

E-shop PPF a Křetínského Czc.cz narostl téměř o miliardu

Tržby Zásilkovny za první tři kvartály 2020 vzrostly o 121 procent

Do velké e-commerce hry se zapojil i spolumajitel Avastu, miliardář Kučera

Firma miliardáře Komárka získala zakázku s dopadem na e-commerce segment

Babišův a Janovův e-shop s podprsenkami a kalhotkami expanduje na Ukrajinu

Jedna z mála e-commerce radostí Petr Kellnera razantně snížila ztrátu a zvedla tržby

Velký deal na českém e-commerce trhu konečně uzavřen

Český e-commerce miliardář na nákupech, v kapse má novou kamennou prodejnu

Ředitel stamilionového e-commerce byznysu navyšuje svůj minoritní podíl

Majitelé skupiny Pilulka (e-shop plus lékárny) začnou shánět nové investory

E-shop s elektronikou Czc.cz se zvětšil o více než 500 milionů, rostly hlavně prodeje televizí a audia

E-shop a prodejny Pilulka zvedly tržby na 2,4 miliardy

Alza.cz otevřela obří logistické centrum a showroom u Prahy, nabídne přes 20 tisíc produktů k odběru

E-shop Alza.cz na Slovensku otevřel největší prodejnu

Firemní segment v e-commerce skupině Mall Group nově řídí Hollmann

Největší e-shop Alza.cz spojuje dvě tržiště, jejich obrat roste o stovky procent

Česká pobočka Panasonicu utržila méně z prodeje televizorů

Mall Group nově řídí Jan Hanuš (ex-Telenor Hungary)

E-shopy s oblečením a módou Bibloo a Urban Store hlásí letošní růst o více než 40 procent

E-shop s potravinami Rohlik.cz vstupuje do Rakouska, vozí ve Vídni a v okolí