reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

„Lidová“ televize Šlágr TV vzbudila hněv Českých Radiokomunikací, které žádají desítky milionů

18:04, 6. 12. 2020

Prodělečná televize pro lidové masy Šlágr TV, přezdívaná jako "MTV pro důchodce", se dostala do nezáviděníhodné situace. České Radiokomunikace prostřednictví dceřinky Czech Digital Group (CDG) po ní žádají uhrazení údajných rozsáhlých dluhů.

Jedná se o platby za vysílání stanice v multiplexu CDG 3 (nyní MUX 23 v DVB-T2), které podle telekomunikační firmy nebyly uhrazeny. Na návrh CDG proto Krajský soud v Českých Budějovicích nedávno Šlágr TV poslal do insolvenčního řízení. Celkem si Radiokomunikace vůči licenční společnosti Šlágr TV podle insolvenčního rejstříku nárokují více než 40 milionů korun (stav k 19. listopadu) včetně úroků z prodlení a smluvní pokuty. V souvislosti s pohledávkami ČRa přestaly Šlágr TV šířit v síti 3/23. Lidová televize nyní vysílá v konkurenčním multiplexu 24 (Digital Broadcasting).

Zástupci Šlágru dle vlastních vyjádření pohledávky CDG/ČRa neuznávají a insolvenční návrh považují za "šikanózní". "Dlužník v současné chvíli stojí před finalizací největšího obchodu v celé historii společnosti. Zjištění úpadku dlužníka a prohlášení konkurzu na jeho majetek by tento obchod se strategickým partnerem zcela jistě znemožnilo a způsobil by dlužníkovi obrovské škody. Vzhledem k neadekvátnosti insolvenčního návrhu bude dlužník nucen přikročit k vymáhání náhrady škody po všech subjektech, které se na jejím případném vzniku budou podílet," stojí v prohlášení Šlágr TV.

Zakladatel Šlágru Karel Peterka (foto) již dříve mluvil o tom, že náklady na vysílání stanice se pohybují v milionech korun, zatímco reklamní výnosy ve stovkách tisících. Licenční firma Šlágr TV v roce 2019 prodělala přes 8 milionů, tržby dosáhly 60 milionů. Peterkovo hledání strategických investorů jsme popsali v dřívějších textech (viz odkazy pod článkem).

Šlágr TV vlastní licenci na stejnojmenný program a Šlágr 2. Cílí na starší publikum a zaměřuje se na rázovitý segment lidové, dechové, hospodské a zábavové hudby (duo Eva a VašekDuo AramisDuo JamahaPiňaKoládaPepino Band atd.). Důležitou složku byznysu je prodej CD interpretů, kteří ve vysílání Šlágr TV vystupují a které vydává Česká Muzika.