Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Miliardář Křetínský restrukturalizuje skupinu a jedná o návratu Tkáče do EPH

14:47, 11. 12. 2020

Struktura investorské a podnikové skupiny kolem miliardáře Daniela Křetínského (na fotce vlevo), která zahrnuje kupříkladu Energetický a průmyslový holding (EPH; energetika), EP Global Commerce (EPGC; podíl v Metro), Czech Media Invest (CMI; média), EC Investments (ECI; e-commerce) nebo EP Real Estate (EPRE; reality), dostane novou podobu. Rovněž probíhají pokročilá jednání o návratu dalšího miliardáře Patrika Tkáče (vpravo) do EPH.

Tkáč doposud s Křetínským vlastní kupříkladu mediální skupinu CMI (deník Blesk, E15, Aha!, Blesk.cz atd.) nebo podíly v e-commerce skupinách Mall Group a Heureka Group. Nyní dochází k restrukturalizaci rozsáhlých aktiv. Byla založena společnost EP Corporate Group (EPCG) se sídlem v Česku, pod kterou budou soustředěna strategická aktiva Daniela Křetínského a jeho manažerského týmu, včetně EPH.

EPCG postupně přebere přímé a nepřímé podíly Daniela Křetínského a manažerů EPH ve všech výše zmíněných strategických společnostech, tedy EPH, EPGC, CMI, ECI a EPRE. Stávající účast manažerů EPH na skupině bude transformována na 10,7 procentní podíl v EPCG, zbývajících 89,3 procenta spojených s kontrolou společnosti bude nadále vlastnit Křetínský.

Další společnost EP Equity Investment (EPEI) postupně plně ovládne firmu Vesa Equity Investment, tedy nepřímo také minoritní podíly v Royal Mail, Foot Locker, Casino Guichard-Perrachon a Sainsbury‘s. Spolu s ostatními akcionáři CMI (Tkáč a Roman Korbačka) navíc došlo k dohodě, že EPEI rovněž odkoupí akcie ProSiebenSat.1, které jsou aktuálně v držení CMI. Společnost EPEI bude ovládána Křetínským a dále spoluvlastněna Tkáčem a manažery EPH.

Křetínský zároveň finalizuje jednání s Tkáčem o možném prodeji 44 procentním podílu v EPH. V případě úspěšného dokončení těchto jednání si EPCG podrží v EPH nejen majoritní 56 procentní podíl, ale současně plnou manažerskou kontrolu. EPCG rovněž získá 56 procenta ve fotbalovém klubu AC Sparta Praha fotbal. Zbývající 44 procentní podíl zůstane ve vlastnictví struktur akcionářů skupiny J&T.

"Vznik EP Corporate Group a EP Equity Investment je logickým krokem, který reflektuje skutečnost, že stále významnější část našich aktivit směřuje mimo energetiku. Za tohoto stavu je třeba jasně odlišit, že EPH je a bude čistě energetickou utilitou a není subjektem, který investuje do jiných oblastí. Současně oddělujeme dlouhodobé strategické investice soustředěné pod EPCG od tržních pozic v kotovaných společnostech, které jsou primárně rovněž zamýšleny jako dlouhodobé, nicméně si ponecháváme plnou flexibilitu týkající se investičního horizontu a vůbec nakládání s těmito podíly," komentoval Křetínský.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Supraphon: hudební vydavatelství spouští dvě podcastové řady. Supraphon podcast nabízí vyprávění interpretů, tvůrců a dalších zajímavých osobností spojených s popem, rockem, folkem, country music či s mluveným slovem. Série Supraphon Vivace podcast je věnována protagonistům klasické hudby.

  • Impression Media: online mediazastupitelství ze skupiny Media Bohemia v roce 2019 utržilo 102 milionů korun. V meziročním srovnání je to o 6 milionů méně. Domácí výnosy klesly z 97 milionů na 84 milionů korun. Firma v daném období skončila ve ztrátě přes 11 milionů korun (o rok dříve zisk 2,2 milionu).

  • Seznam.cz: videoportál Televizeseznam.cz nabídne tři nové pořady zaměřené na satiru a glosování, konkrétně Kokoti na neděli s Terezou Dočkalovou, Děti vs. a pořad pro fotbalové nadšence Fanda.

  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala začne vydávat nový časopis pro předškoláky Špuntík. Vedením redakce byla pověřena Pavla Köpplová, která do roku 2018 vedla časopisy Sluníčko a Mateřídouška. Špuntík vyjde v tištěném nákladu 40 tisíc kusů a v rozsahu 32 + 8 + 4 stran. O distribuci se postará společnost Mediaprint Kapa. A 11 plánuje během ledna a února spustit kromě Špuntíka i časopisy Mladý svět, Eko Česko a Transport Journal.

  • Škoda Praha: vyhrála veřejnou soutěž na dodávku osobních vozidel 4x2 pro českou policii. V následujících 4 letech firma dodá Policii ČR přes 1200 vozů Škoda Scala v policejním provedení. Celková hodnota tendru činí 840 milionů korun bez DPH.

  • Venture Capital Deals Report 2020: medián valuace startupů, které v loňském roce získaly externí investici v rané investiční fázi (pre-seed a seed), dosáhl 75 milionů korun (3 miliony eur; o rok dříve 2,4 milionu eur). Fondy rizikového kapitálu daly takovým společnostem okolo 12,5 milionu korun (0,5 milionu eur; o rok dříve 0,4 milionu eur). Celkem přitom v loňském roce investoři do startupů v raných investičních fázích nalili odhadem více než 3 miliardy korun (120 milionů eur). Data vychází z veřejně dostupných informací a informací advokátní kanceláře Mavericks.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.