Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Investoři letos do herního start-upu Live Penalty poslali 50 milionů

Do technologicko-herního start-upu Live Penalty (LP), který propojuje svět gamingu s živým vysíláním a míří na globální trh, vstupují noví investoři.

Fotbalová aplikace umožní uživateli vystřelit si v živém přenosu míč na profesionálního brankáře nebo influencera za pomocí smartphonu a střílejícího robota. Jak jsme psali na jaře, do Live Penalty investovali fotbalový reprezentant Jakub Jankto, investiční fond J&T Ventures, německý akcelerátor leAD a vlastníci německého kanálu Sport1.

Nyní se přidávají nově vzniklý investiční fond JARO Capital, za kterým stojí spoluzakladatel Beat Games Jaroslav Beck (foto) a Čechoameričan Robert Kyncl, obchodní ředitel YouTube. Ti k sobě jako posilu přizvali také hongkongského podnikatele Richarda Li. Li v roce 1989 založil Star TV, první asijskou satelitní televizi. Nyní pomůže svými bohatými zkušenostmi k expanzi na asijský trh jakožto důležité oblasti pro budoucí růst LP. Start-up tak letos v rámci seedového investičního kola získalo celkem 50 milionů korun. Získané peníze půjdou především na rozšíření vývojářského týmu.

"Naším cílem je získat pro hru ty nejlepší světové týmy a brankáře. Zároveň chceme, aby bylo možné hrát 24/7 (hraní kdykoli a odkudkoli, pozn. aut.) a to tak, aby digitální hráč měl možnost ve svém penaltovém rozstřelu vyzvat opravdové výkony sportovců, nikoli jejich simulace v herních enginech. Live Penalty se v současné době zaměřuje pouze na fotbal, ale v plánu je rozšíření i do dalších sportů. Také to je důvod, proč náš tým rozšiřujeme a hledáme nové talenty," uvedl Pavel Kacerle, zakladatel a CEO Live Penalty.

Aktuálně v LP mají podíly smashbuster (Pavel Kacerle, Matěj Suchý, Lukáš Veverka) 33 procent, first.FRAME 11 procent, STRV 14,67 procenta, leAD Sports 2,6 procenta, J&T Ventures CG SICAV 14,24 procenta, JARO Capital 17 procent nebo Jakub Jankto 5,85 procenta.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Supraphon: hudební vydavatelství spouští dvě podcastové řady. Supraphon podcast nabízí vyprávění interpretů, tvůrců a dalších zajímavých osobností spojených s popem, rockem, folkem, country music či s mluveným slovem. Série Supraphon Vivace podcast je věnována protagonistům klasické hudby.

  • Impression Media: online mediazastupitelství ze skupiny Media Bohemia v roce 2019 utržilo 102 milionů korun. V meziročním srovnání je to o 6 milionů méně. Domácí výnosy klesly z 97 milionů na 84 milionů korun. Firma v daném období skončila ve ztrátě přes 11 milionů korun (o rok dříve zisk 2,2 milionu).

  • Seznam.cz: videoportál Televizeseznam.cz nabídne tři nové pořady zaměřené na satiru a glosování, konkrétně Kokoti na neděli s Terezou Dočkalovou, Děti vs. a pořad pro fotbalové nadšence Fanda.

  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala začne vydávat nový časopis pro předškoláky Špuntík. Vedením redakce byla pověřena Pavla Köpplová, která do roku 2018 vedla časopisy Sluníčko a Mateřídouška. Špuntík vyjde v tištěném nákladu 40 tisíc kusů a v rozsahu 32 + 8 + 4 stran. O distribuci se postará společnost Mediaprint Kapa. A 11 plánuje během ledna a února spustit kromě Špuntíka i časopisy Mladý svět, Eko Česko a Transport Journal.

  • Škoda Praha: vyhrála veřejnou soutěž na dodávku osobních vozidel 4x2 pro českou policii. V následujících 4 letech firma dodá Policii ČR přes 1200 vozů Škoda Scala v policejním provedení. Celková hodnota tendru činí 840 milionů korun bez DPH.

  • Venture Capital Deals Report 2020: medián valuace startupů, které v loňském roce získaly externí investici v rané investiční fázi (pre-seed a seed), dosáhl 75 milionů korun (3 miliony eur; o rok dříve 2,4 milionu eur). Fondy rizikového kapitálu daly takovým společnostem okolo 12,5 milionu korun (0,5 milionu eur; o rok dříve 0,4 milionu eur). Celkem přitom v loňském roce investoři do startupů v raných investičních fázích nalili odhadem více než 3 miliardy korun (120 milionů eur). Data vychází z veřejně dostupných informací a informací advokátní kanceláře Mavericks.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.