reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Retailová skupina Pilulka navýšila tržby na více než 3 miliardy, na internetu vyrostla o polovinu

Technologická/e-commerce firma Pilulka Lékárny, kotovaná na pražské burze, zažila historicky nejlepší rok. Tržby celé skupiny v roce 2020 meziročně vyrostly na 3,1 miliardy korun (bez DPH, auditované výsledky budou k dispozici v průběhu prvního pololetí 2021).

Meziroční růst se tak pohyboval na úrovni 700 milionů korun. Vzhledem k pandemii se velká skupina zákazníků a nákupů přesunula z kamenných obchodů a lékáren na internet. Tržby skupiny Pilulka na internetu dosáhly 1,4 miliardy a vyrostly meziročně téměř o 50 procent. Zbylé tržby ve výši 1,7 miliardy připadly na prodeje kamenných Pilulka lékáren. Ty jsou tvořeny jak vlastními Pilulka lékárnami (31 provozů), tak franchise lékárnami Pilulka (120).

Zákazníci Pilulky v roce 2020 uskutečnili 1,2 milionu objednávek. Nejsilnější byl tradičně listopad a prosinec, kdy za rekordní den společnost vyexpedovala 10 tisíc objednávek (bez osobních odběrů).

"Loňský rok se v Pilulce točil kolem dvou hlavních událostí. První, kterou jsme nemohli nijak ovlivnit, byla situace týkající se pandemie covid. Zde se ukázala nezastupitelná role online služeb a potvrdilo se, že svět se musí výrazně digitalizovat," uvedl Petr Kasa, CEO skupiny Pilulka. "Druhou událostí, a v tomto případě spíše interní, byl vstup Pilulky na pražskou burzu, který jsme připravovali po celý loňský rok. IPO bylo velice úspěšné a v následujících letech tak můžeme mířit k výraznému posílení Pilulky jak v Česku, tak v zemích střední Evropy."

Pilulku zakládali bratři Martin a Petr Kasovi (foto), veteráni českého e-commerce trhu. Před IPO vlastnili 47,3 procenta Pilulky, i po úpisu patří mezi největší akcionáře. Nyní by měli držet okolo 33 procent akcií, All-Star Holding (Wood & Co.) přes 16 procent, ostatní akcionáři 17,3 procenta a investoři z burzovního trhu Start okolo 32 procent akcií. Skupina působí na českém, slovenském a rumunském trhu.