Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
    
       
    
    

Retailová skupina Pilulka navýšila tržby na více než 3 miliardy, na internetu vyrostla o polovinu

Technologická/e-commerce firma Pilulka Lékárny, kotovaná na pražské burze, zažila historicky nejlepší rok. Tržby celé skupiny v roce 2020 meziročně vyrostly na 3,1 miliardy korun (bez DPH, auditované výsledky budou k dispozici v průběhu prvního pololetí 2021).

Meziroční růst se tak pohyboval na úrovni 700 milionů korun. Vzhledem k pandemii se velká skupina zákazníků a nákupů přesunula z kamenných obchodů a lékáren na internet. Tržby skupiny Pilulka na internetu dosáhly 1,4 miliardy a vyrostly meziročně téměř o 50 procent. Zbylé tržby ve výši 1,7 miliardy připadly na prodeje kamenných Pilulka lékáren. Ty jsou tvořeny jak vlastními Pilulka lékárnami (31 provozů), tak franchise lékárnami Pilulka (120).

Zákazníci Pilulky v roce 2020 uskutečnili 1,2 milionu objednávek. Nejsilnější byl tradičně listopad a prosinec, kdy za rekordní den společnost vyexpedovala 10 tisíc objednávek (bez osobních odběrů).

"Loňský rok se v Pilulce točil kolem dvou hlavních událostí. První, kterou jsme nemohli nijak ovlivnit, byla situace týkající se pandemie covid. Zde se ukázala nezastupitelná role online služeb a potvrdilo se, že svět se musí výrazně digitalizovat," uvedl Petr Kasa, CEO skupiny Pilulka. "Druhou událostí, a v tomto případě spíše interní, byl vstup Pilulky na pražskou burzu, který jsme připravovali po celý loňský rok. IPO bylo velice úspěšné a v následujících letech tak můžeme mířit k výraznému posílení Pilulky jak v Česku, tak v zemích střední Evropy."

Pilulku zakládali bratři Martin a Petr Kasovi (foto), veteráni českého e-commerce trhu. Před IPO vlastnili 47,3 procenta Pilulky, i po úpisu patří mezi největší akcionáře. Nyní by měli držet okolo 33 procent akcií, All-Star Holding (Wood & Co.) přes 16 procent, ostatní akcionáři 17,3 procenta a investoři z burzovního trhu Start okolo 32 procent akcií. Skupina působí na českém, slovenském a rumunském trhu.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • FTV Prima: sledovanost hlavního kanálu Prima v letošním květnu dosáhla v hlavním vysílacím čase share 15,93 procenta v CS 15+, v celodni pak v totožné CS 13,41 procenta. Kromě seriálů zaujala na obrazovkách diváky i show Máme rádi Česko, jejíž rekordní díl sledovalo 7. května 868 tisíc diváků (share 21,52 procenta, CS 15+). Web iPrima v květnu navštívilo 5,14 milionu reálných uživatelů.

  • Český rozhlas: meziroční prodej DAB+ přístrojů v Česku vzrostl téměř o 140 procent. Na trhu také stoupl podíl přístrojů vybavených DAB+ technologií na 22 procent. Vyplývá to ze zprávy agentury GfK, která asociaci WorldDAB pravidelně zasílá "tvrdá" prodejní data z evropského trhu. "Český rozhlas se dlouhodobě věnuje rozvoji digitálního vysílání a loni udělal další významný krok tím, že rozšířil pokrytí v technologii DAB+ na 95 procenta populace Česka. Současně s tím spustil i masivní kampaň na podporu digitálního rozhlasového vysílání, která zasáhla miliony lidí," uvedl ředitel ČRo René Zavoral.

  • Pink Panther Agency: manažerská a produkční agentura Radka Havlíčka, která kromě jiného řídí byznys kapely Kabát, dostala úder během covidové pandemie. Její tržby v roce 2020 klesly ze 135 milionů na 5 milionů korun. Čistá ztráta dosáhla 7 milionů korun.

  • Podcast roku: v kategorii Veřejnoprávní podcast zvítězil pořad Vinohradská 12 (zároveň absolutní vítěz) z dílny Českého rozhlasu, sekci Autorský podcast ovládl pořad Opravdové zločiny moderátorek Evropy 2 Lucky Bechynkové a Báry Krčmové. O výsledku těchto dvou kategorií rozhodli posluchači na webu Podcast roku. Odborní porotci pak ještě vybrali vítěze dalších 7 kategorií: Byznys - Forbes Česko, Zpravodajství - Prostor X, Cestování - Travel Bible podcast, Zábava a lifestyle - Brocast, Sport - Angličan, Osobní rozvoj - Brain We Are CZ, Objev roku - Přepište dějiny.

  • TV Nova: během letních měsíců bude vysílat další díly seriálu Kameňák, které byly doposud k dispozici na Voyo, reprízy Policie Modrava, Kriminálka Anděl, Comeback nebo Okresní přebor, a blockbustery ze světa Marvel (Avengers: Age of Ultron, Captain America: Občanská válka, Avengers: Infinity War, Ant-Man a Wasp a Avengers: Endgame).

  • Jelen: popová kapela plánuje velký koncert 8. prosince 2021 ve velké hale O2 universum. Ta má kapacitu cca 4,5 tisíce posluchačů.

  • Hit dne


    Tři sestry: Já jsem Aleš

Recenze

Vojtěch Matocha: Prašina – Bílá komnata

Knihy Aleš Borovan

Poslední a patrně nejpovedenější díl dobrodružné trilogie Prašina o tajemné pražské čtvrti, ve které nefunguje elektřina, ani signál mobilních telefonů a jejíž předchozí příběhy přitáhly pozornost řady foglarovských čtenářů a příznivců ježka v kleci.

Spisovatel Vojtěch Matocha, v civilním životě vývojář softwaru pro mobilní telefony, v Bílé komnatě do značné míry vycizeloval vypravěčský styl Prašiny - rychlý spád a příběh, který se odehrává v krátkém časovém úseku a ve kterém akce střídá akci, nyní ještě prokombinoval s hlubšími ponory do minulosti a do nitra hlavních hrdinů, chlapce Jirky a dívky En.

Matocha zároveň omezil, byť zcela nepotlačil momenty, které trochu dráždily u předchozích dvou knih. Totiž velkou roli náhod, které v první Prašině a Černém merkuritu zhusta posouvaly děj kupředu. V Bílé komnatě je stavba a plynutí příběhu logičtější, kompaktnější a propracovanější. Zároveň si i třetí kniha uchovává jedinečnou atmosféru oprýskaných a zaprášených domů, dvorků a zapomenutých bytů, které vytvářejí magický kolorit čtvrti Prašina, ukrývající v sobě úžasné vynálezy záhadného vynálezce z 19. století Hanuše Nápravníka.

Výsledkem je skvělé dobrodružné čtení pro celou rodinu (byť primární cílení jsou dětští čtenáři nad devět let), které se směle může postavit vedle legendárních příhod Rychlých šípů ve Stínadlech. S napětím čekáme, kam se Matochova vypravěčská fantazie po uzavření (?) trilogie vydá dále.