Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
      
     
   

Kellnerův operátor O2 loni zvedl čistý zisk téměř na 6 miliard korun

I v časech pandemie a vládních restrikcí se mobilní operátor O2 Czech Republic (většinový vlastník Petr Kellner) může pochlubit rostoucí výkonností firmy s výjimkou mobilních služeb.

O2 za rok 2020 utržila 39,77 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 1,011 miliardy více. Z celkové cifry na fixní segment připadlo 12,117 miliardy (meziročně plus 7,9 procenta). Tržby z prodeje internetových a TV služeb dosáhly 6,082 miliardy (plus 6,7 procenta). Mobilní výnosy spíše stagnovaly na úrovni 20,136 miliardy korun. "Přestože naše prodejny zůstaly v nouzovém stavu otevřené, zaznamenali jsme v roce 2020 téměř o čtvrtinu nižší návštěvnost. Klíčovou prioritou se i pro nás stala digitalizace obsluhy a inteligentní spolupráce mezi jednotlivými distribučními kanály, což přispělo k velmi vysoké loajalitě našich zákazníků," uvedl ředitel operátora Jindřich Fremuth.

Čistý zisk se meziročně zvedl o 7,1 procenta na 5,846 miliardy. EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) narostl o 5,6 procenta na 13,321 miliardy korun. EBITDA marže se mírně zvýšila na 33,5 procenta. "Za celý rok 2020 zaostala finanční výkonnost za naším interním očekáváním. Abychom kompenzovali negativní dopad pandemie koronaviru zejména na naše mobilní výnosy, museli jsme přistoupit ke snížení jak provozních, tak běžných investičních výdajů," komentoval Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2. Firma loni snížila jen v Česku početní stavy téměř o 140 lidí.

Počet registrovaných mobilních zákazníků v Česku na konci roku 2020 činil 5,968 milionu (plus 1,9 procenta). Z toho na smluvní služby připadlo 3,316 milionu zákazníků (plus 2,1 procenta). Televizi mělo od O2 na konci období předplacenou 529 tisíc zákazníků (plus 86 tisíc), fixní vysokorychlostní internet 855 tisíc (plus 2,5 procenta).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Alarm (dříve A2larm): krajně levicový zpravodajský a publicistický web mění vydavatele. Nově přejde pod hlavičku čerstvě vzniklého zapsaného ústavu Deník Alarm. Ředitelem ústavu je šéfredaktor Alarmu Jan Bělíček, web bude vycházet na nové doméně. A2larm doposud vydávala obecně prospěšná společnost A2, která získává peníze (miliony korun) od mocenského establishmentu, konkrétně od ministerstva kultury. To příliš nešlo dohromady s levicovou kritikou systému ze strany A2larmu. Web dle vlastního tvrzení získává finance hlavně od dárců, další sumy přicházejí od miliardářské neziskovky NFNZ (stojí za ní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů).

  • Pilulka Lab: akcelerátor Pilulka Lékárny a StartupYard završil první akvizici, kterou je Carebot, projekt, který pomáhá lékařům k lepším diagnózám nejen z rentgenových snímků za pomoci umělé inteligence.

  • Zátopek: film Davida Ondříčka se v těchto dnech představuje odborné veřejnosti ve Spojených státech. V rámci propagační cesty před  vyhlášením tzv. short listu snímků, které se budou ucházet o nominaci na Cenu Akademie Oscar, životopisný snímek uvádějí v Los Angeles a New Yorku scenárista, režisér a producent Ondříček a producent Kryštof Mucha. V Los Angeles se v minulých dnech uskutečnily čtyři projekce, kterých se zúčastnili jak členové americké Akademie filmového umění a věd, tak novináři z důležitých filmových médií.

  • Český rozhlas: pro město Brno a okolí byly spuštěny dva nové vysílače. Ty od středy 1. prosince zajišťují místním obyvatelům poslech stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Dvojka. Vysílač pro stanici Radiožurnál byl spuštěn na kmitočtu 89,5 MHz s výkonem 50 Wattů ERP, pro stanici ČRo Dvojka na kmitočtu 100,2 MHz s výkonem 50 Wattů ERP. U obou vysílačů je použita vertikální polarizace.

  • Eco-investment: mateřský vehikl miliardáře Milana Fil´a loni skončil v účetní ztrátě přes 125 milionů korun. O rok dříve minus dosáhl 132 milionů. Pod Eco-investment spadá kupříkladu pražské muzikálové divadlo Hybernia.

  • TV Nova: stanice do Televizních nasazuje novou moderátorskou dvojici Veroniku Petruchovou a Martina Čermáka. Doplní stávající dvojice Lucii Borhyovou a Reye Korantenga a Kristinu Kloubkovou s Martinem Pouvou. Petruchová na Novu nastoupila v roce 2015 jako redaktorka ve zpravodajství, pak se věnovala natáčení reportáží ze světa showbyznysu a slavných. Postupně začala i moderovat, nejprve ranní Televizní noviny, poté další formáty. Čermák je v TV Nova už deset let, doposud moderoval Sportovní noviny a od roku 2018 je i vedoucím vydání.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Eternals

Film Aleš Borovan

V globální kinematografii začíná evidentně platit nové pravidlo: Čím více film obsahuje levicové progresivistické ideologie (nejrůznější kvóty pro hlavní postavy, woke výstřelky atd.), tím je film hloupější a nudnější. Divák by měl vědět, že nová parta superhrdinů Marvelu Eternals je progresivismem napěchovaná až na půdu hodně vysokého mrakodrapu.

Stačí si jen vzít hlavní hrdiny - takže tu máme pět žen, pět mužů, ta úzkostlivá přesnost je až dojemně úsměvná a strojově těžkopádná. Z celkového počtu jedna Asiatka, jeden Asiat, jeden Pákistánec, minimálně jeden homosexuál, jedna superhrdinka, která je hluchoněmá atd. Jsme opravdu jen kousek od okamžiku, kdy velká studia do boje pošlou jako superhrdinu/-nku legendární lesbickou, jednonohou černošku.

Je jen logické, že uprostřed hromobití ideologie a plnění nejrůznějších nároků angažovaného umění nebyl moc čas na filmařinu. Od slabého, povrchně nahozeného příběhu, přes nevěrohodné zvraty až po jednoduchou, zkratkovitou stavbu a prokreslení postav. Jaký to propad od skvělého Logana: Wolverina (2017), který nastavil vysokou laťku kvality, jak se dá postavou superhrdiny pracovat. Je skutečně úsměvná představa, že by kdokoliv z nových superhrdinů Eternals sám utáhl svůj sólo film. Možná s výjimkou Ikarise (Richard Madden). Je dost pravděpodobné, že to studio napadlo, ale pokud to bude podobná slabota, tak diváci v kině usnou. Ach kdeže časy Avengers a X-Menů jsou!

Celá nová superhrdinská parta je pro Marvel kvalitativní krok vzad a jediné, co je na této situaci skutečně zajímavé, jak a zda si Walt Disney s propadem kvality u jednoho ze svých hlavních byznysových koňů poradí.