Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
   
    
       
     

Obchodník s filmovými a televizními právy AQS zvedl zisk na 12 milionů

08:57, 9. 2. 2021

Akviziční společnost AQS, pod kterou spadá filmový distributor Bioscop a video- a digitální distributor Magic Box (filmová studia Paramount, Warner Bros., Walt Disney, Universal Studios), otočila trend z předchozího období a předloni navýšila tržby o desítky milionů.

Firma pod vedením Roberta Schaffera v roce 2019 utržila 238 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 23 milionů více. Z celkové sumy na kino připadlo přes 67 milionů a na na videodistribuci 171 milionů (meziročně plus 21 milionů). Čistý zisk ve sledovaném období vyskočil ze 700 tisíc na 12 milionů korun. Odpisy byly na úrovni 34 milionů. EBITDA se tak přiblížil 50 milionům korun.

AQS, která má dceřinku na Slovensku, uvádí filmy do kin, distribuuje filmové a televizní nosiče a obchoduje s merchandisingem. V oblasti videodistribuce v roce 2019 uvedla na trh 403 nových titulů, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 40 procent. Rostoucím byznysem se stalo i uvádění filmů a TV seriálů na streamovací platformy včetně Netflixu.

Kinodistributor Bioscop se předloni stal pátým největším hráčem na trhu. Podle údajů UFD jeho filmy v daném období prodaly vstupenky za více než 112 milionů korun (4,3 procenta celkového trhu). Do kin na ně přišlo téměř 900 tisíc diváků.  Kinodivize AQS v roce 2019 do kin distribuovala snímky Nabarvené ptáče (foto), Ženská na vrcholu nebo Léto s gentlemanem.

V loňském roce bylo hospodaření AQS zasaženo pandemií koronaviru a vládními restrikcemi, které po velkou část roku uzavřely kina. Postižena byla zejména kinodistribuce. Akviziční firma proto přistoupila k některým opatřením, jako snížení mimořádných odměn, vyplácených zaměstnancům, nebo zvýšení aktivity v segmentu VOD a prodeje televizních práv.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Forum 24: malé vydavatelství (oficiální majitel Pavel Šafr), které stojí za politicko-bulvárním portálem Forum24.cz, v roce 2020 získalo výnosy ve výši 9,7 milionu korun (prodej výrobků a služeb plus dar od miliardářského vehiklu NFNZ). O rok dříve to bylo 8 milionů korun.

  • RadioZET: jak jsme informovali již dříve, zpravodajské rádio Z radio se v rámci mediální skupiny Daniela Křetínského přesunulo z rádiového vehiklu Active Radio pod CMI News, která provozuje názorový a zpravodajský portál Info.cz.

  • Czech News Center: novým členem představenstva velkého mediálního domu (majitelé Daniel Křetínský a spol). se stal šéfredaktor Blesku Radek Lain.

  • AMI Digital: agentura nově spravuje sociální sítě značek Staropramen, Cool a Ostravar (Pivovary Staropramen). Na starosti má jak samotnou správu, tak přípravu online strategií, tvorbu kreativy a zajištění placené podpory. O tři nápojové značky z portfolia Molson Coors se stará tým pod vedením Kateřiny Marešové, strategy directorky AMI Digital.

  • Česká manažerská asociace: má nového PR manažera a kontaktní osobu pro média. Stal se jím Jan Vocel, který přichází se zkušenostmi z komunikační agentury Ewing a Asociace nestátních neziskových organizací v Česku.

  • MFF Karlovy Vary: organizátoři letošního ročníku filmové přehlídky posunuli termín na srpen. Chystaný 55. ročník by se tak měl podle představ produkčního týmu uskutečnit 20. až 28. srpna 2021. "Doufáme, že v průběhu následujících měsíců dojde k významnému rozšíření vakcinace a díky tomu zvládnutí pandemické situace, tak aby bylo možné uspořádat karlovarský festival v maximálně bezpečné formě pro jeho hosty a návštěvníky," uvedl prezident MFF KV Jiří Bartoška.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.