reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Albatros Media kupuje knižní divizi Mladé fronty

11:43, 9. 2. 2021

Jedna ze dvou největších knižních firem v Česku, Albatros Media (majitelé Silke a Jaroslav Horákovi, rovněž Deník N), konečně dotáhla jednání o nákupu zbytků vydavatelství Mladá fronta (MF; nyní v úpadku).

Albatros Media (AM) koupil za 14 milionů korun knižní divizi společnosti MF poté, co završil vyjednávání o odkupu z insolvenčního řízení probíhajícího od počátku roku 2020. Nakladatelství Mladé fronty se tak stane sedmnáctým nakladatelstvím skupiny.

"Máme radost, že se nám nakonec podařilo dosáhnout jednomyslného konsenzu všech účastníků insolvenčního řízení, a že převzetí Mladé fronty naší společností nakonec považovaly za nejlepší řešení všechny subjekty, počínaje insolvenční správkyní, přes zajištěné věřitele, věřitelský výbor, opatrovníka společnosti, dřívější zaměstnance, další věřitele, a také insolvenční soud," uvedl ředitel Albatrosu Václav Kadlec (foto).

Podle Albatrosu je knižní divize Mladé Fronty v nedobrém stavu. Po dobu mnoha měsíců nevydala žádnou novou knihu a čelila i odlivu řady zajímavých autorů, kteří s ní byli v uplynulých letech spojeni, uvedli zástupci AM." Stále věříme, že je možný její restart,"  doplnil Kadlec.

Produkce Albatros Media pokrývá téměř 20 procent nakladatelského trhu. Vedle sedmnácti samostatných nakladatelských značek jako AlbatrosCooBooMottoXYZCPress, ComputerPress, Management PressB4U PublishingFragment, EgmontKniha Zlín, Panteon nebo Vyšehrad vlastní AM také stoprocentní podíl v distributorech elektronických knih eReading.cz Palmknihy. Tržby se v předcovidovém období pohybovaly přes miliardu korun.