Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
      
      
    

Filmový fond rozdělil 127 milionů mezi stovky projektů

20:47, 20. 2. 2021
Televize Film Aleš Borovan

Státní fond kinematografie posílá do audiovizuální industrie (ilustrační foto) potřebných 127 milionů korun. Desítky milionů z kapes daňových poplatníků dostanou producenti, distributoři a kinaři.

Celou sumu v mimořádné výzvě Projekty producentských firem, distributorů a provozovatelů kin zaměřené na výzkum a inovace rada fondu rozdělila mezi 212 projektů. Fond pro tyto účely použil prostředky, kterými disponoval v Krátkodobé koncepci, a rovněž mimořádnou dotaci, kterou mu poskytla ministerstva financí a kultury.

Rada fondu rozhodovala v mimořádné výzvě o podpoře ve třech kategoriích. Mezi producenty rozdělila celkem 72,8 milionu korun na 108 projektů. Mezi distributory bylo podpořeno 17 inovačních projektů za 17,4 milionu. A v třetí kategorii, určené kinařům, bylo podpořeno 87 projektů celkem za 36,9 milionu.

Peníze jdou podle zástupců fondu na záchranu a zachování klíčové infrastruktury českého audiovizuálního průmyslu. "Rada fondu se snaží podpořit primárně ty právnické osoby, které jsou zadavateli práce právnickým osobám subdodavatelských firem a především OSVČ."

"Po balíčku tří jarních mimořádných výzev určených zvlášť kinům, producentům a distribučním firmám, ve kterých fond poslal na záchranu filmového průmyslu 92 milionů korun, se jednalo o velkou mimořádnou souhrnnou výzvu na podporu těchto tří základních pilířů audiovizuálního sektoru," uvedla ředitelka fondu Helena Bezděk Fraňková.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Výstavba nové videoplatformy České televize vstupuje do závěrečné fáze

Filmové společnosti Bontonfilm klesly tržby na 215 milionů

Obchodník s filmovými a televizními právy AQS zvedl zisk na 12 milionů

Televize Prima rozšiřuje investice do dlouholetých seriálů

Producent Erben a režisér Bajgar začnou točit nový film Teorie touhy

Špičkoví filmoví manažeři zakládají novou produkční firmu

Ředitel Dvořák spouští důležitou akci s dopadem na ekonomiku České televize

Podle scénáře Mira Šifry vznikne nový celovečerní film

Nový plán skupiny PPF pro vrcholové vedení televize Nova

Filmový byznys skončil v plusu téměř 200 milionů

Natáčení vysokorozpočtového filmu Il Boemo vstoupilo do hlavní fáze

Producent Erben a režisér Bajgar mají dotočeno Kurz manželské touhy, kinopremiéra na podzim

Režisér Tauš získal pro nový celovečerní film Amerikánka důležitého partnera

„Psí“ rodinný film Gump – pes, který naučil lidi žít s tržbami 6 milionů

Vánoční film Ireny Pavláskové má dotočeno, do kin jde v listopadu

Komedie Matky prodala kinolístky téměř za 30 milionů

Dvořák s Ferencovou začali točit novou rodinnou komedii Přání k narozeninám

Na kin vstoupí druhý film Petra Kolečka, debut utržil desítky milionů

Marvelovka Black Widov v kinech utržila přes 150 milionů dolarů, další miliony šly ze streamingu

Tým komedie Prvok, Šampón, Tečka a Karel připravuje speciální projekci pro několik tisíc diváků

Komedie Matky během premiérového týdne utržila téměř 8 milionů

Rychle a zběsile 9 v českých kinech vidělo skoro 40 tisíc diváků

Sarkastický režisér Sedláček začal točit vztahovou romantickou komedii

Čínští diváci nafoukli mezinárodní tržby Rychle a zběsile 9 na více než čtvrt miliardy dolarů

Do kin míří první filmová romance Jana Prušinovského

Padla poslední klapka nového „lyžařského“ filmu Poslední závod, Bohumila Hanče hraje Hádek

Jakub Machala dotočil česko-slovenskou komedii Láska hory přenáší

Režisérka Solčanská má za sebou třetinu natáčení nové pohádky Zakletá jeskyně

Globální kinotržby Godzilla vs. Kong překročily 350 milionů dolarů

Režisér Macharáček bude točit pokračování pohádky Tajemství staré bambitky

Prušinovský začne točit nový film Grand Prix z automobilového prostředí

Svěráci začali točit nový celovečerní film Betlémské světlo s rozpočtem téměř 40 milionů

Režisérka Parkanová a love.FRAME dotočily celovečerní film Slovo

Blockbuster Godzilla vs. Kong v kinech utržil přes 100 milionů dolarů

MPA: globální počet předplatitelů streamingových služeb poprvé převýšil miliardu

Režisér Oukropec dokončil nový rodinný film o lesních bytostech

Režisérka Pavlásková točí Vánoční příběh s Rodenem a Bohdalovou

Produkční společnost Goodmind dokončuje nekorektní komedii Mstitel, do kin má jít ještě letos

Filmový producent Svěrák dostane ze státního fondu 7 milionů na nový projekt

Krobot s Isteníkem a Polívkovou točí novou „hasičskou“ komedii

Českého lva za nejlepší film má Šarlatán (producenti Šárka Cimbalová, Kevan Van Thompson)

Hřebejk s Jarchovským připravují celovečerní film o korupci lékařů

Punk Film a režisér Hodan zahájili natáčení Posledního závodu

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Mall Group: počet obchodníků, kteří zboží nabízejí na internetovém tržišti Mall, přesahuje dva tisíce. Kromě výrazného nárůstu prodejů v Česku, kde se zboží z partnerského prodeje na celkových prodejích Mallu podílí více než třetinou, podle zástupců skupiny rostou i prodeje v zahraničí. Mimo Česko již putuje více než čtvrtina objednávek z partnerského prodeje. Vedle sousedního Slovenska je nejsilnějším trhem pro tuzemské prodejce Slovinsko, kde marketplace Mallu meziročně vyrostl o tisíc procent. Polovina obchodníků na slovinském Mallu přitom pochází z Česka.

  • CNN Prima News: od srpna stanici posílí moderátor Petr Suchoň (ex-TV Nova), který dostane na starost moderování ranního pořadu Nový den.

  • PPF: investiční skupina vstupuje do nového segmentu trhu, pronájmu plachetnic pro rekreaci. PPF vytváří společný podnik s Groupe Beneteau, tradičním francouzským výrobcem menších rekreačních plavidel a plachetnic. Cílem je vybudovat nového lídra v odvětví pronájmu plachetnic na dovolené. Transakce spočívá v akvizici kontrolních podílů jedničky a dvojky na tomto trhu, Dream Yacht Charter a Navigare Yachting, společným podnikem, ve kterém bude mít PPF většinový podíl.

  • NBCUniversal: streamovací platforma Peacock dosáhla od startu v dubnu 2020 počtu uživatelů 54 milionů. Platforma nabízí jak verzi zdarma, financovanou reklamou a s omezeným obsahem, tak i placenou verzi. Peacock Premium by mělo mít přes 10 milionů zákazníků. V tomto roce chce Peacock výrazně proniknout na mezinárodní trhy.

  • Česká televize: nasadí nový seriál režiséra Radka Bajgara a scenáristy Petra Kolečka od 3. září (pátek) v prime time na ČT1. Komediální série z prostředí chatové osady má 13 epizod. V hlavních rolích Martin MyšičkaPavla BeretováRadek HolubPetra NesvačilováIgor BarešEva LeinwerberováJosef PolášekJana PlodkováPavel NovýJana ŠvandováIvana ChýlkováStanislav Majer nebo Tomáš Hanák. Výkonnou producentkou série je Romana Brožková/Logline Production, externím producentem Petr Erben/Logline Production. Osada vznikla v kreativní skupině ČT Josefa Viewegha.

  • Bezrealitky.cz: realitní projekty, do kterých v posledních měsících investoval podnikatel Marek Rosenbaum, míří pod jednu střechu. Vzniká skupina European Housing Services, která spojí Bezrealitky.cz, Maximu, Český nemovitostní trust a nově také službu Tvůj Správce. Do roka skupina chce mít obrat přesahující jednu miliardu a do pěti let chce působit v pěti evropských zemích. Do čela skupiny se postaví Hendrik Meyer.

  • Hit dne


    Tři sestry: Já jsem Aleš

Recenze

Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Film Aleš Borovan

Možná nejpříjemnější překvapení na poli českých filmů v letošním, distribučně podivném roce. Filmová adaptace románu Patrika Hartla (rovněž režie a scénář) totiž trochu klame tělem. Film, který se na první pohled tváří jako klasická tuzemská řachanda o vztazích a všude se opravdu prezentuje jako "komedie", je ve skutečnosti ne úplně veselé vyprávění z chlapského světa po čtyřicítce.

Čtyři kamarádi z gymplu (?) si ve středním věku víceméně v podobném momentu uvědomí, že nežijí úplně tak, jak si kdysi v mládí představovali. Mužskou krizi, poničené sebevědomí a mentální tápání zkusí vyřešit plněním téměř nesplnitelných úkolů. Samozřejmě, že takto rozehraný příběh nabídne množství (zde více méně zdařilých) gagů, hlášek a komických situací. Do nich ale režisér Hartl velmi zručně a místy velmi překvapivě sází vážné situace, při kterých vnímavějšího diváka mrazí v zádech. Takže žánr spíše tedy dramedy, v Prvokovi... nadprůměrně zvládnutá, se silnými, emočně naléhavými momenty a propracovanými postavami, napsanými tak, že jen málokdo z cílové skupiny se s některou z nich nebude schopen identifikovat.

Asi je možná zbytečné dodávat, že velký podíl na sympatickém a uvěřitelném vyznění filmu mají excelentní výkony v hlavních rolích v podání Martina Pechláta, Davida Švehlíka, Hynka Čermáka a Martina Hofmanna (ve vedlejších rolích, či spíše minirolích se tam mihnou desítky dalších hvězdných herců a hereček). Prvok, Šampón, Tečka a Karel má díky všem těmto ingrediencím nakročeno dostat se v návštěvnosti přes půl milionu diváků a velmi slušnou šancí stát se klasickým snímkem žánru - mnohý z diváků se k němu rád vrátí i po deseti dvaceti letech. Takový počin je v české kinematografii vzácný: kvalitní film pro masy.