Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
       
     
      
    

Havrlantova skupina Rockaway Capital vstupuje do organizační firmy Karlovarského festivalu

09:41, 24. 2. 2021

Organizační firma Karlovarského filmového festivalu, kterou doposud vlastnicky ovládal jen prezident akce Jiří Bartoška (foto vlevo), získala strategického investora.

Do produkční firmy Film servis festival Karlovy Vary (FSFKV) vstupuje investiční skupina Rockaway Capital, kterou většinově vlastní Jakub Havrlant (vpravo). Velikost podílu ani finanční podmínky firma nechtěla komentovat. Složení vedení MFF KV se nemění, prezidentem a předsedou představenstva FSFKV zůstává Bartoška. Podle zástupců festivalu se posílí role managementu, což představuje "zajištění kontinuity jeho dlouhodobé vize". Uměleckým ředitelem je Karel Och, výkonný ředitel Kryštof Mucha se nově stává i členem představenstva Film servis festival Karlovy Vary.

"Letošní složitý rok nám svojí nepředvídatelností ukázal, jak důležité je mít na své straně silné partnery, kteří nás podpoří i v době, kdy se kvůli koronaviru ruší filmové festivaly po celém světě. Využil jsem možnosti přizvat strategického investora, který nám pomůže festival dále organizačně i umělecky posouvat. S Jakubem Havrlantem a Rockaway Capital se navíc dobře známe, díky spolupráci s Mall.cz, který je už čtyři roky partnerem festivalu a který patří do portfolia Rockaway, je náš vztah dlouhodobý," uvedl Bartoška.

Rockaway Capital působí v 17 zemích Evropy. Firmy pod její správou zaměstnávají přes 5 tisíc zaměstnanců a v roce 2019 dosáhly agregovaných tržeb přes 2,5 miliardy eur. Působí v oblastech e-commerce, e-travel, venture kapitálu, fintechu, médií a blockchainu. Do jejího portfolia spadá e-commerce skupina Mall Group, online cestovní kancelář Invia, cenový srovnávač Heureka, obsahová a e-commerce platforma Gjirafa, knižní firma Euromedia Group, technologické startupy a fond Rockaway Blockchain. Část z těchto aktiv spoluvlastní miliardáři Petr Kellner a Daniel Křetínský.

Karlovarský filmový festival v loňském roce kvůli pandemii čínského koronaviru neproběhl. I v letošním roce je situace velmi nejistá vzhledem k pomalému postupu očkování a vysokým číslům nakažených.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Dentsu Czech Republic: podíl ve výši 90 procent v agentuře Isobar Czech Republic se přesune uvnitř komunikační skupiny z Adexpres.com na další firmu dentsu McGarrybowen Czech Republic. Má se jednat o účetní operaci. Zbylých 10 procent má Dentsu Czech Republic.

  • TV Nova: reality show Survivor Česko & Slovensko při svém televizním startu v úterý 18. ledna podle televize zaujala 30,81 procenta lidí u televizních obrazovek v CS 15 až 54. Nejvyšší podíl na sledovanosti byl mezi mladšími ženami - 53,81 procenta v CS Ž15 až 34.

  • Tomáš Kočko & Orchestr: seskupení z tuzemské world music scény vydalo poslední den 2021 novinkové album Ona. Slavnostní "postřižiny" nového CD proběhnou 5. dubna v brněnském Sono Centru. Natáčelo se částečně v domácích studiích hostujících interpretek a interpretů (Lucia Šoralová, Alena Antalová, Gosza Tutko a Cimbaliband), a také ve studiu dvorního zvukaře Broňka Šmida.

  • Digital People: společnost, která zastřešuje čtyři módní brandy a e-shopy Zoot, Different, Urban Store a Bibloo působící na 11 trzích Evropy, získala ke konci roku 2021 nového strategického partnera. Akciový podíl ve společnosti Digital People ve výši 50,01 procenta koupila od Natlandu společnost Across e-commerce, která se stane majoritním vlastníkem a získává tím také pravomoci exekutivně řídit celou skupinu. Majitelem Across e-commerce je slovenská skupina Across (Július Strapek).

  • Microsoft: obří softwarová korporace kupuje velkého herního vydavatele Activision Blizzard (tituly Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty nebo Candy Crush). Objem transakce je 68,7 miliardy dolarů (cena akcie 95 dolarů za kus). Po uzavření transakce (předpoklad rok 2023) by se Microsoft měl stát třetí největší herní společností na svět za Tencent a Sony. Activision Blizzard zaměstnává okolo 10 tisíc lidí po celém světě.

  • Vodafone: ve videotéce Vodafone TV diváci v roce 2021 v kategorii české filmy nejvíce sledovali (podle pořadí) 1. Anděl Páně 2. 2. S čerty nejsou žerty. 3. Čertoviny. 4. Ženy v běhu. 5. Tři oříšky pro Popelku. V kategorii české seriály to byly 1. První republika 1. a 2. série. 2. Vyšehrad. 3. Mlsné medvědí příběhy. 4. Pat a Mat. 5. Krtek a Panda. Služba Vodafone TV odstartovala v Česku v březnu 2020 a podle firmy má aktuálně statisíce zákazníků.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Guru

Televize Aleš Borovan

Kdo ještě před několika měsíci pochyboval, zda si TV Nova náhodou objemnými investicemi do velkého počtu premiérových internet-only seriálů na Voyo.cz náhodou neukousla příliš velké sousto, ten minimálně od novinkové série Guru musí začít uznale kývat hlavou (pokud to neudělal již u loňského titulu Případ Roubal).

Guru rozhodně není bakelitovou a lacině vypadající vycpávkou pro Voyo mezi americké blockbustery. Je to vydařená, plnokrevná minisérie s dobrou production value (výkonná produkce zkušená Dramedy Productions), navíc na nesnadné téma manipulace a zneužívání druhých (zde především psychických raněných či labilních žen). Guru, který vznikl na motivy nechvalně proslulého samozvaného Gurua Járy alias Óm Nadsamce a jeho polosekty, je výborně napsaný (Jan Coufal), scénář se vyhnul laciné bulvarizaci a povrchní oplzlosti.

Skvěle a přitom citlivě pracuje s atmosférou, některé pasáže, zejména obávaného "odháčkování", mohou některým slabším jedincům dost zacloumat emocemi. Je třeba smeknout, že stejně jako v Roubalovi, tak i v Guruovi dostávají velký prostor spíše neokoukané tváře, nejedná se o umělce provařené milionem seriálů. Angažovaní herci a herečky se odměnili povětšinou výbornými výkony (zejména Anna Fialová), ve kterých se snoubí civilní a soustředěné herectví. A dvě plus: herec Vojtěch Kotek má konečně ve své filmografii pořádného zlouna (každý větší herec by ho měl mít) a velmi solidní rukavice hozená konkurenční Primě. Jestli se dvě největší komerční stanice v Česku začnou přeplivávat v ranku quality TV, tuzemský divák na tom jedině vydělá.