Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
       
     
      
    

Miliardář Komárek kupuje vývojáře zákaznického software Komix

10:55, 25. 3. 2021

Aricoma Group, která patří do investiční skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka (foto), pokračuje v akvizičním tažení na českém trhu. Aricoma včera podepsala smlouvu o nákupu stoprocentního podílu ve společnosti Komix.

Transakce ještě podléhá schválení Úřadem pro hospodářskou soutěž. Komix již téměř třicet let vyvíjí zakázkový software pro e-government, zdravotní pojišťovny a velké podniky, jako jsou Škoda Auto, Nestlé nebo Porsche Česká republika. V minulosti se Komix podílel například na projektech elektronické neschopenky, cestovních dokladů s biometrickými prvky a informačního systému evidence obyvatel.

Dosavadními spolumajiteli Komix byli Tomáš Rutrle (32 procent), Martin Sláma (17 procent), Libor Málek (17 procent), Yvona Parmová (17 procent) a Martin Lipš (17 procent). Komix patří podle tržeb za vývoj zákaznického software, které letos dosáhnou více než půl miliardy korun (za fiskální rok 2019/2020 firma utržila 432 milionů, čistý zisk činil téměř 32 milionů), mezi top 10 dodavatelů na českém trhu. V Komixu pracuje téměř 300 lidí, především vývojářů.

Aricoma Group na konci loňského roku koupila mezinárodní společnost Seavus. Cílem Komárkovy skupiny je vybudovat výrazného evropského hráče v oblasti ICT a SW řešení. "Současné dění ve společnosti, které je zásadně ovlivněno pandemií Covid-19, nám ukazuje, že jsme se vydali správným směrem a naše předpoklady vývoje trhu byly správné. Zákazníci se snaží urychlovat digitální transformaci, jak se dá, a to přináší celému oboru informačních technologií nové příležitosti," uvedl ředitel Aricoma Group Milan Sameš.

Skupina bude po dokončení transakce zahrnovat 8 společností s konsolidovaným obratem převyšujícím 8,5 miliard korun, se ziskem před započtením daní, úroků a odpisů (EBITDA) přes téměř 900 milionů korun a s více jak 3 tisíci zaměstnanci.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Dentsu Czech Republic: podíl ve výši 90 procent v agentuře Isobar Czech Republic se přesune uvnitř komunikační skupiny z Adexpres.com na další firmu dentsu McGarrybowen Czech Republic. Má se jednat o účetní operaci. Zbylých 10 procent má Dentsu Czech Republic.

  • TV Nova: reality show Survivor Česko & Slovensko při svém televizním startu v úterý 18. ledna podle televize zaujala 30,81 procenta lidí u televizních obrazovek v CS 15 až 54. Nejvyšší podíl na sledovanosti byl mezi mladšími ženami - 53,81 procenta v CS Ž15 až 34.

  • Tomáš Kočko & Orchestr: seskupení z tuzemské world music scény vydalo poslední den 2021 novinkové album Ona. Slavnostní "postřižiny" nového CD proběhnou 5. dubna v brněnském Sono Centru. Natáčelo se částečně v domácích studiích hostujících interpretek a interpretů (Lucia Šoralová, Alena Antalová, Gosza Tutko a Cimbaliband), a také ve studiu dvorního zvukaře Broňka Šmida.

  • Digital People: společnost, která zastřešuje čtyři módní brandy a e-shopy Zoot, Different, Urban Store a Bibloo působící na 11 trzích Evropy, získala ke konci roku 2021 nového strategického partnera. Akciový podíl ve společnosti Digital People ve výši 50,01 procenta koupila od Natlandu společnost Across e-commerce, která se stane majoritním vlastníkem a získává tím také pravomoci exekutivně řídit celou skupinu. Majitelem Across e-commerce je slovenská skupina Across (Július Strapek).

  • Microsoft: obří softwarová korporace kupuje velkého herního vydavatele Activision Blizzard (tituly Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty nebo Candy Crush). Objem transakce je 68,7 miliardy dolarů (cena akcie 95 dolarů za kus). Po uzavření transakce (předpoklad rok 2023) by se Microsoft měl stát třetí největší herní společností na svět za Tencent a Sony. Activision Blizzard zaměstnává okolo 10 tisíc lidí po celém světě.

  • Vodafone: ve videotéce Vodafone TV diváci v roce 2021 v kategorii české filmy nejvíce sledovali (podle pořadí) 1. Anděl Páně 2. 2. S čerty nejsou žerty. 3. Čertoviny. 4. Ženy v běhu. 5. Tři oříšky pro Popelku. V kategorii české seriály to byly 1. První republika 1. a 2. série. 2. Vyšehrad. 3. Mlsné medvědí příběhy. 4. Pat a Mat. 5. Krtek a Panda. Služba Vodafone TV odstartovala v Česku v březnu 2020 a podle firmy má aktuálně statisíce zákazníků.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Guru

Televize Aleš Borovan

Kdo ještě před několika měsíci pochyboval, zda si TV Nova náhodou objemnými investicemi do velkého počtu premiérových internet-only seriálů na Voyo.cz náhodou neukousla příliš velké sousto, ten minimálně od novinkové série Guru musí začít uznale kývat hlavou (pokud to neudělal již u loňského titulu Případ Roubal).

Guru rozhodně není bakelitovou a lacině vypadající vycpávkou pro Voyo mezi americké blockbustery. Je to vydařená, plnokrevná minisérie s dobrou production value (výkonná produkce zkušená Dramedy Productions), navíc na nesnadné téma manipulace a zneužívání druhých (zde především psychických raněných či labilních žen). Guru, který vznikl na motivy nechvalně proslulého samozvaného Gurua Járy alias Óm Nadsamce a jeho polosekty, je výborně napsaný (Jan Coufal), scénář se vyhnul laciné bulvarizaci a povrchní oplzlosti.

Skvěle a přitom citlivě pracuje s atmosférou, některé pasáže, zejména obávaného "odháčkování", mohou některým slabším jedincům dost zacloumat emocemi. Je třeba smeknout, že stejně jako v Roubalovi, tak i v Guruovi dostávají velký prostor spíše neokoukané tváře, nejedná se o umělce provařené milionem seriálů. Angažovaní herci a herečky se odměnili povětšinou výbornými výkony (zejména Anna Fialová), ve kterých se snoubí civilní a soustředěné herectví. A dvě plus: herec Vojtěch Kotek má konečně ve své filmografii pořádného zlouna (každý větší herec by ho měl mít) a velmi solidní rukavice hozená konkurenční Primě. Jestli se dvě největší komerční stanice v Česku začnou přeplivávat v ranku quality TV, tuzemský divák na tom jedině vydělá.