reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Provozovatel Datartu loni zvedl tržby na téměř 21 miliard

Velká retailová skupina HP Tronic, která zahrnuje brandy prodejen s elektronikou a domácími spotřebiči Datart (preferovaná značka), Euronics nebo Kasa.cz, hlásí i navzdory pandemii čínského koronaviru výrazně růstová byznysová čísla za rok 2020.

Skupina loni utržila téměř 21 miliard korun. V meziročním srovnání to je o 5 miliard více. EBITDA se z 550 milionů korun zdvojnásobil na 1,19 miliardy. Kamenné prodejny skupiny byly loni zavřené cca 100 dní. "Díky tomu, že se podařilo přesunout nákupní proces do online, který společně s výdejními místy velmi dobře fungoval (a stále funguje), dokázal e-shop nahradit propad tržeb ze zavřených prodejen," uvedla mluvčí HP Tronic Eva Kočicová.

Rostla především preferovaná značka Datart. „Po začlenění značky Datart jsme cíleně posilovali její význam ve skupině a také se věnovali rozvoji internetového obchodu a navázaných zákaznických služeb, aby se z Datartu stal fungující a u zákazníků oblíbený multikanálový prodejce,“ uvedl Daniel Večeřa, ředitel a spolumajitel HP Tronic.

V Česku Datart provozuje více než sto kamenných prodejen. Do portfolia HP Tronic patří kromě výše uvedených brandů rovněž Eta (výrobce domácích spotřebičů) a slovenský e-shop Hej.sk. Společnost působí také oblasti cestovního ruchu a gastronomie, provozuje mimo jiné Resort Valachy se čtyřmi hotely s wellness centry, ski areálem a golfovým hřištěm. V současné době zaměstnává v Česku a na Slovensku 3 tisíce lidí.