Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Investoři nalijí do platformy Productboard dalších 1,5 miliardy korun

17:05, 22. 4. 2021

Česká online platforma Productboard, která pomáhá produktovým manažerům vyvíjet produkty na základě potřeb zákazníků a uvést je co nejrychleji na trh, získala další velkou investici.

V novém investičním kole series C nyní Productboard, založený před lety Hubertem Palánem a Danielem Hejlem (foto zleva doprava), získal od investorů 1,5 miliardy korun (72 milionů dolarů). Ty použije pro "akceleraci růstu, další škálování softwaru a především na nábor těch nejlepších odborníků na světě".

Transakci vedl newyorský fond Tiger Global Management, který se zaměřuje na investice do růstové fáze vyspělých startupů. Fond dříve investoval například do Airbnb, Uberu, Pelotonu, Stripu nebo Coinbase. Series C se zúčastnili také investoři z předchozích kol - Index Ventures, Kleiner Perkins, Sequoia Capital a Bessemer Venture Partners.

"Svět se digitalizuje a události posledního roku vše akcelerovaly. Productboardu se extrémně daří. Dostali jsme se do bodu, kdy jsme nové financování nepotřebovali, ale jednoduše se naskytly příležitosti, které se neodmítají a které nám pomohou ještě zrychlit. Máme ambiciózní cíle, do konce roku chceme rozšířit tým minimálně o dalších sto lidí," uvedl Palán, který firmu vede z pozice CEO.

"Vzhledem k velikosti investičního kola a jmen, která se do něj zapojila, je to také potvrzení, že Productboard je na jasné cestě stát se prvním českým unicornem, osobně bych řekl, že už je to hotová věc," uvedl Dušan Zábrodský, investiční partner Rockaway Capital (jeden z prvních investorů Productboardu).

Za posledních dvanáct měsíců se tým Productboardu zdvojnásobil. V Praze, San Franciscu a Vancouveru pro firmu pracuje 230 lidí. Jenom do konce letošního roku chce nabrat další stovku kolegů, a to jak z řad vývojářů a produktových manažerů, tak do obchodu, marketingu a takzvaného customer success oddělení.

Firmu založili Palán s Hejlem v roce 2014. Prvních 400 tisíc dolarů do firmy přiteklo v roce 2015 od tuzemského Rockaway Capital, rok nato se s částkou 1,3 milionu dolarů přidala trojice investorů Credo Ventures, euroameričtí Index Ventures a také Reflex Capital. V září 2016 Productboard představil první veřejnou verzi systému v americké startupové soutěži TechCrunch’s Disrupt Startup Battlefield. V červenci 2018 proběhlo investiční kolo A, do kterého se jako hlavní investor zapojil fond Kleiner Perkins. Toto investiční kolo poté rozšířili stávající investoři pod taktovkou Index Ventures o dalších 10 milionů dolarů. V lednu 2020 do firmy investovala 45 milionů dolarů světoznámá Sequoia Capital spolu s Bessemer Venture Partners. Dohromady tak Productboard od investorů získal 137 milionů dolarů, tedy necelé tři miliardy korun.

Mezi klíčové zákazníky Productboardu patří Microsoft, Avast, Disney, JCDecaux, Zendesk, Unity, Zoom nebo UiPath.

Sdílejte článek: