Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
     
      
        

Tržby e-commerce skupiny Mall Group stouply na 21 miliard

15:14, 25. 5. 2021

Zájem o online nakupování v covidové době pořádně nakopnul čísla doposud silně prodělečné e-commerce skupiny Mall Group, kterou ovládá PPF (40 procent), Daniel Křetínský a spol. (40 procent) a Rockaway Capital (20 procent).

Skupině, zastřešující internetové tržiště a e-shop Mall.cz, e-shop s elektronikou CZC.cz či e-shopy Vivantis a ProZdravi.cz, se za uplynulý fiskální rok (skončil v březnu 2021) podařilo vygenerovat obrat ve výši 20,7 miliardy korun, což podle zástupců Mall Group představuje meziroční nárůst o 26 procent. Oproti předchozímu fiskálnímu roku narostl počet objednávek o 31 procent a překonal hranici 14 milionů. Mezi obratově nejsilnější kategorie na Mallu tradičně patřila elektronika v čele s televizemi, mobilními telefony a notebooky, následovala velká bílá technika.

"Covid-19 samozřejmě přispěl k našemu růstu, ale rozhodně nebyl hlavním důvodem našeho hospodářského zlepšení. Meziroční tempo růstu se oproti předchozím letům lehce zrychlilo, zásadním zlepšením ovšem prošla transakční ekonomika. Ozdravili jsme téměř všechny poměrové ukazatele, provedli důslednou revizi byznys modelu, zefektivnili logistiku a mimo jiné také vsadili na růst našeho tržiště. Rovněž jsme zrevidovali fixní a interní náklady. Věděli jsme tedy, že výsledek bude meziročně výrazně lepší, ale i tak jsme naše vlastní očekávání o 500 milionů překonali," komentuje CEO Mall Group Jan Hanuš (foto).

Mall Group byla dlouhou dobu pověstná produkcí hlubokých prodělků. V roce 2019 podle údajů PPF prodělala 66 milionů eur (v přepočtu průměrným kurzem to je 1,7 miliardy koruny). Nyní skupina tvrdí, že za uplynulý fiskální rok je v plusu, má jít o kategorii EBITDA - zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací. Zástupci Mallu však nechtěli upřesnit velikost plusu.

"Důležitou roli v rámci překlopení Mall Group do zisku hrál úspěšný přerod Mallu v tržiště. Skrze program Mall Partner prodává na Mallu již přes dva tisíce partnerských obchodníků, kteří s Mallem získávají nový prodejní kanál a díky nimž nabídka produktů na Mallu překonala hranici 2 milionů položek," tvrdí firma. Během dalších tří let chce Mall nabízet cca 30 milionů položek.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • BrainZone: manažerská, kreativní, PR & marketingová agentura, která se specializuje na hudební průmysl, v roce 2020 dosáhla obratu 6,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 25 milionů. Firma skončila v prodělku 9,6 milionu, o rok dříve vygenerovala zisk 6,4 milionu korun.

  • POS Media Czech Republic: indoor mediální agentura v roce 2020 utržila 126 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 58 milionů. Čistý zisk meziročně vzrostl z 8,5 milionu na 12 milionů korun. Firma patří do konsolidačního celku nizozemské POS Media, ve které by měl držet rozhodující podíl zakladatel a generální ředitel společnosti Richard van het Bolscher.

  • Firma na zážitky: zážitková společnost ze skupiny Media Bohemia v roce 2020 utržila přes 47 milionů korun. O rok dříve to bylo 68 milionů. Ztráta ve výši 6 milionů v roce 2019 se loni překlopila v účetní zisk ve výši 5 milionů korun.

  • Norah Jones: americká zpěvačka a písničkářka, kombinující jazz a pop, dnes vydává album s vánočními motivy, které nese název I Dream Of Christmas. Deska, na které spolupracoval producent Leon Michels, obsahuje písně jako White Christmas, Blue Christmas, Winter Wonderland, Christmas Time Is Here nebo také předělávku písně Christmas Don’t Be Late známé od filmových Chipmunků.

  • Publicis Groupe: PR agentura MSL získala nového klienta - platformu pro rozvoz jídla Dáme jídlo. Zajišťovat pro něj bude podporu v oblasti spotřebitelské i korporátní komunikace. Spolupráce byla zahájena na začátku října 2021. MSL nahrazuje předchozí agenturu Dáme jídlo PR Partners.

  • KKCG: fond Springtide Ventures ze skupiny Karla Komárka ml. investoval do izraelské společnosti Cognni, zaměřené na využívání umělé inteligence ve středních a velkých  firmách. Fond do firmy investoval 3 miliony dolarů formou SAFE (Simple Agreement for Future Equity). V roce 2022 by fond měl držet zhruba pětiprocentní podíl v Cognni. "Tuto investici považujeme za velmi perspektivní. Produkty, jež Cognni vyvíjí, jsou zaměřené na řízení a ochranu firemních dokumentů. To je něco, bez čeho se firmy v budoucnu neobejdou," uvedl Karel Tušek, technologický ředitel Springtide.

  • Hit dne


    Teaser pro nový seriál House of Dragon.

Recenze

Myši patří do nebe

Film Aleš Borovan

Dlouhé roky připravovaný projekt podle stejnojmenné knihy Ivy Procházkové vyústil v povedený a nevšední animák, kterého bychom si měli vážit a opečovávat jako vzácnou květinku. V první řadě se jedná o výrazný a nadprůměrný projekt i v rámci té lepší části české animované tvorby (Jiří Trnka, Jiří Barta, Aurel Klimt, Břetislav Pojar atd.). Tradice v podobě tuzemské animace jako výkladní skříně české kinematografie, ať již to bereme z hlediska úrovně řemesla (nesmíme zapomenout i na podmanivou hudbu tohoto filmu) nebo sdělovaných myšlenek, tedy zaplaťpánbu nekončí.

Za druhé, Myši patří do nebe je skutečně chytře a promyšleně vystavěný rodinný snímek, na který dospělí mohou bez obav zajít se svými dětmi tak cca do dvanácti třinácti let. Tvůrci v čele s režisérskou dvojicí Jan Bubeníček - Denisa Grimmová v příběhu myšky Šupito a lišáka Bělobřicha citlivě a vyváženě namixovali směs dětské rozpustilé zábavy, fantazie a dospěláckých vážných témat, byť možná více gagů a hlášek by neškodilo a byť zejména v závěru si člověk řekne, zda některé vrstvy vyprávění malé děti vůbec pochopí.

A za třetí se jedná o krásný, ušlechtilý, lidský a emocionálně naléhavý snímek, žánrově asi nejblíž zábavnému dobrodružství, který v lidech probouzí to dobré a který by mohl zabodovat i za hranicemi České republiky (přesněji vzato jsou "Myši" česko-francouzsko-polsko-slovenský projekt). Témata, jak moc je důležité přátelství, být s tím, koho máme rádi (přátelé, maminka, tatínek), jak je důležité překonat vlastní strachy a umět se obětovat za své blízké, jsou nadčasová a všeobecně platná. Myši patří do nebe takto jako jeden z mála tuzemských filmů dokáží oslovit i rozmanité mezinárodní publikum.

Tři hlavní klady, kvůli kterým byste film neměli minout a vydat se s celou rodinou do kina.