Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tržby e-commerce skupiny Mall Group stouply na 21 miliard

15:14, 25. 5. 2021

Zájem o online nakupování v covidové době pořádně nakopnul čísla doposud silně prodělečné e-commerce skupiny Mall Group, kterou ovládá PPF (40 procent), Daniel Křetínský a spol. (40 procent) a Rockaway Capital (20 procent).

Skupině, zastřešující internetové tržiště a e-shop Mall.cz, e-shop s elektronikou CZC.cz či e-shopy Vivantis a ProZdravi.cz, se za uplynulý fiskální rok (skončil v březnu 2021) podařilo vygenerovat obrat ve výši 20,7 miliardy korun, což podle zástupců Mall Group představuje meziroční nárůst o 26 procent. Oproti předchozímu fiskálnímu roku narostl počet objednávek o 31 procent a překonal hranici 14 milionů. Mezi obratově nejsilnější kategorie na Mallu tradičně patřila elektronika v čele s televizemi, mobilními telefony a notebooky, následovala velká bílá technika.

"Covid-19 samozřejmě přispěl k našemu růstu, ale rozhodně nebyl hlavním důvodem našeho hospodářského zlepšení. Meziroční tempo růstu se oproti předchozím letům lehce zrychlilo, zásadním zlepšením ovšem prošla transakční ekonomika. Ozdravili jsme téměř všechny poměrové ukazatele, provedli důslednou revizi byznys modelu, zefektivnili logistiku a mimo jiné také vsadili na růst našeho tržiště. Rovněž jsme zrevidovali fixní a interní náklady. Věděli jsme tedy, že výsledek bude meziročně výrazně lepší, ale i tak jsme naše vlastní očekávání o 500 milionů překonali," komentuje CEO Mall Group Jan Hanuš (foto).

Mall Group byla dlouhou dobu pověstná produkcí hlubokých prodělků. V roce 2019 podle údajů PPF prodělala 66 milionů eur (v přepočtu průměrným kurzem to je 1,7 miliardy koruny). Nyní skupina tvrdí, že za uplynulý fiskální rok je v plusu, má jít o kategorii EBITDA - zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací. Zástupci Mallu však nechtěli upřesnit velikost plusu.

"Důležitou roli v rámci překlopení Mall Group do zisku hrál úspěšný přerod Mallu v tržiště. Skrze program Mall Partner prodává na Mallu již přes dva tisíce partnerských obchodníků, kteří s Mallem získávají nový prodejní kanál a díky nimž nabídka produktů na Mallu překonala hranici 2 milionů položek," tvrdí firma. Během dalších tří let chce Mall nabízet cca 30 milionů položek.

Sdílejte článek: