reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Lukačovičův Seznam.cz loni utržil téměř 5 miliard, rostl i provozní zisk

14:33, 22. 6. 2021

Nakonec to jen o fous nevyšlo. Zatímco ještě na konci prvního kvartálu 2021 to na základě předběžných cifer vypadalo, že loňské tržby Seznam.cz (majitel Ivo Lukačovič) překročí poprvé v historii 5 miliard korun (psali jsme již dříve), výsledné číslo je jen nepatrně nižší.

Celkové tržby Seznam.cz nakonec v roce 2020 činily téměř 4,95 miliardy korun, což je v meziročním srovnání nárůst o 5,5 procenta. EBIT (zisk před zdaněním a úroky) dosáhl téměř 1,6 miliardy korun, téměř o 180 milionů korun více než za rok 2019. Seznamu se dle vlastního vyjádření dařilo s návštěvností homepage, ve srovnání s trhem významně rostla i služba Zboží.cz. Mapy.cz nasadily dopravní navigaci včetně kompletních informací o silniční dopravě a Vyhledávání meziročně vyrostlo o šest procent.

"Stejně jako spousta firem i Seznam se loni v březnu obával toho, co přijde. Pandemický rok ale přinesl velký zájem uživatelů o aktuální a důvěryhodné informace, které nacházeli právě na naší domovské stránce. To se promítlo do její návštěvnosti a zvýšené konzumace nejen našeho vlastního zpravodajského obsahu, ale i článků našich partnerů ve feedu. Díky nasazení obchodního týmu jsme dokázali reagovat na změny ve výši a složení inzertních investic našich klientů, což nám umožnilo splnit ambiciózně nastavený finanční plán," uvedl jeden ze tří co-CEO Pavel Zima.

Služba Zboží.cz podle něj meziročně zvýšila nejen svou návštěvnost, a to na 3 miliony reálných uživatelů měsíčně, ale v porovnání s předchozím rokem "rostla ve výnosech ještě rychleji než celý e-commerce trh, a to o 35 procent". Kromě obsahových a e-commerce služeb se dařilo i aplikaci Mapy.cz, která se zapojila do boje s koronavirovou pandemií a možnost sdílení polohy jí podle zástupců Seznamu přinesla okolo půl milionu zcela nových uživatelů.

Na podzim Seznam.cz na svých obsahových službách spustil nový diskuzní modul. "Díky němu máme v diskuzích každý den přes 800 tisíc lidí. Tři měsíce po startu jsme hladce překročili hranici 50 tisíc příspěvků denně a rosteme dál. Patříme k jedné z nejpoužívanějších tuzemských diskuzních platforem, a jsme dokonce větší než český Twitter," tvrdí Zima.