reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Bontonlandu narostly prodeje o 21 tisíc nosičů

14:02, 6. 6. 2013
Film Hudba Aleš Borovan

I přes propady příjmů velkých gramofirem si jediná česká síť obchodů s CD a LP Bontonland v roce 2012 udržela slušné prodejní tempo.

Podnik, který ovládá showbyznysový podnikatel Lešek Wronka (foto), prodal celkem 608 tisíc audionosičů (CD plus LP), což v meziročním srovnání představuje nárůst o 21 tisíc. Rostly oba segmenty: CD o 2,7 procenta na 598 tisíc kusů, LP o 100 procent na 10 tisíc kusů.

Drtivá většina prodejů - 486 tisíc nosičů, tedy cca 80 procent - připadá na na takzvanou Velkou čtyřku gramofirem: EMI, Universal Music, Sony Music a Supraphon. Zbytek tvoří tituly menších vydavatelství jako Indies, Championship Music, BrainZone, a audionosiče, které vydali samotní hudebníci či interpreti. Podíl velkých labelů v kategorii "alba nových nebo začínajících umělců" je však mnohem menší, přibližně 50 ku 50. To signalizuje nízké souhrnné investice Big Four do nových projektů v uplynulém roce.