reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mediální dům Mafra loni prodělal přes 850 milionů

Pandemie čínského koronaviru tvrdě dopadla na hospodaření jednoho z největších vydavatelství v Česku, společnosti Mafra (svěřenský fond Andreje Babiše).Ta vydává deníky MF Dnes, Lidové noviny, Metro, weby Idnes.cz, Lidovky.cz, časopisy Žena a život, Tina, Cosmopolitan atd., vlastní skupinu televizí Óčko a Rádio Impuls.

Mafra v roce 2020 prodělala v čistém 868 milionů korun. O rok dříve skončila v net profitu přes 15 milionů. Na výsledku se z velké části podepsala nutnost tvorby opravných položek k dlouhodobým aktivům (printové tituly a výrobní technologie) ve výši 791 milionů korun.

Tržby v daném období dosáhly 2,561 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 482 milionů korun. "Utlumení české ekonomiky mělo největší dopad na inzertní příjmy, kde nastal pokles ve všech mediatypech. Obdobný vývoj zaznamenal také prodej časopisů a novin, kde došlo k poklesu ve volném prodeji i k rušení předplatného ze strany velkých předplatitelů." Naopak měl růst záběr online aktivit Mafry (videoformáty atd.).

Na pád byznysových čísel management mediálního domu pod vedením Štěpána Košíka reagoval nákladovými úsporami (škrty v obslužných procesech, v personálních nákladech atd.), na příjmové straně pak rozvojem placeného obsahu. Jen ve mzdových nákladech se loni škrtlo 67 milion korun. Na konci roku 2020 ve firmě pracovalo přes 1100 zaměstnanců.