Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Do Česka míří obří streamingové služby. Bude první Spotify?

aktualizováno
13:56, 7. 6. 2013

Již za několik měsíců se podle všeho výrazně zahustí český trh se streamovanou hudbou.

Na podzim letošního roku by se zde měla spustit minimálně jedna ze služeb velkých globálních hráčů. Podle informací Borovan.cz se o možnost vstupu na české teritorium zajímaly Apple, Spotify AB a Google. Zatímco stream Spotify, který na konci roku 2012 užívalo cca 20 milionů posluchačů, z toho pět milionů platících, je již na vítězném postupu světem, obdobné služby Apple a Google se na silnější rozjezd teprve chystají.

Google v půlce května představil službu s dlouhým názvem Google Play Music All Access. Ta je určená jak pro Android, tak pro iOS. Cena služby se pohybuje okolo 10 dolarů za měsíc. Apple v těchto měsících intenzivně pracuje na spuštění služby iRadio. Z velkých gramofirem má již podepsané Universal Music, Warner Music a Sony Music, které budou iRadiu dodávat obsah.

Zbrojí i Seznam.cz, který loni v dubnu na homepage spustil streaming žánrových hudebních klipů Mixer.cz. Podle informací Borovan.cz se na září chystá relaunch Mixer.cz, který zahrne rozšíření obsahu i funkcionalit. V Česku doposud nepříliš výrazně funguje služba MusicJet, ve které má podíl OSA, Universal Music a Supraphon, nebo Deezer.com. Českou lokalizaci má i služba Rara.com.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Big Bang Media: komunikační agentura Tomáše Kačeny v roce 2018 utržila 21,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4,4 milionu více. Čistý zisk se snížil z milionu na 900 tisíc korun.

  • Erflex: firma, která kromě jiného provozuje reklamní plochy na sloupech vlastnictví Dopravního podniku hlavního města Prahy, v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2019) utržila 25 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů více. Čistý zisk se zvedl ze 600 tisíc na 1,4 milionu korun.

  • Software602: firma, nabízející bezpapírové řešení kanceláří, v roce 2018 dosáhla obratu 195 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 18 milionů méně. Čistý zisk činil 8 milionů, o rok dříve to bylo 20 milionů korun.

  • PLAYzone: firma, která provozuje již více než deset let herní portál Playzone.cz v Česku a na Slovensku, v roce 2018 utržila 23 milionů korun, v meziročním srovnání o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil z 300 tisíc na 600 tisíc korun. V PLAYzone drží poloviční podíl miliardář Ivan Zach.

  • Vladimír Mišík: na labelu 100PROmotion vydává nové album Jednou tě potkám. Poprvé po 40 letech jej nebude doprovázet kapela Etc..., nýbrž kapela Blue Shadows producenta alba Petra Ostrouchova.

  • Seznam.cz TV: televize Seznamu za první ucelený rok fungování v roce 2018 utržila 106 milionů korun, ostatní provozní výnosy dosáhly 66 milionů. Náklady přesáhly 165 milionů korun. Bez detailní znalosti rozpočítání nákladů a výnosů mezi televizi a mateřský Seznam jsou to pouze orientační čísla.

  • Na turné

    Mirai
    15. 11.03. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Ad Astra

Hodně zvláštní film - odehrává se ve 22. století, s rekvizitami z 21. století a s nápady ze sci-fi knížek 20. století. A tak jsme v relativně vzdálené budoucnosti stále svědky takových věcí, jako jsou vícestupňové rakety s klasickým pohonem a s odhoditelnými stupni nebo měsíční vozítka, která jsou jen o fous vylepšenou verzí starého Lunar Roveru.

Jako kdyby ve světě Ad Astra podivným způsobem zamrzl technologický pokrok. Hlavní vina tohoto dojmu padá na hlavu režiséra a scenáristy Jamese Graye (Ztracené město Z, Milenci), který se tentokráte příliš nevyznamenal. Na rozdíl od čarokrásné kamery Hoyte van Hoytemy (Dunkerk, Spectre, Interstellar atd.). Skutečně, těžko vzpomenout jiný film z poslední doby, kde by byl úroveň obrazu a scénáře v takovém nesouladu, co se týče kvality a kreativity.

Jenže těch podivných dějových věcí je v Ad Astra tolik (nesmyslná odbočka k lodi s poblázněnými opicemi, stavba ultra vysoké věže pro hledání mimozemských civilizací - proč, když je x krát levnější a smysluplnější vypustit teleskop někam do vesmíru, skákání Brada Pitta mezi vesmírnými loděmi, nepříliš jasně vysvětlené exploze u Neptunu a jejich dopad na Zemi atd.), že kameraman van Hoytema může točit jako Bůh, a stejně si divák z kina odnese pocit áčkového filmu, který smutně zapadl do béčkové kategorie. I navzdory velmi slušnému výkonu Brada Pitta v hlavní roli a úvodní úchvatné scéně pádu z věže. Přes některé světlé momenty je Ad Astra bohužel promarněná příležitost.