Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
     
      
        

Český telekomunikační úřad plánuje regulovat trh mobilních dat

16:22, 24. 9. 2021

Otevírá se nové bojiště zákopové války mezi Českým telekomunikačním úřadem a velkými operátory, to znamená O2, T-Mobile a Vodafone. ČTÚ se totiž nelíbí situace na trhu mobilních služeb a ohlásil, že v příštím roce přikročí k regulaci.

"V rámci analýzy byla shledána společná dominance mobilních operátorů a navržena nápravná opatření... Na trhu byla identifikována řada selhání. Jedním z nejdůležitějších je fakt, že velkoobchodní cena dat za 1 přenesený MB v období 2015 až 2020 byla vždy vyšší nebo minimálně rovna ceně maloobchodní. V roce 2020 dosáhla průměrná maloobchodní cena 1 MB přenesených dat úroveň přibližně 0,05 koruny bez DPH a průměrná velkoobchodní cena úroveň 0,09 koruny bez DPH. Velkoobchodní cena tedy činila téměř dvojnásobek maloobchodní ceny. To znamená, že virtuální operátoři nemohou ziskově replikovat a svým zákazníkům nabídnout prakticky žádný z maloobchodních tarifů zahrnující objem dat nad 2 GB nabízený operátory síťovými," uvádí regulátor.

"Nejdůležitějším nápravným opatřením, které analýza navrhuje, je povinnost umožnit přístup k velkoobchodním mobilním službám virtuálním operátorům, a to za cenu, která jim umožní replikovat nabídky mobilních síťových operátorů a soutěžit s nimi na trhu."

Vybraní operátoři mají (logicky) opačný pohled plus si přihřejí vlastní polívčičku: "ČTÚ nerespektuje rozhodnutí Evropské komise z července 2019, kdy komise odmítla návrh ČTÚ mobilní trh regulovat. ČTÚ opět v analýze ignoruje hlavní problém na českém trhu, a to sdílení mobilních sítí mezi O2/CETIN a T-Mobile, které Evropská komise už v srpnu 2019 označila za protisoutěžní. Nejistota, kterou ČTÚ na trh vnáší, představuje riziko pro budoucí investice. Přitom loňský a letošní rok ukázaly, jak je kapacitní a odolná telekomunikační infrastruktura potřebná. Vodafone nyní výrazně investuje do pokrytí, signál nejmodernější sítě 5G aktuálně pokrývá 35 procent populace," reagoval tiskový mluvčí Vodafone Ondřej Luštinec.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • BrainZone: manažerská, kreativní, PR & marketingová agentura, která se specializuje na hudební průmysl, v roce 2020 dosáhla obratu 6,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 25 milionů. Firma skončila v prodělku 9,6 milionu, o rok dříve vygenerovala zisk 6,4 milionu korun.

  • POS Media Czech Republic: indoor mediální agentura v roce 2020 utržila 126 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 58 milionů. Čistý zisk meziročně vzrostl z 8,5 milionu na 12 milionů korun. Firma patří do konsolidačního celku nizozemské POS Media, ve které by měl držet rozhodující podíl zakladatel a generální ředitel společnosti Richard van het Bolscher.

  • Firma na zážitky: zážitková společnost ze skupiny Media Bohemia v roce 2020 utržila přes 47 milionů korun. O rok dříve to bylo 68 milionů. Ztráta ve výši 6 milionů v roce 2019 se loni překlopila v účetní zisk ve výši 5 milionů korun.

  • Norah Jones: americká zpěvačka a písničkářka, kombinující jazz a pop, dnes vydává album s vánočními motivy, které nese název I Dream Of Christmas. Deska, na které spolupracoval producent Leon Michels, obsahuje písně jako White Christmas, Blue Christmas, Winter Wonderland, Christmas Time Is Here nebo také předělávku písně Christmas Don’t Be Late známé od filmových Chipmunků.

  • Publicis Groupe: PR agentura MSL získala nového klienta - platformu pro rozvoz jídla Dáme jídlo. Zajišťovat pro něj bude podporu v oblasti spotřebitelské i korporátní komunikace. Spolupráce byla zahájena na začátku října 2021. MSL nahrazuje předchozí agenturu Dáme jídlo PR Partners.

  • KKCG: fond Springtide Ventures ze skupiny Karla Komárka ml. investoval do izraelské společnosti Cognni, zaměřené na využívání umělé inteligence ve středních a velkých  firmách. Fond do firmy investoval 3 miliony dolarů formou SAFE (Simple Agreement for Future Equity). V roce 2022 by fond měl držet zhruba pětiprocentní podíl v Cognni. "Tuto investici považujeme za velmi perspektivní. Produkty, jež Cognni vyvíjí, jsou zaměřené na řízení a ochranu firemních dokumentů. To je něco, bez čeho se firmy v budoucnu neobejdou," uvedl Karel Tušek, technologický ředitel Springtide.

  • Hit dne


    Teaser pro nový seriál House of Dragon.

Recenze

Myši patří do nebe

Film Aleš Borovan

Dlouhé roky připravovaný projekt podle stejnojmenné knihy Ivy Procházkové vyústil v povedený a nevšední animák, kterého bychom si měli vážit a opečovávat jako vzácnou květinku. V první řadě se jedná o výrazný a nadprůměrný projekt i v rámci té lepší části české animované tvorby (Jiří Trnka, Jiří Barta, Aurel Klimt, Břetislav Pojar atd.). Tradice v podobě tuzemské animace jako výkladní skříně české kinematografie, ať již to bereme z hlediska úrovně řemesla (nesmíme zapomenout i na podmanivou hudbu tohoto filmu) nebo sdělovaných myšlenek, tedy zaplaťpánbu nekončí.

Za druhé, Myši patří do nebe je skutečně chytře a promyšleně vystavěný rodinný snímek, na který dospělí mohou bez obav zajít se svými dětmi tak cca do dvanácti třinácti let. Tvůrci v čele s režisérskou dvojicí Jan Bubeníček - Denisa Grimmová v příběhu myšky Šupito a lišáka Bělobřicha citlivě a vyváženě namixovali směs dětské rozpustilé zábavy, fantazie a dospěláckých vážných témat, byť možná více gagů a hlášek by neškodilo a byť zejména v závěru si člověk řekne, zda některé vrstvy vyprávění malé děti vůbec pochopí.

A za třetí se jedná o krásný, ušlechtilý, lidský a emocionálně naléhavý snímek, žánrově asi nejblíž zábavnému dobrodružství, který v lidech probouzí to dobré a který by mohl zabodovat i za hranicemi České republiky (přesněji vzato jsou "Myši" česko-francouzsko-polsko-slovenský projekt). Témata, jak moc je důležité přátelství, být s tím, koho máme rádi (přátelé, maminka, tatínek), jak je důležité překonat vlastní strachy a umět se obětovat za své blízké, jsou nadčasová a všeobecně platná. Myši patří do nebe takto jako jeden z mála tuzemských filmů dokáží oslovit i rozmanité mezinárodní publikum.

Tři hlavní klady, kvůli kterým byste film neměli minout a vydat se s celou rodinou do kina.