Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
       
     
      
    

Primácký Media Club zdraží reklamu v průměru o více než 13 procent

aktualizováno
17:53, 21. 10. 2021

Mediazastupitelství Media Club, který ovládá Prima Group miliardáře Ivana Zacha a který zastupuje i externí mediální skupiny jako TV Barrandov, Óčko TV nebo Atmedia, reaguje na výrazný převis poptávky inzerentů v TV reklamě v letošním roce a zdražuje cenu svého inzertního prostoru pro příští rok.

Jak uvedl komerční ředitel TV Prima Vladimír Pořízek (foto), reklama na médiích, zastupovaných Media Clubem, v roce 2022 zdraží  v průměru o více než 13 procent. V reálu se zdražení bude odvíjet od objemu zainvestovaných peněz. V pásmu do 4 milionů korun utracených peněz tak CPP (cost per point; vztaženo ke spotu 30 sekund v prime time) zdraží o 10 procent, v pásmu 30 až 60 milionů inflace bude 14 procent a v pásmu nad 60 milionů zdražení bude činit 15 procent.

Jednou z hlavních novinek obchodní politiky Media Clubu pro rok 2022 bude zavedení 25 TV bundlů podle cílové skupiny (rodiny s dětmi 0 až 14, hospodyně 18+, ženy 25 až 55, muži 15+ atd.). "Každý bundle je navržený, aby maximalizoval zásah a afinitu kampaní," uvedli zástupci Prima Group. Viz obrázek dole.

I v příštím roce bude základní cílovou skupinou Media Clubu dospělí 15 až 69. Mediazastupitelství pro rok 2022 počítá s vyšší provázaností jednotlivých mediatypů (TV, internet, časopisy, rádia) a se zařazením eGRP do TV Bundle kvůli zvyšování afinit u specifických cílových skupin. Další nastavení obchodní politiky MC pro rok 2022 se bude měnit jen v některých parametrech.

Den v OP 2022 je rozdělen na Prime time, Off prime time a Super break (časově omezený 1. break v pořadu, který následuje po pořadu Showtime), rok je rozdělen na High season (duben, květen, říjen, listopad), Medium season (březen, červen, září a období 1.–24. 12. 2022) a Low season. Mění sezónní indexy pro měsíce červenec (0,85), srpen (1,05), září (1,45) a první část prosince (1,40). Podrobnosti v následující prezentaci:



Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Dentsu Czech Republic: podíl ve výši 90 procent v agentuře Isobar Czech Republic se přesune uvnitř komunikační skupiny z Adexpres.com na další firmu dentsu McGarrybowen Czech Republic. Má se jednat o účetní operaci. Zbylých 10 procent má Dentsu Czech Republic.

  • TV Nova: reality show Survivor Česko & Slovensko při svém televizním startu v úterý 18. ledna podle televize zaujala 30,81 procenta lidí u televizních obrazovek v CS 15 až 54. Nejvyšší podíl na sledovanosti byl mezi mladšími ženami - 53,81 procenta v CS Ž15 až 34.

  • Tomáš Kočko & Orchestr: seskupení z tuzemské world music scény vydalo poslední den 2021 novinkové album Ona. Slavnostní "postřižiny" nového CD proběhnou 5. dubna v brněnském Sono Centru. Natáčelo se částečně v domácích studiích hostujících interpretek a interpretů (Lucia Šoralová, Alena Antalová, Gosza Tutko a Cimbaliband), a také ve studiu dvorního zvukaře Broňka Šmida.

  • Digital People: společnost, která zastřešuje čtyři módní brandy a e-shopy Zoot, Different, Urban Store a Bibloo působící na 11 trzích Evropy, získala ke konci roku 2021 nového strategického partnera. Akciový podíl ve společnosti Digital People ve výši 50,01 procenta koupila od Natlandu společnost Across e-commerce, která se stane majoritním vlastníkem a získává tím také pravomoci exekutivně řídit celou skupinu. Majitelem Across e-commerce je slovenská skupina Across (Július Strapek).

  • Microsoft: obří softwarová korporace kupuje velkého herního vydavatele Activision Blizzard (tituly Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty nebo Candy Crush). Objem transakce je 68,7 miliardy dolarů (cena akcie 95 dolarů za kus). Po uzavření transakce (předpoklad rok 2023) by se Microsoft měl stát třetí největší herní společností na svět za Tencent a Sony. Activision Blizzard zaměstnává okolo 10 tisíc lidí po celém světě.

  • Vodafone: ve videotéce Vodafone TV diváci v roce 2021 v kategorii české filmy nejvíce sledovali (podle pořadí) 1. Anděl Páně 2. 2. S čerty nejsou žerty. 3. Čertoviny. 4. Ženy v běhu. 5. Tři oříšky pro Popelku. V kategorii české seriály to byly 1. První republika 1. a 2. série. 2. Vyšehrad. 3. Mlsné medvědí příběhy. 4. Pat a Mat. 5. Krtek a Panda. Služba Vodafone TV odstartovala v Česku v březnu 2020 a podle firmy má aktuálně statisíce zákazníků.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Guru

Televize Aleš Borovan

Kdo ještě před několika měsíci pochyboval, zda si TV Nova náhodou objemnými investicemi do velkého počtu premiérových internet-only seriálů na Voyo.cz náhodou neukousla příliš velké sousto, ten minimálně od novinkové série Guru musí začít uznale kývat hlavou (pokud to neudělal již u loňského titulu Případ Roubal).

Guru rozhodně není bakelitovou a lacině vypadající vycpávkou pro Voyo mezi americké blockbustery. Je to vydařená, plnokrevná minisérie s dobrou production value (výkonná produkce zkušená Dramedy Productions), navíc na nesnadné téma manipulace a zneužívání druhých (zde především psychických raněných či labilních žen). Guru, který vznikl na motivy nechvalně proslulého samozvaného Gurua Járy alias Óm Nadsamce a jeho polosekty, je výborně napsaný (Jan Coufal), scénář se vyhnul laciné bulvarizaci a povrchní oplzlosti.

Skvěle a přitom citlivě pracuje s atmosférou, některé pasáže, zejména obávaného "odháčkování", mohou některým slabším jedincům dost zacloumat emocemi. Je třeba smeknout, že stejně jako v Roubalovi, tak i v Guruovi dostávají velký prostor spíše neokoukané tváře, nejedná se o umělce provařené milionem seriálů. Angažovaní herci a herečky se odměnili povětšinou výbornými výkony (zejména Anna Fialová), ve kterých se snoubí civilní a soustředěné herectví. A dvě plus: herec Vojtěch Kotek má konečně ve své filmografii pořádného zlouna (každý větší herec by ho měl mít) a velmi solidní rukavice hozená konkurenční Primě. Jestli se dvě největší komerční stanice v Česku začnou přeplivávat v ranku quality TV, tuzemský divák na tom jedině vydělá.