reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Primácký Media Club zdraží reklamu v průměru o více než 13 procent

aktualizováno
17:53, 21. 10. 2021

Mediazastupitelství Media Club, který ovládá Prima Group miliardáře Ivana Zacha a který zastupuje i externí mediální skupiny jako TV Barrandov, Óčko TV nebo Atmedia, reaguje na výrazný převis poptávky inzerentů v TV reklamě v letošním roce a zdražuje cenu svého inzertního prostoru pro příští rok.

Jak uvedl komerční ředitel TV Prima Vladimír Pořízek (foto), reklama na médiích, zastupovaných Media Clubem, v roce 2022 zdraží  v průměru o více než 13 procent. V reálu se zdražení bude odvíjet od objemu zainvestovaných peněz. V pásmu do 4 milionů korun utracených peněz tak CPP (cost per point; vztaženo ke spotu 30 sekund v prime time) zdraží o 10 procent, v pásmu 30 až 60 milionů inflace bude 14 procent a v pásmu nad 60 milionů zdražení bude činit 15 procent.

Jednou z hlavních novinek obchodní politiky Media Clubu pro rok 2022 bude zavedení 25 TV bundlů podle cílové skupiny (rodiny s dětmi 0 až 14, hospodyně 18+, ženy 25 až 55, muži 15+ atd.). "Každý bundle je navržený, aby maximalizoval zásah a afinitu kampaní," uvedli zástupci Prima Group. Viz obrázek dole.

I v příštím roce bude základní cílovou skupinou Media Clubu dospělí 15 až 69. Mediazastupitelství pro rok 2022 počítá s vyšší provázaností jednotlivých mediatypů (TV, internet, časopisy, rádia) a se zařazením eGRP do TV Bundle kvůli zvyšování afinit u specifických cílových skupin. Další nastavení obchodní politiky MC pro rok 2022 se bude měnit jen v některých parametrech.

Den v OP 2022 je rozdělen na Prime time, Off prime time a Super break (časově omezený 1. break v pořadu, který následuje po pořadu Showtime), rok je rozdělen na High season (duben, květen, říjen, listopad), Medium season (březen, červen, září a období 1.–24. 12. 2022) a Low season. Mění sezónní indexy pro měsíce červenec (0,85), srpen (1,05), září (1,45) a první část prosince (1,40). Podrobnosti v následující prezentaci: