Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
      
     
   

Producent Erben letí točit nový film do Thajska

12:35, 27. 10. 2021
Televize Film Aleš Borovan

Producent Petr Erben (na fotce zcela vlevo) a jeho firma Logline Production (dalšími spolumajiteli jsou Radek Bajgar a Martina Kábrt Maternová) zopakují podobný výrobní model, který si nedávno vyzkoušeli u filmu Minuta věčnosti (2021). Tedy natáčení v malém filmovém a hereckém týmu v exotické destinaci.

Zatímco Minuta věčnosti se točila na Islandu, chystaný celovečerní snímek Ostrov se bude natáčet na jednom z thajských ostrovů. Režisérem je Rudolf Havlík (na fotce zcela vpravo; filmy Po čem muži touží 1 a 2, Bábovky atd.), který točil i Minutu věčnosti. Stejný je i kameraman Václav Tlapák. V hlavní roli se představí Jiří Langmajer (rovněž Minuta věčnosti) a Jana Plodková.

Původně se Ostrov, cílící na rodinné diváky, měl točit na jaře 2021. Nakonec se první záběry kvůli covidu točily až v srpnu v Česku. Celkový rozpočet filmu je něco mezi 20 až 30 miliony korun. Točit v Thajsku se bude přes měsíc, na počátku prosince se štáb vrací zpět do Česka. Polovinu štábu v Thajsku budou tvořit místní filmaři, Logline zde bude spolupracovat s thajskou produkcí With Us Film. Do Thajska si čeští producenti vezou kromě štábu i řadu rekvizit.

Filmové pobídky v Thajsku jsou na úrovni 20 procent, ovšem při útratě nad 10 milionů korun (v přepočtu). Projekt Ostrov na ně nedosáhne. Thajská Film Office pomáhá Logline především s nutnou administrativou a vyřizováním nejrůznějších povolení. Premiéra žánrové komedie Ostrov je naplánována na září 2022 (distribuce Cinemart). Partnerem filmu je TV Joj a Prima.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Skupina filmových podnikatelů vyinkasovala dividendu přes 50 milionů

Státní fond poslal novým filmům přes 60 milionů, peníze dostaly projekty Chlupáčka, Slámy nebo Nellis

Covid filmovému distributorovi Cinemart umazal stovky milionů, firma odmítá některé koprodukce

Podíly ve stamilionové filmové produkci plus distribuci mají nového majitele

Výroba filmů a seriálů v České republice se loni propadla o 1,7 miliardy

Skupina innogy pošle miliony do výroby filmů Poslední závod nebo Po čem muži touží 2

Filmové ceny Český lev bude poprvé moderovat Havelka

Návštěvnost gottovského dokumentu Karel dosáhla 400 tisíc diváků

Producent Erben a režisér Havlík v Thajsku dotočili chystanou filmovou novinku

Produkce Film Kolektiv začala v Praze točit detektivní sci-fi film

Návštěvnost komedie Přání Ježíškovi překonala 100 tisíc diváků

Tržby nových Krotitelů duchů při vstupu na globální kinotrh dosáhly 60 milionů dolarů

Romantická komedie s Krajčem utržila během premiérového týdne skoro 8 milionů

Hrubé tržby Eternals za prodej kinolístků překročily čtvrt miliardy dolarů

Producenti filmu Vánoční příběh odsunují premiéru v kinech

Hrubé kinotržby gottovského dokumentu Karel překročily 50 milionů

Tržby marvelovky Eternals překonaly 160 milionů dolarů

Do kin v Česku a na Slovensku zamíří pokračování komedie Šťastný nový rok

Tržby blockbusteru Duna v Česku překročily 30 milionů korun

Kinotržby bondovky Není čas zemřít překročily 600 milionů dolarů

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Alarm (dříve A2larm): krajně levicový zpravodajský a publicistický web mění vydavatele. Nově přejde pod hlavičku čerstvě vzniklého zapsaného ústavu Deník Alarm. Ředitelem ústavu je šéfredaktor Alarmu Jan Bělíček, web bude vycházet na nové doméně. A2larm doposud vydávala obecně prospěšná společnost A2, která získává peníze (miliony korun) od mocenského establishmentu, konkrétně od ministerstva kultury. To příliš nešlo dohromady s levicovou kritikou systému ze strany A2larmu. Web dle vlastního tvrzení získává finance hlavně od dárců, další sumy přicházejí od miliardářské neziskovky NFNZ (stojí za ní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů).

  • Pilulka Lab: akcelerátor Pilulka Lékárny a StartupYard završil první akvizici, kterou je Carebot, projekt, který pomáhá lékařům k lepším diagnózám nejen z rentgenových snímků za pomoci umělé inteligence.

  • Zátopek: film Davida Ondříčka se v těchto dnech představuje odborné veřejnosti ve Spojených státech. V rámci propagační cesty před  vyhlášením tzv. short listu snímků, které se budou ucházet o nominaci na Cenu Akademie Oscar, životopisný snímek uvádějí v Los Angeles a New Yorku scenárista, režisér a producent Ondříček a producent Kryštof Mucha. V Los Angeles se v minulých dnech uskutečnily čtyři projekce, kterých se zúčastnili jak členové americké Akademie filmového umění a věd, tak novináři z důležitých filmových médií.

  • Český rozhlas: pro město Brno a okolí byly spuštěny dva nové vysílače. Ty od středy 1. prosince zajišťují místním obyvatelům poslech stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Dvojka. Vysílač pro stanici Radiožurnál byl spuštěn na kmitočtu 89,5 MHz s výkonem 50 Wattů ERP, pro stanici ČRo Dvojka na kmitočtu 100,2 MHz s výkonem 50 Wattů ERP. U obou vysílačů je použita vertikální polarizace.

  • Eco-investment: mateřský vehikl miliardáře Milana Fil´a loni skončil v účetní ztrátě přes 125 milionů korun. O rok dříve minus dosáhl 132 milionů. Pod Eco-investment spadá kupříkladu pražské muzikálové divadlo Hybernia.

  • TV Nova: stanice do Televizních nasazuje novou moderátorskou dvojici Veroniku Petruchovou a Martina Čermáka. Doplní stávající dvojice Lucii Borhyovou a Reye Korantenga a Kristinu Kloubkovou s Martinem Pouvou. Petruchová na Novu nastoupila v roce 2015 jako redaktorka ve zpravodajství, pak se věnovala natáčení reportáží ze světa showbyznysu a slavných. Postupně začala i moderovat, nejprve ranní Televizní noviny, poté další formáty. Čermák je v TV Nova už deset let, doposud moderoval Sportovní noviny a od roku 2018 je i vedoucím vydání.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Eternals

Film Aleš Borovan

V globální kinematografii začíná evidentně platit nové pravidlo: Čím více film obsahuje levicové progresivistické ideologie (nejrůznější kvóty pro hlavní postavy, woke výstřelky atd.), tím je film hloupější a nudnější. Divák by měl vědět, že nová parta superhrdinů Marvelu Eternals je progresivismem napěchovaná až na půdu hodně vysokého mrakodrapu.

Stačí si jen vzít hlavní hrdiny - takže tu máme pět žen, pět mužů, ta úzkostlivá přesnost je až dojemně úsměvná a strojově těžkopádná. Z celkového počtu jedna Asiatka, jeden Asiat, jeden Pákistánec, minimálně jeden homosexuál, jedna superhrdinka, která je hluchoněmá atd. Jsme opravdu jen kousek od okamžiku, kdy velká studia do boje pošlou jako superhrdinu/-nku legendární lesbickou, jednonohou černošku.

Je jen logické, že uprostřed hromobití ideologie a plnění nejrůznějších nároků angažovaného umění nebyl moc čas na filmařinu. Od slabého, povrchně nahozeného příběhu, přes nevěrohodné zvraty až po jednoduchou, zkratkovitou stavbu a prokreslení postav. Jaký to propad od skvělého Logana: Wolverina (2017), který nastavil vysokou laťku kvality, jak se dá postavou superhrdiny pracovat. Je skutečně úsměvná představa, že by kdokoliv z nových superhrdinů Eternals sám utáhl svůj sólo film. Možná s výjimkou Ikarise (Richard Madden). Je dost pravděpodobné, že to studio napadlo, ale pokud to bude podobná slabota, tak diváci v kině usnou. Ach kdeže časy Avengers a X-Menů jsou!

Celá nová superhrdinská parta je pro Marvel kvalitativní krok vzad a jediné, co je na této situaci skutečně zajímavé, jak a zda si Walt Disney s propadem kvality u jednoho ze svých hlavních byznysových koňů poradí.