reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

AKA: marketingová komunikace v příštím roce dosáhne téměř 140 miliard

18:52, 30. 11. 2021

Investice do marketingové komunikace v České republice čeká výrazný růst, celkový objem by se v meziročním srovnání měl zvýšit o 11,8 procenta. Vyplývá to ze zářijového výzkumu marketingových investic, který pro Asociaci komunikačních agentur (AKA) zpracovala agentura Nielsen Admosphere.

Objem marketingových komunikačních investic by v příštím roce měl podle výzkumu narůst na 139,4 miliardy korun. Nejdynamičtěji mají v roce 2022 růst investice do nemediálních kanálů, meziročně by se měly zvýšit o 19,7 procenta na 62,3 miliardy korun. Mezi nemediální kanály patří například spotřebitelské soutěže, věrnostní programy, in-store podpora, direct marketing, ochutnávky a roadshows. "Klienti chtějí stále více prodávat. A tím rychleji rostou požadavky na aktivity na podporu prodeje," uvádí David Čermák z Aktivační sekce AKA.

U mediálních kanálů se očekává pro další rok růst 6,1 procenta na úroveň 77,1 miliard korun. Mezi mediálními kanály v době covidu nastal největší pokles mezi venkovní reklamou, printovou reklamou a rádiem. Naopak dlouhodobě jsou stále na vzestupu investice do televizní reklamy.

Naprostá většina dotázaných marketingových pracovníků ve výzkumu uvedla, že zachovává svůj rozpočet podle plánů, 44 procent dokonce plánuje rozpočty navyšovat. Jen 13 procent dotázaných bylo nuceno rozpočty na rok 2022 snižovat.