reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Studio Bohemia Interactive nasadí do her nový vlastní engine Enfusion

08:02, 16. 12. 2021

Jedno z největších herních studií v Česku, Bohemia Interactive (BI; herní tituly ArmA, Operace Flashpoint, Vigor nebo DayZ), dokončilo práce na novém vlastním herním engine Enfusion. Ten bude tvořit základ budoucích her BI.

Enfusion je jedním z nejdůležitějších projektů studia poslední doby. Vzniká v pobočkách Bohemia Interactive v Praze, Brně a v Mníšku pod Brdy již 4 roky a aktuálně se na něm podílí tým 30 vývojářů. Investice se podle zástupců studia pohybovala v řádu stovek milionů korun.

"Kromě toho, že nový engine nadcházejícím titulům od Bohemky dodá moderní audiovizuální podobu, vyznačuje Enfusion také multiplatformností, vylepšenou uživatelskou přívětivostí pro hráče a nadstandardní podporou pro tvůrce módů." Engine Enfusion (ukázka schopností ve screenu) umožňuje vývoj her jak pro PC, tak pro konzole Xbox a PlayStation.

"Už od založení Bohemia Interactive před 22 lety jsme vždy preferovali využívání vlastního in-house enginu. Žádný jiný dostupný engine na trhu nám totiž neumožňoval vytvářet takové hry, jaké bychom chtěli, tedy simulace s detailní fyzikou fungující v masivním měřítku otevřených světů, které si mohou hráči a komunity snadno uzpůsobit k obrazu svému. Na tom se nic nezměnilo. Náš dosluhující engine Real Virtuality, použitý například v našem titulu ArmA3, už ale stále častěji narážel na své technologické hranice. Enfusion je naproti tomu připraven čelit technologickým výzvám budoucnosti a bude bez nadsázky formovat podobu našich her v další dekádě," uvedl Marek Španěl, zakladatel a CEO Bohemia Interactive.

Bohemia Interactive ovládá dvojice podnikatelů Marek Španěl a Slavomír Pavlíček. Minoritní podíl má technologický a showbyznysový čínský obr Tencent Holding. Studio vydalo přes 40 titulů. BI v roce 2020 podle vlastních slov prodala celkem 5,7 milionů kopií svých her a jejich rozšíření.