reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Syrůčkova retailová a B2B skupina Smarty loni narostla o miliardu korun

Retailová a B2B skupina Smarty Brands, kterou vlastní multimilionář Petr Syrůček, v roce 2021 znatelně navýšila ekonomický výkon. A to i díky loňské akvizici sítě kamenných prodejen s video- a konzolovými hrami a hracími konzolemi JRC.

Smarty, do které patří mimo jiné e-shop s elektronikou smarty.cz, prémiový reseller Apple iWant a síť herních obchodů JRC, podle svých údajů loni dosáhla obratu ve výši přes 3,2 miliardy korun, tedy o miliardu víc než v roce 2020. Meziročně tedy vyrostla o 41 procent. "Skvělému výsledku skupiny pomohl i rekordní čtvrtý kvartál 2021," uvedl obchodní ředitel skupiny Rudolf Konečný. V roce 2021 se dařilo také B2B divizi Smarty. Meziročně vyrostla o 35 procent  s obratem přesahujícím miliardu korun.

Loni byl trh mimo jiné poznamenán nedostatkem čipů a dalších komponentů pro výrobu elektroniky. "I přesto se nám jen za listopad a prosinec podařilo utržit více než miliardu korun, což je zatím náš nejlepší výsledek ve vánoční sezóně za historii skupiny. Strategické produkty jsme začali nakupovat již v létě, a tak jsme na Vánoce měli zboží relativně dostatek. I přes výrazný nedostatek nových herních konzolí utržilo JRC za prosinec více než 100 milionů, což je jeden z rekordů sítě za celou její existenci. Pomohl tomu i nově spuštěný e-shop Jrc.cz, kde jsme využili naše e-commerce know-how ze smarty.cz a iWant.cz," komentoval Konečný.

"V prvních měsících letošního roku spustíme výdejní místa pro e-shop smarty.cz na prodejnách JRC, v těch následujících již začneme otevírat první nové a větší prodejny, kde obě značky spojíme dohromady. Rádi bychom jich letos stihli deset, další budou následovat v příštím roce," uzavřel Konečný.