reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Obrat logistického operátora DoDo loni atakoval miliardu korun

08:47, 26. 1. 2022

Logistický start-up DoDo, který spadá do podnikatelské skupiny Michala Menšíka V-Sharp, v loňském roce razantně navýšil obrat o vysoké desítky procent.

Firma tak dle předběžných výsledků meziročně téměř zdvojnásobila obrat na 930 milionů korun. Celkem rozvezla téměř 4 miliony zásilek, celkově o 1,2 milionu více než loni. Zboží pro DoDo vozí již takřka 2000 kurýrů (2020 - 1200) a flotila firmy čítá přes 1250 aut. DoDo v současnosti působí v 7 zemích a v roce 2022 se chce zaměřit zejména na růst na německy mluvících trzích (Německo, Rakousko). Cílem DoDo pro letošek je navýšit roční obrat přibližně 2,5násobě na 2,5 miliardy korun, podstatným tahounem růstu by mělo být zahraničí.

Mezi největší zákazníky, pro které DoDo zajišťuje logistiku, zůstává Tesco, Košík.cz, KFC, Alza v Maďarsku, Bibloo a od října také Penny. "Během loňského roku se nám podařilo ze spíše lokálního start-upu vyrůst v mezinárodní skupinu a rozšířit záběr našich služeb tak, že jsme již schopni zajistit opravdu komplexní 360stupňový logistický servis," komentoval Menšík.

"Od našich počátků v roce 2015 se nám podařilo rozrůst již do 53 měst a expandovali jsme celkem do 7 zemí. Český trh je i ve srovnání se západní konkurencí velmi vyspělý a nabízí mnoho možností dále rozvíjet naše služby, takže pro nás bude vždy atraktivním. Zároveň ale chceme věnovat pozornost tomu, jak firma roste a v následujícím roce se soustředit hlavně na upevnění pozice v klíčovém Německu, kde jsme již zahájili spolupráci s prvními klienty." Se zahraniční expanzí, ale i rozšiřování služeb v rámci Česka má firmě pomoci i nově představený franšízový program DoDo Partner. DoDo jeho prostřednictvím zapojuje do provozu menší dopravce, kterým poskytuje vlastní know-how, logistickou platformu, značku i nasmlouvané klienty.