reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká televize vloží do vlastních pořadů Déčka 70 milionů

11:34, 17. 6. 2013
Televize Aleš Borovan

Česká televize jíž má po ruce kompletní letošní rozpočet chystaného dětského kanálu ČT:D (na fotce výkonný ředitel kanálu Petr Koliha).

Jeho provoz bude od spuštění 31.srpna do konce roku 2013 stát celkem 118 milionů korun. Z této částky jde na výrobu vlastních pořadů 70 milionů korun, zbytek spolknou akvizice. V programovém schématu Déčka se mimo jiné objeví nákladný seriál Špačkovi v síti času režiséra Karla Smyczka nebo sitcom Mazalové Bořivoje Hořínka.

Tvůrčí skupina Barbary Johnsonové přitom pro ČT:D připravuje další tři seriálové projekty: detektivní sérii Felix (externí produkce Bionaut Vratislava Šlajera), seriál pro nejmenší Ema se má (vlastní výroba, režisérka Mária Procházková) a projekt Jirka za to nemůže režiséra Karla Janáka (vlastní výroba). Všechny tři tituly by měla posuzovat programová rada ČT na podzim letošního roku.

Počáteční program ČT:D se bude skládat z jedné třetiny z vlastních pořadů (sedm procent archiv, 21 procent nová tvorba, zbytek selfpromo), ze dvou třetin z akvizic. V dalších letech by se celkový roční rozpočet kanálu měl pohybovat okolo 230 milionů korun. Padesát procent peněz, určených na vlastní tvorbu, by se mělo investovat do výroby vzdělávacích pořadů. Déčko bude vysílat v regionální síti 7 mediálního podnikatele Radima Pařízka.