reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Prima od června zakáže přetáčet reklamu u zpětného zhlédnutí svých pořadů v IPTV

20:37, 22. 2. 2022

Televize Prima posunula o tři měsíce původní termín pro zákaz nebo omezení přetáčení reklamy u zpětného zhlédnutí svých pořadů v IPTV. Nová pravidla začnou platit od 1. června.

IPTV operátorům Prima nabízí několik možností, jak se s novou situací vypořádat. "Rozhodli jsme se vyjít vstříc žádostem některých operátorů, pro které je zavedení nového technického řešení komplexní s ohledem na jejich platformy pro různá zařízení. Konečný termín zavedení nových pravidel pro omezení přetáčení obchodních sdělení stanovujeme na 1. června 2022," uvedl Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima.

Zpětné přetáčení pořadů je mezi TV diváky čím dále populárnější. Vzhledem k oblíbené funkci přetáčení obsahu diváci v rámci zpětného zhlédnutí velmi často přeskakovali reklamní bloky. Prima tvrdí, že takto přichází o stovky milionů korun ročně. Velký spor komerční televize měla v uplynulých týdnech o nová pravidla s operátorem O2 Czech Republic (majitel PPF).

"Dnes oznámený odklad nových požadavků Primy na pravidla pro přetáčení pořadů ve zpětném zhlédnutí považujeme za správnou věc, za kterou jsme bojovali a ze které profituje především divák. Je zřejmé, že nový tržní standard pro podmínky distribuce televizních kanálů v prostředí IPTV je nutné projednat a připravit mnohem důkladněji, což si žádá mnohem více času," uvedla mluvčí O2 Kateřina Mikšovská. Ta zatím nekomentovala, jak na nové podmínky Primy operátor zareaguje.

"Zdroje z reklamních příjmů jsou pro nás coby komerční televizi zcela zásadní, v praxi jde o hlavní zdroj financování výroby našich pořadů. Stále rostoucí trend zpětného sledování pořadů a s tím spojeného přetáčení reklam v kombinaci se všeobecným trendem růstu cen, který zvyšuje náklady na produkci pořadů, je pro naši skupinu nadále neúnosný. Zatímco operátoři na nabídku zpětného přehrávání bez reklam lákají v reklamních kampaních nové zákazníky, my mezitím každoročně přicházíme o stovky milionů korun z neodvysílané reklamy," doplnil Pořízek.

Omezení přetáčení reklam skupina Prima zavádí u všech IPTV operátorů současně. Operátoři si mohou zvolit či zaplatit některou z možností: od striktního zákazu přetáčení přes platbu za povolení funkce přetáčení až po přetáčení méně než poloviny reklamního bloku nebo nahrazení původních reklam novým inzertním blokem.