reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Vydavatelství Sanoma Media Praha je na prodej

14:52, 18. 6. 2013
Vydavatelství Aleš Borovan

Trh vydavatelských domů možná čeká další koncentrace. K mání je další velký hráč, tentokrát firma, která se zaměřuje především na segment lifestylu.

Podle informací Borovan.cz (by) v těchto dnech finský koncern Sanoma měl zasílat vybraným zájemcům informační memorandum s nabídkou na odkup vydavatelství Sanoma Media Praha (SMP). Jedním z nejžhavějších zájemců by mohlo být vydavatelství Bauer Media (Bravo, Čas na lásku, Cosmopolitan) pod vedením Jaromíra Skopalíka. Oslovena má být i společnost Burda Praha (Katka, Zdraví, Svět ženy, Náš útulný byt).

SMP vydává  licenční magazíny National Geographic, Marie Claire, dále tituly Fajn život, Týdeník Květy, Překvapení nebo Vlasta. Nabídka by měla zahrnovat i firmu Sanoma Media CZ (dříve HomeDeco SMP), která vydává měsíčník Dům & Zahrada. Česká Sanoma sama uvádí, že její časopisy čte měsíčně více než 1,5 milionu čtenářů, weby pak má navštěvovat na dva miliony unikátních návštěvníků měsíčně.

V posledních letech se Sanoma Media Praha (na fotce ředitelka Agnieszka Dolezych, která je ve funkci skoro rok) hospodářsky příliš nedaří, cena by proto neměla být v řádu stovek milionů korun. Prodělek za rok 2011 přesáhl 93 milionů korun. Kumulativní ztráta za roky 2009 až 2011 dosáhla skoro 200 milionů korun.