reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Business Factory rozjíždí novou marketingovou agenturu pro rozšířenou realitu

08:25, 30. 3. 2022

Agentura Business Factory si chce ukousnout ze vznikajícího a rostoucího koláče marketingových investic do rozšířené reality (augmented reality - AR). Společně s Pavlem Maxem Vicencem (ARfest Prague; na fotce vpravo) začíná budovat novou firmu Xnauts.io, zaměřenou na segment AR.

Ve společnosti, která by měla být zapasaná do obchodního rejstříku někdy v květnu, bude mít BF 90 procent a Vincenc 10 procent. "Hlavní cíl přinášet klientům zábavné koncepty a kreativní kampaně využívající benefitů rozšířené reality a pomáhat jim se vstupem do Metaverse," uvedli zátupci Xnauts. Hlavním produktem nové agentury tak budou speciální filtry pro AR, AR games, AR shopping a další koncepty, které by měly zvyšovat čas strávený se značkou a ovlivňovat její vnímání. Vznikající tým již má za sebou spolupráci se Simonou Krainovou, Amnesty International nebo s produkcí nového filmu Vyšehrad: Fylm.

"Pro Xnauts se nám podařilo vytvořit unikátní a globální alianci, do které máme v plánu zvát ty nejlepší světové XR (XR - zahrnuje AR, VR, MR atd., pozn. aut.) tvůrce a kreativce, kteří společně s námi budou projekty realizovat. Už nyní je součástí aliance Chris Pelk, kreativní ředitel holandské agentury livewall, který má za sebou desítky projektů a vytvořil například oficiální AR filtr pro Ozzyho Osbourna," uvedl Vincenc, CEO Xnauts.

Marketingová agentura Business Factory (na fotce vlevo CEO Jan Pátek) dle vlastních údajů za rok 2021 utržila 75 milionů korun, 50 procent této sumy připadá na Česko. Spravovaný online adspend za loňský rok by měl dosáhnout jedné miliardy korun (klienti ze 40 zemí včetně Indie, Vietnamu). BF má pobočky má v Brně (Česko, Slovensko), Dubai, Varšavě a Praze (mezinárodní tým). Celkem zde pracuje okolo 100 lidí.