reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Crossplatformní měření AdCross se rozšíří do mobilních aplikací či IPTV archivů

15:07, 13. 4. 2022

Crossplatformní měření reklamy AdCross, které dává dohromady čísla z TV a online videa, se rozšíří na další platformy. Projekt, který TV Prima a Česká televize ve spolupráci s Nielsen Admosphere testují od podzimu 2021 a do kterého investovaly miliony korun, reaguje na rostoucí konzumaci online videa, rostoucí odloženou sledovanost a ubývající televizní GRPs.

Agentury i klienti výsledky projektu mohou využívat již od ledna 2022 v softwaru Adwind Kite, ve kterém vidí souhrnná data za obě platformy. AdCross funguje v ostrém provozu od 1. ledna pro browsery a HbbTV Primy a od 1. března pro totéž ČT. V plánuje je rozšíření o data z dalších platforem, které jsou důležité pro konzumaci TV obsahu - mobilních aplikací (Prima, ČT), IPTV archivů, set-top-boxů nebo smart TV aplikací. V jednání je i zapojení další velké TV stanice.

"Chceme ustanovit jednotnou měnu pro měření total videa na českém trhu. Reagujeme na současný trend, kdy se návyk diváků při sledování televize mění. Čím dál častěji lidé sledují video obsah v online a na různých platformách - ať již v IPTV, na počítači, tabletu nebo telefonu. Velké popularitě se těší i zpětná sledovanost pořadů. Projekt AdCross nastavuje ucelený systém pro online i televizi, abychom mohli jednotně změřit, kolik diváků zhlédlo reklamní spot nebo upoutávku obsahu," uvedl ředitel Prima Group Marek Singer (foto).

AdCross umožnuje změřit afinity cílových skupin i zásah videoreklamy a upoutávek bez ohledu na to, na jaké platformě se vysílají. Data odsledovaných reklam se pomocí měřících skriptů sbírají a propojují s agregovanými a anonymizovanými daty z Českého národního panelu (60 tisíc respondentů 15+), k nimž se ještě přidává sledovanost z peoplemetrů, kterou pro skupinu Prima dodává ATO.

Obchodní zastupitelství Prima Media Club již na začátku roku 2022 zařadilo část online video prostoru (tzv. digitálních eGRPs) do TV balíčků, aby klienti mohli díky vyšší provázanosti jednotlivých mediatypů maximalizovat zásah a afinitu kampaní ve vybrané cílové skupině. AdCross tak klientům umožňuje vidět výsledky za odbavení televizních kampaní – tzn. počet odbavených GRPs, ale i eGRPs, odbavených impresí v online.

"Online je dynamicky rostoucím mediatypem, a na trhu tak bude ubývat lineárních GRPs, proto nám do budoucna dává smysl, že klienti mohou své kampaně plánovat crossplatfomní a rozšířit jejich dosah. Například mohou využívat synergické kombinace televize a HbbTV, kdy pracujeme s daty o televizních přístrojích a umíme určit, zda diváci již viděli daný reklamní spot. Nebo můžeme oslovit pomocí spotů diváky, kteří televizi nevlastní," doplnil komerční ředitel Prima Group Vladimír Pořízek.