Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

TV Prima: kvůli přetáčení reklam v IPTV ročně přijdeme až o 300 milionů

Každoroční ztráta televize Prima (miliardář Ivan Zach) z přetáčení reklamy na jejích kanálech v internetových platformách se pohybuje ve stovkách milionů korun. Komerční televize proto s více než 50 operátory domluvila a domlouvá nové dealy, které buď přetáčení zakážou nebo povolí za určitý poplatek.

Nové smlouvy s operátory budou platit od 1. června. Prima dává IPTV operátorům na výběr ze čtyř možností: 1. úplný zákaz přetáčení reklamy. 2. přetáčení jen části reklamního bloku 3. povolení přetáčení za poplatek 4. nahrazení lineární reklamy novým blokem online inzerce s menším rozsahem. Samotní operátoři pak svým koncovým zákazníků mohou nabídnout jednu z výše uvedených možností.

TV Prima se tak snaží minimalizovat ušlé tržby, jejichž objem se stále zvyšuje díky stále populárnějšímu přetáčení pořadů a zpětnému sledování (důsledkem je nižší sledovanost reklamních bloků v IPTV). Podle údajů televize takto loni přišla o více než 33 tisíc GRPs (gross rating point, značí zásah v cílové skupině, pozn. aut.) Vyjádřeno v penězích se má jednat o ušlou částku až 300 milionů ročně, tvrdí Prima. "Díky této sumě by mohly vzniknout dva seriály typu Slunečná nebo ZOO," tvrdí zástupci komerční stanice. Nové smlouvy s IPTV operátory by podle televize mohly přinést zpět 100 milionů až 150 milionů korun.

"V posledních letech se počet domácností, které využívají IPTV, téměř ztrojnásobil, uživatelé si oblíbili zpětné přehrávání pořadů a spolu s tím se i naučili přetáčet reklamy. Podle realizovaných průzkumů dokonce až dvě třetiny lidí během sledování pořadů přetáčí reklamu," uvedl Lukáš Kubát, ředitel pro strategii skupiny Prima. "Situace, kdy se nám snižuje objem odsledované reklamy, a zároveň rostou náklady na výrobu našich pořadů v důsledku zdražování na trhu, byla pro nás, skupinu Prima, již neúnosná, proto od 1. června omezujeme přetáčení reklamy."

Skupina Prima v této souvislosti od května spustí komunikační kampaň #Nepřetáčej (foto), která bude divákům vysvětlovat důležitost příjmy z reklam pro komerční televizi. Objem této kampaně (print, TV, rádio, online atd.) má být 20 milionů korun v ceníkových cenách.

Sdílejte článek: