Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Seznam.cz navýšil tržby na 5,6 miliardy, motorem růstu byla homepage a obsahové služby

17:32, 2. 6. 2022

Internetová firma Iva Lukačoviče Seznam.cz prodlužuje dlouhou řadu růstových roků. Tržby společnosti se za uplynulý rok navýšily o 13,3 procenta.

Seznam tak v roce 2021 utržil přes 5,6 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 654 milionů více. Zisk před zdaněním a odečtením úroků EBIT se meziročně zvýšil o 22,3 procenta na 1,961 miliardy korun. Za růstem stojí podle firmy vysoká návštěvnost domovské stránky, vybraných obsahových služeb a nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz.

"Při plánování roku 2021 jsme byli v důsledku koronavirové pandemie hodně opatrní. Na rozdíl od konkurence jsme sice stále očekávali růst, ale naše odhady se pohybovaly v nižších jednotkách procent. Musím se přiznat, že výsledek přesahující v tržbách 5,6 miliardy korun a 22procentní nárůst EBITu předčil naše očekávání," uvedl jeden z co-CEO Pavel Zima.

"Upravili jsme obchodní strategii i ceník tak, aby odpovídaly potřebám, které naši klienti řešili během lockdownů. Mnoho z nich si více hlídalo peníze, které investují do marketingu, a soustředili se pouze na mediatypy, které měřitelně fungují," doplnil další co-CEO Tomáš Kapalín.

Uplynulý rok Seznam.cz přinesl několik produktových inovací. "Patří mezi ně vylepšení služby Email Profi, která podnikatelům a zájmovým sdružením umožňuje provozovat neomezený počet e-mailových schránek zdarma na vlastní doméně. Rozsáhlou inovací prošla dopravní navigace v aplikaci Mapy.cz, redesignem služby Sport.cz či Sauto.cz a rebrandingem videoportál Stream, spojený se spuštěním nové aplikace pro Smart TV a HbbTV aplikace. Došlo k vyčlenění e-commerce aktivit do samostatné divize, vzniku ekonomického zpravodajství v rámci redakce Seznam Zprávy."

"V letošním roce se chceme zaměřit primárně na to, abychom ze Seznamu vytvořili platformu, která naplní všechny potřeby našich uživatelů. Naším cílem je stát se platformou obsahovou, reklamní, znalostní, komunikační, sociální, e-commerce nebo třeba cloudovou. To úzce souvisí s identitou uživatele a jeho přihlášením na našich službách. V tomto ohledu jsme aktivní i z obchodního pohledu, kdy pro trh společně s partnery vytváříme tzv. Czech Ad ID - nástroj, který zajistí udržitelnost cílené reklamy i po konci cookies třetích stran," doplnil Zima.

Sdílejte článek: