reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Jan Žižka v Česku přilákal nadprůměrnou návštěvu, v amerických kinech film vyhořel

09:01, 13. 9. 2022
Film Aleš Borovan

Dobový celovečerní film Petra Jákla ml. Jan Žižka (foto), který cílí hlavně na hollywoodské publikum, na klíčovém severoamerickém trhu zklamal.

Jan Žižka byl v teritoriu USA a Kanada nasazen pod názvem Medieval do 1311 kin. Tržby za první víkend podle Boxofficemojo.com dosáhly pouhých 822 tisíc dolarů. V dalších dnech se dá čekat pokles kinotržeb. To je bezpochyby zklamání vzhledem k účasti známých jmen (Ben Foster, Michael Caine) a na české poměry velkému rozpočtu 450 milionů korun. Na druhou stranu uvedení filmu do amerických kin neprovázela takřka žádná reklamní kampaň.

Jákl se dle svých slov zaměří hlavně na byznysové dealy se streamovacími platformami. Na takový vývoj hledí s obavami zejména čeští distributoři Žižky (Bioscop/AQS). Je jasné, že v momentu digitální distribuce v USA snímek leakne na pirátské sítě, což samozřejmě ohrozí českou kinodistribuci.

V českých filmech si Jan Žižka zatím nevede špatně. Během premiérového týdnu si lístek koupilo přes 114 tisíc diváků (za víkend 104 tisíc). Tržby filmu dosáhly téměř 19 milionů korun. To jej v počtu diváků za první víkend v kinech řadí na přední místa žebříčku za letošní rok, spolu s filmy Vyšehrad: Fylm, Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství a Thor: Láska jako hrom.